Alles kan gelast worden, maar deze wil ik liever niet onder mijn murena. Als er nu geen meer te vinden was dan moest het wel.
De plaat is dun rond de ophangbus waar het gat is. Deze lassen is vragen om na enkele jaren opnieuw te beginnen.
Paul, heb jij dan ook van die gelaste wielarmen er onder zitten????? Zou je deze onder jou murena willen hebben, we kunnen misschien ruilen ik vervang ze wel.
PS; heb je die hoop roest gezien die uit de wielarm kwam, het is geen zand hoor.
Het is niet het probleem dat er gaatjes vanaf fabriek inzaten, het probleem is dat de onderste gaatjes meestal dichtslippen en dan blijft het vocht erin. verder zijn ze nooit in de wax (dinitrol gezet) fout op fout dus, dat heb je niet bij een Bagheera want die zijn van alu.
Het gat bij de schokdemper is hetzelfde probleem, bij een nieuwe arm moet je het gat dichtzetten met kit omdat het anders vol gaat zitten met zand en dus nat blijft, bij een 1.6 arm heb je dat niet want die hebben aan de onderzijde een groot gat zitten.
Cornelis Succes het gaat je wel lukken...............
Ik ben het niet voor 100% met je eens. Als de gaatjes boven op de arm dicht gemaakt waren in de fabriek dan was er geen water in de armen kunnen lopen,hoogstens wat condens. Ik ga alle gaatjes dicht maken en de armen vullen met olie!!! Ben er dan zeker van dat ze niet meer verder roesten.
ik heb dat verhaal met vullen van olie al meer gehoord, andreico van het vroegere carjoy had dat ook al eens gedaan maar de armen worden zo heet dat dat toch problemen gaf, en wat doet dat gewicht met de wegligging,.
gewoon goede kopen poederlakken en in de wax en je zingt het zeker weer 25 jaar uit , ik ben wel een gelukkige dat ik een reserve set heb liggen maar de mijne gaan waarschijnlijk bij mij niet meer vergaan.
Ik zie niet in wat voor problemen de olie kan veroorzaken in de wielarm,ook de wegligging denk ik dat niet veranderd. Als de olie toch voor problemen zorgt kan ik hem nog altijd aflaten. Het warm worden van de arm mag geen probleem zijn als de remmen goed werken. Graag jullie mening!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb een andere wielarm klaar liggen voor de inbouw. Bedankt Georges. Ik heb eens ergens gelezen dat de armen voor een 2.2 niet zo roestgevoelig zouden zijn dan deze van 1.6., maar dat is niet waar! De wielarm die ik nu heb is ook al hersteld, gelukkig door een vakman en niet door een prutser.
Alleen de dichtingen voor en achter het lager zijn kapot.
Nu ik eens goed gekeken heb zie ik dat deze niet los te verkrijgen zijn en ik een nieuw lager nodig heb.
Wie heeft een wiellager liggen voor een 2.2, de achterste.
Zie de foto's van de wielarm.
Attachments
GELASTE WIELARM (Small).JPG (67.72 KiB) Viewed 8606 times
EEN ANDERE WIELARM (Small).JPG (85.19 KiB) Viewed 8606 times
Jongens, dit is de eerste en oude montage bij de Bagheera en daarom is het nieuwe lager 8mm breder dan het oude omdat deze zonder de extra dichting moet gemonteerd worden.
Op een andere plaats reeds mijn voorkeur medegedeeld, breed lager is veel sterker en de dichtingen zijn beter.
Ja, inderdaad ze zijn in de clubstock aanwezig, 2 stuks. Per doos een lager, de veer en een naafmoer van 22mm. De naafmoer is te klein voor murena past op een bagheera.
Hier de motornummer van 2.2S. Staat op het aluminiumplaatje.
NR; UE001850279. Het plaatje hebben ze moeilijk geplaatst, dus niet goedleesbaar.
Is dit een originele S motor????
Deze nr's staan ook op de blok. 310C83 NT9 519 DFMA
Wie weet hier meer over!!!
Alle informatie is welkom.
Hier de achterarm na behandeling. Ik heb de gaatje dichtgelast en de opening aan de bevestiging van de schokdemper toe laten lopen met gesmolten black vernis. De armen zullen gevuld worden met olie, indien er zich dan problemen voordoen zal ik de olie aflaten!!! Zie foto's.
Attachments
wielarm 11.JPG (173.24 KiB) Viewed 8446 times
wielarm gelakt 2 (Small).JPG (80.94 KiB) Viewed 8446 times
Ik heb een 15 tal jaren geleden de armen gedemonteerd en chemisch laten ontroesten (bad). Daarna zijn ze gemetalliseerd en gepoederlakt. Binnenin zijn ze volgespoten met wax, die eerst opgewarmd werd om zo volledig in alle kantjes te lopen. De originele gatjes (spleten) zijn opengebleven om condens te vermijden. De arm wordt tijdens het rijden warm waardoor binnenin condens ontstaat die het roestproces in de hand werkt, regelmatige controle of alle spleten vrij zijn is wel noodzakelijk. Tot op heden geen probleem gekend met de achterarmen die zeer roestgevoelig en duur zijn voor de Murena.
Het grootste probleem zit aan binnenkant, als je ziet wat roest ik uit die wielarm heb gehaald. Toch blijf ik erbij dat de bovenste gaatjes dicht moeten zijn, zodat er geen water kan inlopen.
Alain je spreekt van 15 jaar geleden, deze 15 jaar zijn een belangrijke periode. Je hebt de roestduivel op tijd kunnen stoppen. Voor mij is dat nu anders. Ik moet zien dat de roest binnenin nu gestopt wordt of mijn wielarmen gaan verloren. Het wordt vullen met olie of teer en dan eventueel terug weg laten lopen, of misschien montageschuim!! Ik moet er nog eens over nadenken.
Dag godfried, Je moet daar scheepstaar in doen dat kan je bij petrol in maasmechelen krijgen dat is zeer goed tegen de roest maar je moet het terug uit laten na 24 uur.Wij moesten dat vroeger in de compressorketel doen op het werk. Dat is goed spul geloof mij.
Met montageschuim zou ik het niet doen dat vergaat en je krijgt het niet
helemaal dicht gespoten.
Ik herinner mij een Ford Taunus van mijn broer eind jaren 70. Daar was achter aan het koffer een dubbele wand ook vol geschuimd. Resultaat: na 2 jaar was de buitenste plaat doorgeroest. Er was vocht tussen geraakt en dat kon niet meer weg. Van miserie heeft hij de wagen na 3 jaar weggedaan.
Ik was van plan ook het voorstel van Cornelis te volgen met roestomzetter en vervolgens Tectyl.
Hendrik, persoonlijk denk ik ook dat het beste is zeker als ik de armen terug leeg laat lopen. Vroeger heb daar mijn eerste auto mee behandeld, een Ford escort MK1. Ik stond er toen verwonderd van dat de roest volledig gestopt was. Spijtig dat ik de binnenkant van de balken niet behandeld had anders reed ik nog met deze Escort!!!
Dag godfried ,Ik heb vandaag twee bussen op de draaibank gemaakt voor
de inbouw van het wiellager .Je kijkt maar als je het nodig hebt dan hoor ik het wel ze liggen klaar.