deurdorpel type I
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
deurdorpel type I
Bij het monteren van de polyester deurdorpel van mijn Bagheera type I zag ik dat er een spleet was tussen de horizontale bovenkant van de dorpel en de vertikale boord van de metalen deurdorpel waar de rubber van de deur op komt. Weet er iemand met een type I of dat normaal is of dat de dorpel mooi aansluit tegen de vertikale metalen boord?
Benny.
Benny.
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 27
- Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm
Dag,
Jij heeft de reparatie stukken gebruiken van HB of Simon.
Er zijn verschillende dingen die niet normal zijn met deze stukken
Zie hier op mijn website what deze problemen zijn en hoe te oplossen.
Sorry, het is in frans.
Jij heeft de reparatie stukken gebruiken van HB of Simon.
Er zijn verschillende dingen die niet normal zijn met deze stukken
Zie hier op mijn website what deze problemen zijn en hoe te oplossen.
Sorry, het is in frans.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Hallo Spyros,
Ik heb de originele onderdelen gebruikt van een type 1. Nog het allereerste model met de open koffer. Misschien stond de kwaliteit van de polyester-onderdelen nog niet 100% op punt. Ondertussen heb ik de auto aangepast en passen de delen goed aan.
Ik heb de originele onderdelen gebruikt van een type 1. Nog het allereerste model met de open koffer. Misschien stond de kwaliteit van de polyester-onderdelen nog niet 100% op punt. Ondertussen heb ik de auto aangepast en passen de delen goed aan.
- Attachments
-
- Afbeelding 002.jpg (141.88 KiB) Viewed 9296 times
-
- Posts: 27
- Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm
Dag Benny,
Ik dacht dat je had de nieuw staal stukken gebruiken.
Voor deze, weet ik dat het profiel slecht is.
Hier is een vergelijking tussen de originale en de nieuwe chassis profiel waarboven de polyester staan :

Als je kan zien, er is een verschiel van een paar millimeters.
Daarvoor als je dit stuuk gebruikt, zal je met het zelfde probleem be?indigen.
Zoals op deze foto :

Maar het probleem kan ook komen waarvan de polyester is in contact met de chassis waar de deur scharnieren staan
Zaal je deze groen-wit tweed zetels gebruiken voor deze Bagheera ?
Ik dacht dat je had de nieuw staal stukken gebruiken.
Voor deze, weet ik dat het profiel slecht is.
Hier is een vergelijking tussen de originale en de nieuwe chassis profiel waarboven de polyester staan :
Als je kan zien, er is een verschiel van een paar millimeters.
Daarvoor als je dit stuuk gebruikt, zal je met het zelfde probleem be?indigen.
Zoals op deze foto :
Maar het probleem kan ook komen waarvan de polyester is in contact met de chassis waar de deur scharnieren staan
Zaal je deze groen-wit tweed zetels gebruiken voor deze Bagheera ?
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Hallo Spyros,
mijn donorauto was een van de eerste Bagheera's ( met de sticker MATRA SIMCA Bagheera op de zijkant). Helaas waren de originele zetels reeds vervangen door bruine kunstlederen aan de zijkant met in het midden de Schotse ruit. De stof van het dashboard was kapot van de zon. Ik ben van plan om zetels opnieuw te laten overtrekken met zwarte en gele stof. De auto kan helaas niet zoals een type I uitzien want het interieur is voorzien van 3 driepunts-gordels en van een dashboard van een Bagheera X. Daarom zal de buitenkant er uit zien als een type I en het interieur als een X.
mijn donorauto was een van de eerste Bagheera's ( met de sticker MATRA SIMCA Bagheera op de zijkant). Helaas waren de originele zetels reeds vervangen door bruine kunstlederen aan de zijkant met in het midden de Schotse ruit. De stof van het dashboard was kapot van de zon. Ik ben van plan om zetels opnieuw te laten overtrekken met zwarte en gele stof. De auto kan helaas niet zoals een type I uitzien want het interieur is voorzien van 3 driepunts-gordels en van een dashboard van een Bagheera X. Daarom zal de buitenkant er uit zien als een type I en het interieur als een X.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Spyros, het zou bij de firma DECA zijn in Drongen bij Gent. Ze zijn gespecialiseerd in het opnieuw doen van het volledig interieur. Ze vragen ongeveer 250 euro voor de bestuurderszetel en 150 euro voor de 2-zit, als ik mij niet vergis. Je kan altijd contact opnemen met deze firma. Je mag zelf de firma bezoeken en kijken hoe men daar te werk gaat.
Benny.
Benny.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Het is Bart i.p.v. Spyros
Zouden ze het niet beterkoper kunnen maken als ze twee of meerdere zetelovertrekken kunnen maken? Dan moeten ze maar ??n keer passen en meten alvorens ze de overtrekken samenstellen.
Nog iemand overtrekken nog voor zijn Bagheera???
Dan kan het misschien nog beterkoper...
Bart

