Bagheera vollegaas
- Vollegaaz
-
- Vollegaaz
- matrafan
- Vollegaaz
wel, tijdens de demontage ben ik nergens zo'n blokje tegengekomen, maar terhoogte van de diagnosestekker heb ik wel 4 losse draden waarvan ik de bestemming niet kon achterhalen (geel-geel/groen-zwart en rood) wat volgens de uitleg van Verhulst wel strookt. Ik moet dus nog op zoek naar zo'n doos.
k'heb toch al behoorlijk wat tijd in het elektrische gedeelte gestoken dus kan er nog wel bij, t'komt goed stap voor stap.
k'heb toch al behoorlijk wat tijd in het elektrische gedeelte gestoken dus kan er nog wel bij, t'komt goed stap voor stap.
Bagheera X '78
- Vollegaaz
yups, dat moet ik hebben, die stekker is er dus afgeknipt om onbekende reden, maar zo was er wel meer loos met de bedrading, k'ben zo een hele week zoet geweest met de verlichting. De oorspronkelijke zekeringen waren hersteld met koperdraad met alle gevolgen vandien, sterker nog, zonder zekeringen brandden de dimlichten nog. Daar is behoorlijk wat puzzelwerk en nieuwe bedrading aan te pas gekomen vooralleer alles terug op punt stond 

Bagheera X '78
-
wat ik niet goed begrijp, gaat het nu over de unit van de onsteking of over deze van de oliepeilstok die ontbreekt? dat op de foto hier boven is toch van de ontsteking.
Mvg Jean
Voor de oliepeilstok heb ik nog een nieuwe unit liggen denk ik, indien ge dit zoekt laat het maar weten en dan zal ik er achter zoeken en het u bevestigen of ik hem bezit.
Mvg Jean
Voor de oliepeilstok heb ik nog een nieuwe unit liggen denk ik, indien ge dit zoekt laat het maar weten en dan zal ik er achter zoeken en het u bevestigen of ik hem bezit.
Last edited by matra530lx on Sat Apr 05, 2008 10:22 pm, edited 1 time in total.
- matrafan
Ik dacht ook dat dit van de ontsteking was maar gezien de plaats van de kabels nl. naast de diagnosestekker is dit hetgeen vermist is.
Graag een foto van het kastje dat aan de oliepeilstok verbonden is.
Zou het zo direkt niet weten waar dat moet zitten.
De kabels van de peilstok verdwijnen in de kabelboom maar waar die uitkomen???????? (waarschijnlijk naar het dashbord).
Graag een foto van het kastje dat aan de oliepeilstok verbonden is.
Zou het zo direkt niet weten waar dat moet zitten.
De kabels van de peilstok verdwijnen in de kabelboom maar waar die uitkomen???????? (waarschijnlijk naar het dashbord).
- Vollegaaz
-
Heb even gekeken in het electrisch schema van mijn Rancho Grand Raid:
De peilstok staat in contact met dat kastje op die foto van Matrafan. (2 draden)
Vanuit datzelfde kastje gaat er een draad naar het waarschuwingslampje op het dashboard, een draad naar de massa, en een draad naar de zekeringkast.
Maar waar die hoort te zitten in een Bagheera weet ik niet, bij mijn Rancho zit hij op het binnenscherm rechtsvoor, bij de accu.
De peilstok staat in contact met dat kastje op die foto van Matrafan. (2 draden)
Vanuit datzelfde kastje gaat er een draad naar het waarschuwingslampje op het dashboard, een draad naar de massa, en een draad naar de zekeringkast.
Maar waar die hoort te zitten in een Bagheera weet ik niet, bij mijn Rancho zit hij op het binnenscherm rechtsvoor, bij de accu.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- Vollegaaz
tja, ik heb nog platinnekes (kontaktpunten) dus ik weet niet hoe zo'n electrische ontsteking eruit ziet. Maar feit is dat de bedrading ook daar ligt aan de diagnosestekker.

tussen rood en zwart 12V, 1 gele loopt naar de bobijn, 2 andere gele naar de peilstok, blijft de grijze over maar k'vermoed dat die naar t'verklikkerlichtje loopt, moet ik nog eens testen.
k'geloof dat ze bij matra elke week de bedrading wel ergens aanpaste, k'heb tot nu toe nog geen enkel kloppend schema gezien.
nog 1 mysterie te gaan

tussen rood en zwart 12V, 1 gele loopt naar de bobijn, 2 andere gele naar de peilstok, blijft de grijze over maar k'vermoed dat die naar t'verklikkerlichtje loopt, moet ik nog eens testen.
k'geloof dat ze bij matra elke week de bedrading wel ergens aanpaste, k'heb tot nu toe nog geen enkel kloppend schema gezien.
nog 1 mysterie te gaan

Bagheera X '78
-
Zie hier de beloofde foto's.
Ik heb ook even die beloofde voelers op foto gezet.
Het gaat hier over 2 verschillende types, verschil in schroefdraad en aansluiting.
Dus even nazien en laat het mij weten welke je nodig hebt.
Het zwarte doosje is weldegelijk van de oliepeilstok en zit zoals Verhulst zegt onder het dashboard.
Mvg,
Jean
De ontsekeing heb ik ook nog met de speciale stekker er bij.
Ik heb ook even die beloofde voelers op foto gezet.
Het gaat hier over 2 verschillende types, verschil in schroefdraad en aansluiting.
Dus even nazien en laat het mij weten welke je nodig hebt.
Het zwarte doosje is weldegelijk van de oliepeilstok en zit zoals Verhulst zegt onder het dashboard.
Mvg,
Jean
De ontsekeing heb ik ook nog met de speciale stekker er bij.
- Attachments
-
- MVC-380F.JPG (21.65 KiB) Viewed 6909 times
-
- MVC-378F.JPG (28.47 KiB) Viewed 6909 times
-
- MVC-379F.JPG (30 KiB) Viewed 6909 times
- Vollegaaz
ja, k'heb in het handboek gelezen dat de voelers ooit verandert zijn van draad, dan moet ik hem er eerst uitdraaien om uitsluitsel te geven.
Toch vreemd van die doos, k'heb nergens een stekker op overschot...
Als het past voor jou kom ik eens langs het weekend van 19 april.
edit : mijn temperatuurgever is er eentje met een platte aansluiting, zo te zien die in de verpakking.
k'begin al te twijfelen of er geen ander motorblok inzit...
Toch vreemd van die doos, k'heb nergens een stekker op overschot...
Als het past voor jou kom ik eens langs het weekend van 19 april.
edit : mijn temperatuurgever is er eentje met een platte aansluiting, zo te zien die in de verpakking.
k'begin al te twijfelen of er geen ander motorblok inzit...
Bagheera X '78
- Vollegaaz
-
As uw Bagheera niet was uitgerust met deze peilstok, dan lijkt het mij logisch dat je stekker niet vindt.
Wat die voeler betreft met het platte stekkertje die is voor u geen probleem, maar kan mijn belofte van een tweede voeler niet na komen omdat van dit type er maar een bezit, maar we zorgen wel voor een ander cadeautje.
Van het andere type heb ik er meerdere en omdat ik deze al aan diverse Bagheera rijders heb gegeven, zette ik een grote mond op en beloofde u er twee.
Geef nog even een seintje als je komt, dan spreken we wel iets af.
Mvg,
Jean
Wat die voeler betreft met het platte stekkertje die is voor u geen probleem, maar kan mijn belofte van een tweede voeler niet na komen omdat van dit type er maar een bezit, maar we zorgen wel voor een ander cadeautje.
Van het andere type heb ik er meerdere en omdat ik deze al aan diverse Bagheera rijders heb gegeven, zette ik een grote mond op en beloofde u er twee.
Geef nog even een seintje als je komt, dan spreken we wel iets af.
Mvg,
Jean
-
Een paar fotos :
?
Pasop ! De doosje is special voor de Bagheera. Je moet niet een doosje van een Talbot gebruiken . Op mijn foto , je kan nog zien dat er was een sticker (nu weg) die op deze doos staat. Stiker geschrijft K8, of L8, M8... ofwel "320460001 12V Ro Alerte Clignotante MET een Blauwe streepje
Nu, als je geen doos heeft is dat geen probleem. De end van de capteur can ook gebruiken voor het olie niveau te meteren.
Ik denkt dat ik heb mischien een spaar doosje. Ik zal zoeken. Als ik vindt die, zal ik het geven.
7 bladzijden zullen over die doosje spreken in mijn boek.
?

Pasop ! De doosje is special voor de Bagheera. Je moet niet een doosje van een Talbot gebruiken . Op mijn foto , je kan nog zien dat er was een sticker (nu weg) die op deze doos staat. Stiker geschrijft K8, of L8, M8... ofwel "320460001 12V Ro Alerte Clignotante MET een Blauwe streepje

Nu, als je geen doos heeft is dat geen probleem. De end van de capteur can ook gebruiken voor het olie niveau te meteren.
Ik denkt dat ik heb mischien een spaar doosje. Ik zal zoeken. Als ik vindt die, zal ik het geven.
7 bladzijden zullen over die doosje spreken in mijn boek.
- matrafan
Ben weer effe de garage ingedoken en naar het bewuste zwarte doosje gezocht.
Ik heb het ook nog gevonden.
Zit bij mijne bagheera niet in het motorcompariment maar voor onder het dashbord waar Peter Verhulst het over had.
Het zit namelijk achter het handschoenkastje, kan er spijtig genoeg geen foto van nemen daar ik hier een luidspreker heb ingebouwd.
Het ziet er wel hetzelfde eruit als op de foto van spyros. Maar van nummers of stickers is niks meer te zien, zal door de jaren wel verdwenen zijn.
Heb wel nog een vraagje aan spyros: waarvoor dient het rode knopje bij de diagnose-stekker? Is bij mij ook niet voorzien.
Ik heb het ook nog gevonden.
Zit bij mijne bagheera niet in het motorcompariment maar voor onder het dashbord waar Peter Verhulst het over had.
Het zit namelijk achter het handschoenkastje, kan er spijtig genoeg geen foto van nemen daar ik hier een luidspreker heb ingebouwd.
Het ziet er wel hetzelfde eruit als op de foto van spyros. Maar van nummers of stickers is niks meer te zien, zal door de jaren wel verdwenen zijn.
Heb wel nog een vraagje aan spyros: waarvoor dient het rode knopje bij de diagnose-stekker? Is bij mij ook niet voorzien.
-
- Vollegaaz
-
Deze middag even in de Rancho X gekeken, die heeft ook zo een peilstok, bekabeling is echter een ramp bij deze, vermoedelijk zit het doosje ook onder het dash.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
?matrafan wrote: Heb wel nog een vraagje aan spyros: waarvoor dient het rode knopje bij de diagnose-stekker? Is bij mij ook niet voorzien.
Die schakelaar is niet originaal. Het is daar om de motor te starten. Dus, wanneer ben ik aan de motor te werken moet ik niet uit de koffer, naar de besturder stoel gaan om te starten.
- Vollegaaz
goed idee !Spyros wrote:?matrafan wrote: Heb wel nog een vraagje aan spyros: waarvoor dient het rode knopje bij de diagnose-stekker? Is bij mij ook niet voorzien.
Die schakelaar is niet originaal. Het is daar om de motor te starten. Dus, wanneer ben ik aan de motor te werken moet ik niet uit de koffer, naar de besturder stoel gaan om te starten.

Bagheera X '78
-
- matrafan
H?????l goed id??, brengt weer wat extrawerk mee.
Is wel handig als ge maar alleen zijt om de motor af te stellen.
Is inderdaad anders nogal eens een zware fitnessoefening.
Daar ziet ge aan dat er toch in de wereld nog slimmer mensen zijn dan de ingenieurs van MATRA ( die hadden daar nog niet aan gedacht).
Is wel handig als ge maar alleen zijt om de motor af te stellen.
Is inderdaad anders nogal eens een zware fitnessoefening.
Daar ziet ge aan dat er toch in de wereld nog slimmer mensen zijn dan de ingenieurs van MATRA ( die hadden daar nog niet aan gedacht).
- Paul
Ze konden destijds toch ook niet weten dat deze wagens er nog konden zijn (gezien de ingebakken r....bacterie, ik heb nog altijd moeite met dat woord) en dat hier en daar mensen met een "voorlopig nog gaccepteerd" afwijkend gedrag zelf aan die wagens zitten te "prutsen"?!matrafan wrote:Daar ziet ge aan dat er toch in de wereld nog slimmer mensen zijn dan de ingenieurs van MATRA ( die hadden daar nog niet aan gedacht).

- Vollegaaz
- Vollegaaz
zoow, zonet de webers onderhanden genomen, bleek de linkse al hersteld geweest terhoogte van de vlotter (scharnierpunt) met een soort lijm/epoxy achtige materie. Daar ben ik niet erg gerust in. Ik ga dus maar op zoek naar een ander exemplaar. Meteen ook alle benzineleidingen vernieuwd.
Morgen staat het koelsysteem op het programma, en dan zijn we rond.
Eind deze week zouden mijn banden binnen komen, kunnen de ATS velgen erop en terwijl de nieuwe remklauwen vooraan.
Morgen staat het koelsysteem op het programma, en dan zijn we rond.
Eind deze week zouden mijn banden binnen komen, kunnen de ATS velgen erop en terwijl de nieuwe remklauwen vooraan.
Bagheera X '78
- Vollegaaz