
Motor naar de eeuwige jachtvelden
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Het vinden van een goede 1442cc kan niet zo'n probleem zijn, ik wacht nog wel effe.
Mocht mijn motor het begeven, kan ik nog op zoek.
Ik ga alleszins een reservemotor zoeken maar ga eerst zorgen dat mijn wagen afgewerkt is.
Dat is mijn voornaamste bekommernis (en finaci?le aderlating...)
Bart
Mocht mijn motor het begeven, kan ik nog op zoek.
Ik ga alleszins een reservemotor zoeken maar ga eerst zorgen dat mijn wagen afgewerkt is.
Dat is mijn voornaamste bekommernis (en finaci?le aderlating...)
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Paul,
Ik zou het spijtig vinden als er ruzie zou ontstaan, het is daarom dat ik nog eens aanhaalde wat ludo ergens op het forum heeft vermeld. Hij schreef daar dat er ??n motor in minder goed staat was! Trouwens ik heb het Ronny zelf ook horen zeggen. Ik was erbij toen Ludo de bagheera van Ronnny heeft aangekocht.
Het is h??l belangrijk om goede afspraken te maken zodat er geen misverstanden kunnen plaatsvinden. Zoals je weet zijn er veel die zicht ergeren aan bepaalde dingen maar het niet zullen zeggen, waarom! Zo een probleem blijft onopgelost.
Beter voorkomen dan genezen!
Ik zou het spijtig vinden als er ruzie zou ontstaan, het is daarom dat ik nog eens aanhaalde wat ludo ergens op het forum heeft vermeld. Hij schreef daar dat er ??n motor in minder goed staat was! Trouwens ik heb het Ronny zelf ook horen zeggen. Ik was erbij toen Ludo de bagheera van Ronnny heeft aangekocht.
Het is h??l belangrijk om goede afspraken te maken zodat er geen misverstanden kunnen plaatsvinden. Zoals je weet zijn er veel die zicht ergeren aan bepaalde dingen maar het niet zullen zeggen, waarom! Zo een probleem blijft onopgelost.
Beter voorkomen dan genezen!

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik zal in ieder geval een beetje gereedschap en een overal achterin gooien.
Eventueel een stoffer en blik om de auto bij elkaar te vegen voor als die uit elkaar valt.
Hoop het echter niet nodig te hebben.
Eventueel een stoffer en blik om de auto bij elkaar te vegen voor als die uit elkaar valt.
Hoop het echter niet nodig te hebben.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Vandaag de inlaatcollector er terug afgenomen. Ik heb niets abnormaal gevonden. Alles terug gemonteert, doch met een dichting van 0,4 mm ipv 0,2mm. Daarbij nog een beetje siliconepasta gebruikt. Ik laat de pasta nu uitharden om dan morgen er opnieuw koelwater op de motor te doen. Hopelijk is alles nu dicht. De motor heeft reeds zijn eerste toeren gedraaid. Enkel gestart met choke, want de gaskabel is nog niet aangepast. Na vele jaren van stilstand kwam hij terug tot leven Hij draait als een naaimachientje en dit met de 4 carburatoren van een Bagheera en de ontsteking met de losse hand vastgezet tijdens het monteren van alle uitwendige organen. Het is ongelooflijk hoe hij klinkt. Hopelijk blijft het zo.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Nog twee kleine probleempjes. De motor draait mooi rond in traagloop (ralenti) maar zodra ik veel gas geef, is het alsof hij op 2 poten draait, en accelereert hij moeilijk in toeren. Eenmaal voorbij de 2000 tr/min draait hij weer perfect. De ontsteking staat goed afgesteld.
Een tweede probleem is dat de vorige eigenaar het uitzetvat dat lek was, hersteld heeft met een laag silicone. Deze begint nu te lossen, en heb ik dus nog een waterlek. Heb ondertussen contact opgenomen met Verhulst met de vraag of hij een uitzetvat te koop liggen heeft.
Voor de rest blijkt alles in orde te zijn.
Een tweede probleem is dat de vorige eigenaar het uitzetvat dat lek was, hersteld heeft met een laag silicone. Deze begint nu te lossen, en heb ik dus nog een waterlek. Heb ondertussen contact opgenomen met Verhulst met de vraag of hij een uitzetvat te koop liggen heeft.
Voor de rest blijkt alles in orde te zijn.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Vandaag het nieuwe uitzetvat gemonteerd en de eerste kilometers gereden. De motor verliest geen olie of water meer. Dus de Murena zal aanwezig zijn op de rondrit. Het fijn afregelen zal ik doen wanneer ik de carburatoren heb gesynchroniseerd. Soms hapert de motor een beetje wanneer hij traag draait, maar eenmaal boven de 2000tr/min gaat alles lekker . De verlengde 5de versnelling doet het goed. Aan 120 km/h draait de motor ongeveer 3500 tr/min. Dat maakt een serieus verschil op gebied van motorlawaai.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem