VANDAAG BEREIKTE ONS HET TRIESTIG NIEUWS DAT MATRA STOPT MET DE PRODUKTIE VAN DE AVANTIME EN DE FABRIEK IN ROMORANTIN SLUIT.
DIT WIL VOORLOPIG NIET ZEGGEN DAT MATRA STOPT.
NIEUWS VOLGT
Door de geringe verkoop van de Avantime (produktie 15 dag) was een stopzetting noodzakelijk. Matra had een produktie van rond de 60 wagens per dag vooropgesteld. Ook de Espace, nu door Renault zelf geproduceerd, valt weg en de verliezen begonnen zich op te stapelen. De Lagardere groep, waar Matra deel van uitmaakt, vond het dus nodig om de produktie te stoppen en de fabriek in Romorantin te sluiten.
Wat brengt nu de toekomst?
Matra zal voor de onderdelen van de Espace en Avantime nog een tijd moeten instaan, deze activiteit wordt nog in Romorantin voortgezet.
Het museum blijft bestaan, gebouwen zijn van de stad en de wagens (op een viertal na) zijn in het bezit van de Lagardere groep.
Het ingenieurs-gedeelte (studiebureau) blijft bestaan. Maar wat is een automobielfabrikant zonder produktie, hier zal een overnemer (A Weber uit Duitsland bijvoorbeeld) nodig zijn of niet?
Meer nieuws 5 maart!!!!!!
Op de vergadering van 5/3/2003 zijn geen nieuwe gegevens naar boven gekomen.
De fabriek sluit en er werd een sociaal plan voor de werknemers uitgewerkt.