Elektrische Murena
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Elektrische Murena
In Nederland tegen Venlo verbouwt Theo zijn Murena. Op de volgende site kan je zijn vorderingen volgen met de ombouw naar elektrische aandrijving.
http://elektromurena.come2me.nl/
http://elektromurena.come2me.nl/
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
In Nederland zal de wagen opnieuw gekeurd moeten worden. Aangezien dit de eerste van dit soort is bestaat er ook nog geen typegoedkeuring voor.... Dat kan nog erg moeilijk worden voor hem.. De V6 conversie heeft al wel een typegoedkeuring in Nederland en is dardoor veel makkelijker.
Maar... Zolang je maar aan alle eisen voldoet lukt het allemaal wel. ALs de wagen maar niet gevaarlijker wordt (motor waar het chassis niet op gebouwd is bijvoorbeeld) is het meestal geen probleem.
Maar... Zolang je maar aan alle eisen voldoet lukt het allemaal wel. ALs de wagen maar niet gevaarlijker wordt (motor waar het chassis niet op gebouwd is bijvoorbeeld) is het meestal geen probleem.
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
De auto zal als eerste een typegoedkeuring moeten krijgen van RDW.matramurena wrote:In Nederland zal de wagen opnieuw gekeurd moeten worden. Aangezien dit de eerste van dit soort is bestaat er ook nog geen typegoedkeuring voor.... Dat kan nog erg moeilijk worden voor hem.. De V6 conversie heeft al wel een typegoedkeuring in Nederland en is dardoor veel makkelijker.
Maar... Zolang je maar aan alle eisen voldoet lukt het allemaal wel. ALs de wagen maar niet gevaarlijker wordt (motor waar het chassis niet op gebouwd is bijvoorbeeld) is het meestal geen probleem.
Dus eerst een technische keuring met daaropvolgend de praktijktesten in Lelystad.
Het is allemaal wel te doen zolang je aan alle technische eisen blijft voldoen, maar reken hierbij wel op een kostenplaatje van ongeveer 1500 euro voor de keuringen, praktijktesten en papierwinkel...

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Een elektrische murena, heb ik ooit al eens van gedroomd...
. In Belgi? is een eenmalige keuring niet zo eenvoudig, vandaar dat bij zo'n ombouw de keuze vaak komt bij auto's van voor 1968 dan was er geen gelijkvormigheidsattest en kunnen motorwissels wel zonder probleem. Maar ja oldtimers van voor 68 die je niet wil origineel houden wordt ook minder en minder. 


- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
quote
------
electro is koppel. dat is een voordeel.
--------------------------------------------
Inderdaad, maar waar je normaal met een 40 liter benzinetank kunt volstaan, moet er nu een paar 100 kilo's aan accu's meegsjouwd worden.
Voor de korte afstand wel leuk, maar voor de lange baan nog geen optie.
Theo hoeft zich volgens mij niet te vervelen met al die Murena-projecten
------
electro is koppel. dat is een voordeel.
--------------------------------------------
Inderdaad, maar waar je normaal met een 40 liter benzinetank kunt volstaan, moet er nu een paar 100 kilo's aan accu's meegsjouwd worden.
Voor de korte afstand wel leuk, maar voor de lange baan nog geen optie.
Theo hoeft zich volgens mij niet te vervelen met al die Murena-projecten

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006