Zouden ze het niet beterkoper kunnen maken als ze twee of meerdere zetelovertrekken kunnen maken? Dan moeten ze maar ??n keer passen en meten alvorens ze de overtrekken samenstellen.
Nog iemand overtrekken nog voor zijn Bagheera???
Dan kan het misschien nog beterkoper...
Bart
-
- Posts: 27
- Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
De prijs is met de stof inbegrepen. Voor leder is het veel meer. Dat komt omdat stof relatief goedkoop is, en het grootste deel van de kosten in uurloon zit. Je kan naar die firma een foto mailen, en die zullen je een prijsofferte terugsturen. Ik ben wel van plan om die firma eens te gaan bezoeken.
Benny.
P.S.: ik denk dat het 150 is voor de bestuurderszetel en 250 voor de 2-zit en niet omgekeerd. De mail die ik van hen ontvangen heb met de prijs, ben ik verloren door computerproblemen.
Benny.
P.S.: ik denk dat het 150 is voor de bestuurderszetel en 250 voor de 2-zit en niet omgekeerd. De mail die ik van hen ontvangen heb met de prijs, ben ik verloren door computerproblemen.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Ik heb die firma getelefoneerd. De prijzen zijn individueel, omdat ieder werk anders is. Voor de ene zetel zijn er geen problemen, bij de andere moet de mousse vervangen worden. De deurpanelen zijn ook zo. Bij de ene moet de karton niet vervangen worden, bij de andere wel. Ze maken dus prijs per stuk. Je kan hen op het volgende emailadres contacteren:
deca@busmail.net
Groeten Benny.
deca@busmail.net
Groeten Benny.
-
- Posts: 27
- Joined: Wed Oct 15, 2003 2:46 pm
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Spyros,
die vervangstukken die verkocht worden lijken meestal te passen voor de 2 types, tot je de delen wil gebruiken; Dan blijkt dat er toch een fundamenteel verschil te zijn tussen de beide types. Je foto van het draagstuk van de kunststof-deurdorpel is daar een voorbeeld van. Het nieuwe stuk is voor een type 2 en op het eerste zicht zou het ool moeten passen voor een type 1. Ik kocht ooit een linker- en rechterbak voor de achterlichten. Bleek dat ze 2 gelijke gegeven hadden met de uitleg dat links en rechts gelijk zijn. Dat bleek absoluut niet waar te zijn. Zo zie dat de stukken niet altijd passen voor de beide Bagheera's.
Benny.
die vervangstukken die verkocht worden lijken meestal te passen voor de 2 types, tot je de delen wil gebruiken; Dan blijkt dat er toch een fundamenteel verschil te zijn tussen de beide types. Je foto van het draagstuk van de kunststof-deurdorpel is daar een voorbeeld van. Het nieuwe stuk is voor een type 2 en op het eerste zicht zou het ool moeten passen voor een type 1. Ik kocht ooit een linker- en rechterbak voor de achterlichten. Bleek dat ze 2 gelijke gegeven hadden met de uitleg dat links en rechts gelijk zijn. Dat bleek absoluut niet waar te zijn. Zo zie dat de stukken niet altijd passen voor de beide Bagheera's.
Benny.