Marcel zijn bagheera
-
- Posts: 13
- Joined: Sat Jul 28, 2007 8:06 pm
Hij was druk bezig met de motor in een frame te hangen om proef te draaien.
- Attachments
-
- Het Frame
- motor baghera marcel 002 (Small).jpg (40.86 KiB) Viewed 12823 times
-
- Als nieuw verzinkte onderdelen!
- motor baghera marcel 003 (Small).jpg (33.47 KiB) Viewed 12823 times
-
- Niet te vergeten,het stoofke met RVS uitlaat!!!!
- motor baghera marcel 004 (Small).jpg (34.03 KiB) Viewed 12823 times
-
- En waarom met een sleutel vijzen als ze daar een machine voor hebben uitgevonden??
- motor baghera marcel 005 (Small).jpg (32.84 KiB) Viewed 12823 times
-
- Klaar om een toerke mee te rijden.
- motor baghera marcel 006 (Small).jpg (37.7 KiB) Viewed 12823 times
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Mooie foto's. Beter een motor te veel dan ??n te weinig. Die Marcel heeft niet stil gezeten, dit had ik ook niet van hem verwacht. Wat hij doet, doet hij goed, dat heb ik met eigen ogen kunnen vaststellen. Het moet hoe nieuw zijn!
Marcel hoe lukt het met de afstelling van de motor? Wat heb je allemaal aan de motor gedaan, kleppen gerodeerd, nieuwe dichtingen, nieuwe koppeling enz! Waar heb je die onderdelen zo snel gevonden? Je vliegt er nog al over. Ook een beetje tijd voor het vrouwke over laten h?!
Groetjes
Marcel hoe lukt het met de afstelling van de motor? Wat heb je allemaal aan de motor gedaan, kleppen gerodeerd, nieuwe dichtingen, nieuwe koppeling enz! Waar heb je die onderdelen zo snel gevonden? Je vliegt er nog al over. Ook een beetje tijd voor het vrouwke over laten h?!

Groetjes

Matra Bagheera S - 1977
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm
Godfried
Heb alles gedemonteerd wat aluminium is,dat voor te kunnen glasparelen behalve de kop waarvan de kleppen gerodeerd zijn.Overal nieuwe pakkingen tussen geplaatst ,de meeste zelfgemaakt.Allemaal droog gemonteerd,de benodigde onderdelen heb ik via een garagist verkregen.Vandaag de motor opgestart en draait als een klok.Is voor mij wel de eertse keer dat ik dat allemaal alleen gedaan heb.Kleppen regelen ,ontsteking afstellen enz.Heb wel de waterpomp moeten vervangen daar ze lekte,die had ik nog een paar liggen(is toch gemakkelijk veel onderdelen).Da wast weral.
Heb alles gedemonteerd wat aluminium is,dat voor te kunnen glasparelen behalve de kop waarvan de kleppen gerodeerd zijn.Overal nieuwe pakkingen tussen geplaatst ,de meeste zelfgemaakt.Allemaal droog gemonteerd,de benodigde onderdelen heb ik via een garagist verkregen.Vandaag de motor opgestart en draait als een klok.Is voor mij wel de eertse keer dat ik dat allemaal alleen gedaan heb.Kleppen regelen ,ontsteking afstellen enz.Heb wel de waterpomp moeten vervangen daar ze lekte,die had ik nog een paar liggen(is toch gemakkelijk veel onderdelen).Da wast weral.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Marcel, proficiat met de uitgevoerde werken. Je bent gewoon niet in te schatten, je blijft me verbazen. Daar heb je veel van geleerd daar ben ik zeker van. Dat het meer voldoening geeft als je het zelf doet daar zul wel al achtergekomen zijn. Ik heb de waterpomp die op de motor stond bij aankoop nog niet moeten vervangen. Lijkt me ene taaie!!
Ik had nog een hoofdkoppelingspomp liggen van een afbraak. Om ze later te kunnen hergebruiken heb ik ze willen restaureren maar na de opening zag ik dat het geen zin meer had. De cilinderwand is ingevreten door de roest waardoor er enkele putjes in de wand zijn.
Raar! Zie de aansluiting naar het olieresevoir, deze staat zoals die van een M530!!! Naar rechts!!
Ik had nog een hoofdkoppelingspomp liggen van een afbraak. Om ze later te kunnen hergebruiken heb ik ze willen restaureren maar na de opening zag ik dat het geen zin meer had. De cilinderwand is ingevreten door de roest waardoor er enkele putjes in de wand zijn.

