Nu heb ik uit dit hele verhaal een duidelijke les geleerd en die wil ik met de kandidaat kopers toch even delen.
Als ik heel eerlijk ben met mezelf heb ik destijds de wagen gekocht omdat zij verleidelijk laag geprijsd stond!
Dit is uiteindelijk fout uitgelopen, het is intussen een relatief dure wagen geworden door de defecte motor, de nieuwe en verbeterde onderdelen, enz.???
Ben ik nu ontevreden? Neen! Helemaal niet!
En het waarom is gemakkelijk te verklaren. Gelukkig heb ik destijds een (erg uitzonderlijk) goede basis gekocht met een motor die wel draaide maar niet helemaal in orde was. Dat resulteerde in een wagen die er uiteindelijk goed uitzag, redelijk was onderin, maar niet helemaal lekker reed. Ik kon mij trouwens ook niet van het gevoel ontdoen dat het ooit eens fout zou lopen. Dat is intussen ook gebleken. Een verassing was het dus helemaal niet als de motor het opgaf. Blij is men daar natuurlijk nooit mee, ik had het ook liever anders geweten!
Maar, gelukkig zijn er mensen met een warm hart voor Matra, en, ik begin het ook stilaan door te krijgen. Zelfs het virus begint mij nu duidelijk te grijpen, zij het nog niet onvoorwaardelijk, maar toch. Begrijpen wie begrijpen kan.
Nu wil ik hier een sterk pleidooi pro ?
MURENA? houden, daar het een erg ondergewaardeerde wagen is. Er is naar mijn gevoel maar een voorwaarde, de wagen dient in ?good shape? te zijn en dat is voor mij de enige voorwaarde.
Na al de inspanningen en kosten die aan mijn wagen gedaan zijn krijg ik een dankbaar product in tegenwaarde, genaamd
MATRA MURENA!
De wagen rijdt nu als een zonnetje, is uitzonderlijk comfortabel op het geluid van de motor na en ziet er ook nog goed uit!
Ooit zal men het wel weten dat het een pracht van een wagen is die in verhouding met andere exoten best betaalbaar is maar voor een prikje??? stelt zij teleur.
Dus, als je een goede basis hebt, investeert in de wagen, zij betaald je ruim terug.
Als men dan stelt dat Matra, Franse rommel is dan zeg ik, ja,
maar dat ligt niet aan de wagen!
Dit zou ik nog vergeten, het is geen "spotwagen", toch niet in de ware zin. Zij laat zich eerder rijden als een limousine met het uiterlijk van een sportwagen.