oetker wrote:Quote
-------
K&N-luchtfilters
--------------------
Niet verstandig in een Murena.
Vooral de 2.2 kan zeer heet worden en die hitte blijft bovenin hangen.
Dat komt door de midmotor.
De lucht voor een Murena moet van onder de motor komen.
Zou hier zeker nooit voor kiezen.
Met een open filter moet ik je gelijk geven.
Maar K&N heeft ook filters die je in het originele huis plaatst, dus net zoals het originele luchtfilter.
De wijze van luchtaanvoer blijft dan gelijk aan de oude situatie.
Dit soort filters wordt ook vaak gebruikt in klassiekerrally's, ze kunnen veel langer vuil absorberen (en de ademhaling garanderen) dan de wegwerpfilters.
In m'n andere hobby-auto (Suzuki SJ413 LWB) gebruik ik al 8 jaar hetzelfde filter.
Het originele filter moest ik om de 6 maanden al vervangen, nu dus 1x per jaar schoonmaken en opnieuw inspuiten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969