Raar! Zie de aansluiting naar het olieresevoir, deze staat zoals die van een M530!!! Naar rechts!!
- Attachments
-
- een verloren hoofdkoppelingspomp (Small).JPG (43.4 KiB) Viewed 12755 times
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm
Welk daschbord staat er origineel in een Baghi van '79.Bij het sorteren en opruimen van mijn binnenbekleding heb ik gezien dat er geen goede vloerbekleding meer bij is,alsook voor de kofferbak,weet er misschien iemand waar ik dat zou kunnen kopen.Zou wel op het origineel moeten lijken of toch bijna.
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Welke kleur zoek je voor de vloer? Ik zal eens uitkijken of ik iets tegen kom. Ik heb indertijd een mooi tapijt kunnen kopen voor in het koffer, spijtig, had ik toen maar een rol gekocht, het koste maar 5? per meter. Dat dashboard met die toetsen( murena dashboard) werd dat niet alleen gebruikt tijdens het laatste jaar (1980)dat de bagheera gemaakt werd!! 

Matra Bagheera S - 1977
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm
Ludo ,nog even geduld h?!!!!Het is alweer bijna zomer!!!Dat werkt toch wat plezanter,de betrachting is dat de Baghi dit jaar klaar zou moeten zijn,er komt wel het ??n en ander bij kijken als je van min nul moet beginnen.heb al veel interrieur onderdelen in orde gezet,ben nu bezig met het glaswerk in orde te maken,ik kan kiezen tussen (drie slopers) daar zit allicht iets goed bij




- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm
Was van plan de motor in te bouwen ,maar zal eerst een andere kop moeten plaatsen,??n bougie steekt een halve cm hoger dan de andere.Er zit een Recoil veerbus in,maar dit is blijkbaar toch niet goed gedaan.Of zou dat geen kwaad kunnen?heb ook problemen met de polyesterkop van de auto,is in de grondverf gespoten en staat vol kleine blaasjes waar vocht inzit.Het word wachten tot in de zomer,of andere kop klaarmaken.Geef mij maar ijzeren plaat daar heb je minder problemen mee.
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Marcel,
Dat die bougie uitsteekt is niet goed, dit kan een verkeerde ontsteking geven waarbij niet alles zuiver verbrandt. Plaats een nieuwe Recoil of gebruik een andere cilinderkop. Nu je toch alles hebt open liggen, maak het af zoals we van je gewoon zijn.
Die blaasjes kun je weg doen door af te schuren tot op de plaats waar de blaasjes ophouden, Laat goed drogen en zet dan terug een grondlaag. Als je begint te schuren kijk dan naar de kleur van de verf waar de blaasjes ophouden en schuur alles tot op die kleur. Droog! Niet nat schuren. je mag pas natschuren als er een grondverf opzit. Ik heb een kop gebruikt zonder blaasjes. Ik had er wel op de deur, dak en de zijflanken.
Succes
Dat die bougie uitsteekt is niet goed, dit kan een verkeerde ontsteking geven waarbij niet alles zuiver verbrandt. Plaats een nieuwe Recoil of gebruik een andere cilinderkop. Nu je toch alles hebt open liggen, maak het af zoals we van je gewoon zijn.
Die blaasjes kun je weg doen door af te schuren tot op de plaats waar de blaasjes ophouden, Laat goed drogen en zet dan terug een grondlaag. Als je begint te schuren kijk dan naar de kleur van de verf waar de blaasjes ophouden en schuur alles tot op die kleur. Droog! Niet nat schuren. je mag pas natschuren als er een grondverf opzit. Ik heb een kop gebruikt zonder blaasjes. Ik had er wel op de deur, dak en de zijflanken.
Succes

Matra Bagheera S - 1977
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm