Bedankt voor het aanbod, maar het lager zit al in de wielarm. Ik heb de oude buitenste lagerring hiervoor gebruikt, ging perfect. Goed om te weten dat je hulpstukken hebt gemaakt. Het zal voor een andere keer zijn.
Urbain,
Montageschuim daar hebben we nog eens over gediscuteerd!! Er waren toen ook meer tegenstanders dan voorstanders. Het probleem met montageschuim is dat je niet ziet waar het overal zit. Ik heb er al mee gewerkt en moet zeggen het zet geweldig uit en waar montageschuim zit kan geen water komen volgens mij!! Maar ik ga het niet gebruiken.
Je spreekt van roestomzetter en vervolgens Tectyl. Ik weet niet in welke staat de wielarmen zijn onder je murena. Ga je de wielarmen uitbouwen en in een zoutzuurbad leggen!! Dit is de enige mannier om de roest binnenin op te lossen. Als je ziet wat roestschilfers ik uit die wielarm heb gehaald dan geloof ik niet dat je dit kunt stoppen door er wat Tectiel in te spuiten. Dit zal wel overal zitten als het pas gedaan is, maar omdat er zoveel roest los zit zal het onvoldoende beschermen. Dit is mijn gedacht h?. Ik keur niets af, we willen alleen maar het beste. Voor mij is het noodzakelijk dat de roest binnenin volledig gestopt wordt. Aan de buitenkant vind ik alleen oppervlakkige roest en deze is gemakkelijk te stoppen.
Bekijk de foto eens aandachtig en stel je voor dat de wielarmen onder jou murena er ook zo uitziet vanbinnen, in het ergste geval natuurlijk.
Die slechtte heb ik vervangen, maar dat in die anderen ook veel roest zit daar twijfel ik geen seconde aan.