jurgen M wrote:IK kreeg een voorstel van een leraar autotechniek om de revisie te doen als lesoefening, ik zou dan de odnerdelen moeten betalen en een klein deel van de onkosten... Hopelijk vind ik een goedkoop blok om te reviseren, want ik wil blijven rijden met m'n Murena. Dus als iemand een blok weet , heeft liggen ...
Ook leuk, die mannen vragen ?2000 voor een revisie zonder garantie, door de leerlingen uitgevoerd... ze zijn niet snel verlegen
Toets toch eerst maar even waar je rekening dient met te houden!
Het is niet altijd schroefje los schroefje vast en in orde.
Soms zijn er dingen die eigen zijn aan een welbepaald blok.
Kijk dat zijn dan soms de leuke kanten aan MG, voor mijn B kocht ik een maand geleden in Engeland een motor en boite met overdrive voor 150 pond,da's 200 euro,nu alles even uit elkaar halen en in orde zetten en ik kan weer 30 jaar verder,ik doe dat alleen omdat ik nu geen overdrive heb en de motor dan soepeler draait,de rest wordt op voorraad gelegd voor de kinderen later....ik zou dit ook willen doen voor mijn2.2 dus als iemand een motor heeft voor een eerlijke prijs ben ik kandidaat
groeten frank
zo heb ik weer een goede reden om bij Cor op de koffie te gaan
Volgens mijn informatie zou het Murena/solara 1600 blok met 5 bak ingebouwd zijn geweest in de Peugeot 205 GTX voor de Spaanse markt, zelfs tot 1992? Kan iemand deze info bevestigen?
Dit klopt, alleen is het type nr. van de motor J2.
Daarom is het nog mogelijk om bepaalde onderdelen te verkrijgen via de dealer.
Dus zeker een set dichtingen voor de motor van een 1.6 kan je in de autoshop nog een tijdje verkrijgen en hier is de goede raad dat ge achter die van Peugeot of Simca vraagt en niet van een Murena, want de heren van deze shops weten ook dat er hier meer voor gevraagd kan worden.
Dit klopt, alleen is het type nr. van de motor J2.
Daarom is het nog mogelijk om bepaalde onderdelen te verkrijgen via de dealer.
Dus zeker een set dichtingen voor de motor van een 1.6 kan je in de autoshop nog een tijdje verkrijgen en hier is de goede raad dat ge achter die van Peugeot of Simca vraagt en niet van een Murena, want de heren van deze shops weten ook dat er hier meer voor gevraagd kan worden.
Mvg,
Jean
Ik dacht viavia een blok te bemachtigen uit zo'n Peugeot 205-je
Het motorblok is niet gewoon bruikbaar en daar bedoel ik mee het is niet van uit de Solara direct in de Matra te stoppen.
Een motor met aut. versnellingsbak heeft een andere krukas dan een handgeschakelde.
Als het hier over een motor gaat met bv. zeer weinig km. dan is het verantwoord om de krukas te vervangen door een goede, maar anders is het zinloos.
Als je graag hier over meer uitleg krijgt kan je me eens bellen.
Cornelis werkt voor 98% met originele Matra Murena onderdelen en van wat er allemaal zou passen, zoals motoren uit Simca's, daar weet ik helaas weinig van, maar Jean des temeer,
Het verschil zit hem in de bevestiging van het vliegwiel op de krukas en het is ook een totaal ander vliegwiel.
Dus als je het blok wil gebruiken dan zijn er maar twee mogelijkheden en dat is ofwel krukas vervangen of de allereerste Murena met een aut.versnellingsbak bollende krijgen.
Dat laatste zal dan weer voor problemen zorgen op de technische controle.
het zou niet de eerste Murena zijn met automatische versnellingsbak.
Ik heb vorig jaar een Solara 1600 autom. verkocht aan Ruud (Carjoy).
Ruud was daarnaar op zoek voor een klant die problemen had (gehandicapt of ongeval).Ik denk dat die ondertussen al op de nederlandse wegen rondrijd
Vandaag het voorschot gestort voor een Solara GLS, als de motor in goede staat is, is de reparatie van mijn Murena in het vooruitzicht. Bedankt voor de tip Erik.
Ik kan er natuurlijk wel een paar doormailen als je dat wil, stuur je mailadres maar eens door met een pm.
De carrosserie apart verkopen... daar kreeg ik idd al een vraag voor.
Wordt zonder twijfel vervolgd.