Ontluchten 1.6-motor
-
Ontluchten 1.6-motor
Hoi Makkers,
eindelijk...is de rubber darm ts waterpomp en motorblok aangekomen.
Nu volgende vraag: hoe ontlucht ik de motor zonder risico?
Ik weet dat:
- de rubber slang boven op motor met ventieldopje dient om te ontluchten
- de wagen op 'n helling moet staan met snuit naar beneden (no problem gezien onze oprit)
Misschien nog andere (belangrijke) dingen in het oog houden?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dieter
Ik weet dat:
- de wagen op 'n helling moet staan met snuit naar beneden (no problem gezien onze oprit)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
- Theo
Re: Ontluchten 1.6-motor
klopt allemaal.. en neem de tijd ervoor.
WEL de kachel op warm zetten zodat de kachel kraan open is !!!!!
verder gewoon rustig vullen en dan rustig warmdraaien ... doe ik meestal met vuldop er nog af.. en als alle lucht eruit uit beluchtingsschroefje dicht en vuldop erop... rijden wachte checken en ok.
Groeten, Theo
WEL de kachel op warm zetten zodat de kachel kraan open is !!!!!
verder gewoon rustig vullen en dan rustig warmdraaien ... doe ik meestal met vuldop er nog af.. en als alle lucht eruit uit beluchtingsschroefje dicht en vuldop erop... rijden wachte checken en ok.
Groeten, Theo
-
-
Ik haal het slangetje los op het reservoir dat naar de radiator gaat, dop hem af op het reservoir en zet het reservoir onder druk met een pompje.
Kachelkraan open zetten. Pompen en blijven bijvullen zodat je er geen lucht in pompt. Ontluchtingsnippel op slang open draaien. Op een bepaald moment begint de vloeistof er stevig uit te stromen en spuugt hij alle lucht eruit. Nippel dicht, slangetjes monteren en aanvullen. Na warmdraaien en afkoelen nogmaals bijvullen.
Kachelkraan open zetten. Pompen en blijven bijvullen zodat je er geen lucht in pompt. Ontluchtingsnippel op slang open draaien. Op een bepaald moment begint de vloeistof er stevig uit te stromen en spuugt hij alle lucht eruit. Nippel dicht, slangetjes monteren en aanvullen. Na warmdraaien en afkoelen nogmaals bijvullen.
Met een Seven in de zomer en een Matra in de winter kom ik lachend het jaar door.
-
-
Re: Ontluchten 1.6-motor
Kent iemand het bestelnummer voor deze darm? Heeft iemand nog zo'n darm? Kan ik die nog ergens bestellen?dieterwieter wrote:Hoi Makkers,
Ik weet dat:
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dieter
- oetker
-------
=========================================
Voor de 1.6 weet ik het niet, maar bij het ontluchten met het ventiel op de slang bij de 2.2 is het belangrijk de dynamo af te schermen.
Het water loopt rechtstreeks in de dynamo en zal flinke corosie veroorzaken op de diodes.
Het is dan een kwestie van tijd dat deze het dan opgeeft zoals ik al heb mogen ondervinden.
-------
=========================================
Voor de 1.6 weet ik het niet, maar bij het ontluchten met het ventiel op de slang bij de 2.2 is het belangrijk de dynamo af te schermen.
Het water loopt rechtstreeks in de dynamo en zal flinke corosie veroorzaken op de diodes.
Het is dan een kwestie van tijd dat deze het dan opgeeft zoals ik al heb mogen ondervinden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
Die is nieuw te vinden op de volgende site voor 9.10 euro zonder verzending. Bij Simon moet die 20.23 euro kosten.
http://www.teilesuche24.de/pkw,talbot,m ... uch,100100
http://www.teilesuche24.de/pkw,talbot,m ... uch,100100
-
Bij het monteren van de darm had ik zeer goed opgelet dat hij zoveel mogelijk afstand had tussen de cardan en de darm, maar vandaag merkte ik een rubbergeur bij het 'sportief ' rijden. Bij controle bleek de darm, niet continue maar soms de cardan te raken. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit fenomeen?
- MatraMurena.nl
- MatraMurena.nl
- MatraMurena.nl