Het is niet de bedoeling om deze nu te vervangen maar ik zou ze wel graag hebben liggen voor in geval van! Bedankt voor de tip.
Wie weet de diameter van de koppelingsplaat en het aantal tanden hierop?? Deelnr? Moet ik ergens speciaal op letten?
De diameter is 220mm dat weet ik nu al.
Op ebay staat( stond) een koppelingsplaat te koop voor een murena 2.2. De gegevens die erbij staan, diameter 220mm tanden 21. Het zal wel 215 mm zijn maar niet goed gemeten. Ik vind ze nu niet meer terug op ebay!
Is het zeker dat ze 21 tanden heeft, is er een verschil geweest voor de 2.2 en de 2.2S ?? Ik denk van niet!!!
Bedankt Jean dat je mij wil helpen. Blijkbaar is er weinig geweten over de 2.2.
Herman,
Bedankt voor de informatie, er is weinig reatie op vragen voor een 2.2 maar de meerderheid rijdt dan ook met een 1.6.
Godfried, als de Murena specialisten niet reageren, dan zal je eens langs moeten komen en dan kan je alles wat ook maar iets te maken heeft met de Murena 2.2 S bekomen.( ik ga het niet allemaal te grabbel gooien op het forum)
Dat is toch wel wat, gaande van de verschillen tussen een 2.2 en 2.2 S, naar de afstelgegevens voor de carbu, ontsteking enz... uiteraard van de 2.2 S
Je zal het je niet beklagen, der zijn der nogal uit de Limburg geweest en die hebben zich het ook niet beklaagt.
Je ziet maar.
Ik denk dat de enige goede oplossing is. Op het forum is er weinig reactie wat 2.2 en de S betreft. Ik zal het overwegen en je laten weten.
Hartelijk bedankt.
Ik weet dat je veel informatie hebt, je hebt op alles een antwoordt. Prachtig. :wink
Zelfde bak als de Murena en J5 echter bij de motoren zie ik geen N9T tussen staan.
Het is echter gokken.
Daar houd ik wel van.
Misschien kan Jean dat bevestigen?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Dat ziet er al goed uit.
Jean waarom zou de plaat niet passen, ze heeft toch 21 tanden en de juiste diameter? Het druklager kan ik begrijpen en dan nog!!!
We zouden foto's moeten hebben van de onderdelen.
Wie heeft er foto's van deze drukgroep( murena 2.2 (S) en zijn onderdelen????
Ik heb deze zaak vergeleken met elkaar op de micrfichen van de Murena en de J5.
De nr. van de drukgroep is idem, maar de nr. van de schijf niet en daarom het ? geplaatst, omdat ik dan zeker niet de uitspraak ga doen dat het wel past. De 215mm kloppen en het aantal tanden 21 is juist, dus bestaat de mogelijkheid dat deze past, maar nogmaals durf ik dit niet met zekerheid bevestigen.
Wat het buteelager betreft deze heeft eveneens een afwijkend onderdeelnr., maar ook een totaal ander model, dus daar zeg ik deze past niet.
Het probleem is volgens mij, dat het niet duidelijk is of er een vliegwiel is gebruikt dat overeenstemt met een van de wagens waar deze drukgroep in is gebruikt.
De koppelings plaat kom je tegen in Renault, Peugeot, Citroen, Fiat, en natuurlijk Talbot.
Als we een layout van het vliegwiel hebben kunnen we meer.
Kan op korte termijn geen antwoorden vinden, maar ik heb nog wel een paar informatiebronnen die misschien meer duidelijkheid kunnen brengen.
Ga daar na de vakantie is mee aan de gang.
Heb geen zin de motor er even uit te gooien om dat uit te zoeken.
Vanaf maandag eerst maar is een paar zonnestralen vangen.
Die zijn we dit jaar wel aardig te kort gekomen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Inderdaad een oude koppeling (foto's) zou ons veel wijzer maken. Het zou zonde zijn om een koppeling in stock te leggen die als je ze nodig hebt niet past. Ik wil er ??n in stock hebben.
Toch nog maar even een foto met de afbeelding van de buteelager op de Peugeot fiche( J5), hier is duidelijk sprake van een totaal verschillende uitvoering of model. De vork die de buteelager bediend is ook van een heel andere makelij.
Nu weten we alles wat we moeten weten over de gebruikte drukgroep.
Fijn je dat ons geholpen hebt. Bedankt hiervoor.
Jean,
Als we dat zo zien heeft Matra toch een mix van onderdelen gebruikt op de murena 2.2 (S). Nu is ook klaar en duidelijk dat het druklager anders is. Hoe ziet het druklager er van de 1.6 er uit! Is dit niet het zelfde als de 2.2? Waarschijnlijk niet want het gaat hier om een totaal andere versnellingsbak en drukgroep.
Door jullie informatie geraken we er wel stilletjes uit. Nu nog vinden welk druklager ze gebruikt hebben, dit zal niet alleen voor de murena gemaakt werden.
Kunnen we met zekerheid aannemen dat de murena S de zelfde drukgroep heeft dan de 2.2???? Volgens mij wel maar ik weet het niet met zekerheid. Wie kan mij deze twijfel wegnemen????
Dat mag je van mij gerust aannemen, ik heb hier de offici?le documenten van Matra die aangeven welke de verschillen zijn tussen een 2.2 en een 2.2 S.
De koppelingset is idem.
Bedankt Jean, nu moet het lukken om de juiste drukgroep aan te kopen. Alle gegevens zijn nu beschikbaar.
Het druklager voor de 2.2(S) werd gebruikt op de Peugeot 404,504,505,604 en de talbot tagora. Ik heb een lijst met de juiste types . Indien iemand twijfelt laat het me maar weten.
De beschermrubbers rond de stekkers zien er niet goed uit, hier zal een oplossing gezocht moeten worden. Zijn ze nog nieuw te verkrijgen? Ik denk van niet, valt niets aan te verdienen!!
Attachments
rubber rond stekker (Small).JPG (24.18 KiB) Viewed 8388 times
Ook hier zul je zwaar in de beurs moetem tasten voor de 2.2
Alle pakkingen+koppaking bij de dealer ongeveer €250.-
Het beste is te zoeken naar de pakkingen voor de N9TE motor van de 505 GTI.
Echter de carterpakking is specifiek Murena.
Daar zit namelijk een motorsteun aan, die er bij GTI niet aan zit.
Dat betekent dat je een carterpakking moet hebben met metalen inzetstukken, omdat daar meer krachten komen.
Het schijnt mogelijk te zijn de metalen stukken van de pakking van de Murena over te zetten.
Ook de koppakking kun je beter voor die van de GTI gaan, want die is sterker gemaakt vanwege de turbo.
Ook zit er een oliekeerring die achter het vliegwiel die ik nog niet heb gevonden, maar wel in de set van €250.- zit.
Ben zelf al een tijd bezig dit uitgezocht te krijgen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Op ebay stond een advertentie van een bedrijf in oostenrijk dat dichtingsets verkoopt voor alfa en andere oldtimers; ik besteld een voll. set voor ?50 verzending inbegrepen, incl. oliekeeringen, klepseals, koppakking... dit was reeds aan bod in de topic X5J2, stuur eens een mailtje aan die mannen; waarschijnlijk geraak je dan wel verder.