Motor X5J2
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Ik kom net van die zaak. Helaas, er was geen koppakking bij. Maandag zal er een andere set binnen zijn, met mogelijk wel een koppakking.
Om toch al iets te geven heb ik het volgende:
VICTORY Gaskets nr. 306479.
Deze pakking bevat dan ook alles. Zelfs de klephoedjes.
En deze vind je terug op eBay voor oets van 35 euro zonder verzendingskosten.
Om toch al iets te geven heb ik het volgende:
VICTORY Gaskets nr. 306479.
Deze pakking bevat dan ook alles. Zelfs de klephoedjes.
En deze vind je terug op eBay voor oets van 35 euro zonder verzendingskosten.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Dag Hendrik,
het is het enige dat op dat pakket staat.
De speciaalzaak hier bij de deur, kan niet aan de prijs op internet. De set van 32 euro is voor de kopset. Dit wil zeggen: alle dichtingen die zich langs boven van blok bevinden, behalve de koppakking. De koppakking moet apart besteld worden. De dichtingen voor de karters en de oliekeerringen zitten er ook niet bij. Dus het enige wat ik kan aanraden is een set kopen op eBay voor 32 of 35 euro. Deze sets zijn dan ook helemaal compleet.
Er is ook een set van het merk PAYEN setnummer DF106 (13313 13341). Maar dat is enkel de kopset.
het is het enige dat op dat pakket staat.
De speciaalzaak hier bij de deur, kan niet aan de prijs op internet. De set van 32 euro is voor de kopset. Dit wil zeggen: alle dichtingen die zich langs boven van blok bevinden, behalve de koppakking. De koppakking moet apart besteld worden. De dichtingen voor de karters en de oliekeerringen zitten er ook niet bij. Dus het enige wat ik kan aanraden is een set kopen op eBay voor 32 of 35 euro. Deze sets zijn dan ook helemaal compleet.
Er is ook een set van het merk PAYEN setnummer DF106 (13313 13341). Maar dat is enkel de kopset.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Dag Benny, volgens mijn autoshop zijn de dichtingen (met de door jou opgegeven referenties) niet verkrijgbaar, kan jij voor mij aan zo'n dichtingsset geraken? voor ?35 ?
Last edited by jurgen M on Fri Sep 05, 2008 5:03 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Ik heb de dichting nodig tussen spruitstuk en motorblok, en de 2 papieren dichtingen onder de carburator,
maar anders koop ik een volledige set, misschien komt dit later nog van pas.
Let op de afmetingen: zie foto's die reeds gepost waren
maar anders koop ik een volledige set, misschien komt dit later nog van pas.
Let op de afmetingen: zie foto's die reeds gepost waren
- Attachments
-
- joint_admission_s.jpg (7.97 KiB) Viewed 11529 times
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Bij de volgende zaak heb ik een complete dichtingsset maar dan ook alles is erbij, gekocht voor 32 euro via eBay. Ik denk wanneer je direct contact opneemt met de zaak dat je ook een mooie prijs kan krijgen.
De dichtingsset is van het merk ATHENA nummer 306479 en is voor de volgende modellen: Matra Murena, Talbot Solara LS-GL-SX 1592 cc
http://www.classiccars.co.at/home/index.php
De dichtingsset is van het merk ATHENA nummer 306479 en is voor de volgende modellen: Matra Murena, Talbot Solara LS-GL-SX 1592 cc
http://www.classiccars.co.at/home/index.php
-
- Posts: 129
- Joined: Wed Feb 19, 2003 11:30 pm
- Location: nederland--rotterdam
Hoi
ik heb in het verleden ook zo'n motor wissel laten doen van een solara 1.6 die org nog geen 100.000 km had gereden van de eerste eigenaar.
voor de inbouw reed de solara perfect.
na de inbouw in de murena had hij dezelfde symptonen zolas jij ze ook beschreef.
sputteren vermogens verlies enzo.....
terijl er niets veranderd was an de motor
men begreep het ook niet hoe het zo kon.
ik heb toen navraag gedaan bij de simcamatraclub nederland.
daar beweerden ze dat het te maken had met de draairichting van de krukas.
volgens hun draaid de blok in de solara de andre richting op dan in de murena.
mij werd afgeraden om met die blok te rijden.
gezien de blok de draairichting niet gewend is
ik weet het fijne er niet vanaf,maar daarna heb ik de wagen weggedaan.
mischien iets om na te lopen of het ook zo is.
succses verder Randha
ik heb in het verleden ook zo'n motor wissel laten doen van een solara 1.6 die org nog geen 100.000 km had gereden van de eerste eigenaar.
voor de inbouw reed de solara perfect.
na de inbouw in de murena had hij dezelfde symptonen zolas jij ze ook beschreef.
sputteren vermogens verlies enzo.....
terijl er niets veranderd was an de motor
men begreep het ook niet hoe het zo kon.
ik heb toen navraag gedaan bij de simcamatraclub nederland.
daar beweerden ze dat het te maken had met de draairichting van de krukas.
volgens hun draaid de blok in de solara de andre richting op dan in de murena.
mij werd afgeraden om met die blok te rijden.

gezien de blok de draairichting niet gewend is
ik weet het fijne er niet vanaf,maar daarna heb ik de wagen weggedaan.
mischien iets om na te lopen of het ook zo is.
succses verder Randha
Talbot Matra Murena 2.2 Fleischmann F3 
Talbot matra murena 3.0v6
Matra simca bagheera S

Talbot matra murena 3.0v6

Matra simca bagheera S

-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem