electrisch probleem instrumentenbord
-
- Posts: 203
- Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
- Location: 9960 Assenede
electrisch probleem instrumentenbord
Heb deze morgen mijn 2,2 gestart - stond reeds een 6 maand stil - en krijg geen enkele aanduiding op de meters dus van oliedruk, toerenteller enz. Ook bij aanzetten contact is er geen enkel lampje dat brand.Het klokje (uurwerk) gaat wel. Zekeringen zijn goed. heeft er iemand een suggestie?
-
- Posts: 189
- Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
- Location: Leopoldsburg
Goede morgen Georges,
Het is mogelijk dat de grote fiche die het instrumentenpaneel voorziet van stroom is losgekomen (aan de achterzijde van het paneel boven de stuurkolom).
Andere mogelijkheid is dat - na lang stilstaan - er zich op de contacten van de fiche oxidatie heeft afgezet waardoor ook geen contact meer mogelijk is.
Meters ?n lampjes worden via die ene fiche gevoed, terwijl, als ik het goed voorheb, het klokje apart van stroom wordt voorzien. Vandaar.
Als je iets of wat atletisch bent aangelegd, kun je met je hand de fiche achter het paneel opsporen en dan voel je meteen of die nog vastgeklikt zit of niet.
Als dit u zo niet lukt kun je voorzichtig het paneel laten kantelen naar het stuur toe door beide clipsen (die boven aan het paneel zitten en waarmee het vastzit in de onderkant van het dashboard) een weinig 'op te heffen'. l De bewuste fiche komt dan stilaan in zicht...maar opgelet voor beschadigingen aan het frontpaneel van het instrumentenpaneel en de kabel van de snelheidsmeter.
Veel succes en laat eens iets eten.
Groetjes.
Andr
Het is mogelijk dat de grote fiche die het instrumentenpaneel voorziet van stroom is losgekomen (aan de achterzijde van het paneel boven de stuurkolom).
Andere mogelijkheid is dat - na lang stilstaan - er zich op de contacten van de fiche oxidatie heeft afgezet waardoor ook geen contact meer mogelijk is.
Meters ?n lampjes worden via die ene fiche gevoed, terwijl, als ik het goed voorheb, het klokje apart van stroom wordt voorzien. Vandaar.
Als je iets of wat atletisch bent aangelegd, kun je met je hand de fiche achter het paneel opsporen en dan voel je meteen of die nog vastgeklikt zit of niet.
Als dit u zo niet lukt kun je voorzichtig het paneel laten kantelen naar het stuur toe door beide clipsen (die boven aan het paneel zitten en waarmee het vastzit in de onderkant van het dashboard) een weinig 'op te heffen'. l De bewuste fiche komt dan stilaan in zicht...maar opgelet voor beschadigingen aan het frontpaneel van het instrumentenpaneel en de kabel van de snelheidsmeter.
Veel succes en laat eens iets eten.
Groetjes.
Andr
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Een mooi stukje gereedschap voor het repareren van electr contacten is het glasfiber kwastje


Daar kun je contacten van connectoren en zo, fantastisch corosievrij mee maken.
Beetje contactvet of zuurvrije vaseline erop en je bent er voor zeer lange tijd weer vanaf.
Onmisbaar stukje gereedschap.


Daar kun je contacten van connectoren en zo, fantastisch corosievrij mee maken.
Beetje contactvet of zuurvrije vaseline erop en je bent er voor zeer lange tijd weer vanaf.
Onmisbaar stukje gereedschap.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 203
- Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
- Location: 9960 Assenede
-
- Posts: 189
- Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
- Location: Leopoldsburg
Georges,
om gemakkelijker te werken is het beter om het klein kunststof paneeltje waarin zich de bedieningsknoppen van de verluchting, aanjager en klokje bevinden, eveneens los te maken.
Dit paneeltje is bevestigd met de 2 vijzen onderaan (juist boven de radio) en 1 vijs aan de linker zijkant (naast het instrumentenbord).
Je kan dan normaal gezien, na het verwijderen van de 3 schuifknoppen van de verluchting, het paneeltje helemaal opzij (naar rechs) duwen en dan heb je al een heel ander zicht op de bedoelde fiche.
Succes.
Groetjes
Andr
om gemakkelijker te werken is het beter om het klein kunststof paneeltje waarin zich de bedieningsknoppen van de verluchting, aanjager en klokje bevinden, eveneens los te maken.
Dit paneeltje is bevestigd met de 2 vijzen onderaan (juist boven de radio) en 1 vijs aan de linker zijkant (naast het instrumentenbord).
Je kan dan normaal gezien, na het verwijderen van de 3 schuifknoppen van de verluchting, het paneeltje helemaal opzij (naar rechs) duwen en dan heb je al een heel ander zicht op de bedoelde fiche.
Succes.
Groetjes
Andr
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
zoiets kun je ook reinigen met GT7 spuitbus, werkt nog beter als contactspray (maar het blijft wel wat vettig).
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 189
- Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
- Location: Leopoldsburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: