Vorige donderdag, op aanraden van de Matra dokter, de schommelarmen vervangen. (en uiteindelijk ook nog twee stuurgewrichten)
Bleek dat het best kon gebeuren want die dingen liepen niet helemaal lekker.
Bij de demontage kon je duidelijk voelen dat het vooronder niet helemaal lekker loopt.
Ook maar even het stuurhuis en gewrichten van nieuw vet voorzien, eigenlijk een grote beurt van het vooronder.
En, ?.voel je dat nu? Ja, subtiel en toch overduidelijk!
Aanvankelijk was het verschil eigenlijk klein en dat lag in mijn verwachting je moet het ook even zoeken.
Maar geleidelijk werd het duidelijk.
Het voorsteven veert duidelijk wat soepeler en dieper door en dat was ook te verwachten gezien de vaststellingen, maar het is toch duidelijk anders en even wennen.
Maar nu komt het, dat is erg aangenaam en toch een beetje tegenstrijdig,
het sturen is iets vager maar een stuk rustiger waardoor het onveilige gevoel, van de nerveuze sturing, wat ik had, lijkt te verdwijnen.
Het geeft een gevoel van meer zekerheid, waarschijnlijk door minder directe terugkoppeling waardoor het aangenamer en rustiger rijden is.
Een paar dingen zijn er nog maar die wijt ik aan afstellen, het stuur staat niet meer rechtuit en er mist nog een gevoel van stabiliteit (rust) in sturing.
Maar alles gaat absoluut de goede richting uit en het went snel.
Geleidelijk wordt deze wagen haast nieuw.