Vandaag was een ritje richting Zwalm gepland, mooi toch!?
Na al die inspanningen (lees, kosten) komt de beloning en ja hoor, Zwalm kwam in zicht. En dan, ja, dan was er geen koppelingsdruk meer met het gekende gevolg van krakende tanden (ja, ik weet dat ik nog met een auto moet leren rijden)
Even aan de kant zetten, opkrikken en ontluchten......... geen gevolg. Een vriendelijke mijnheer (carosseriebedrijf waar ik voor stond) kwam juist thuis en informeerde even.... en dan zei hij, 't is een Matra h? meneer. Wat hij daarmee bedoelde, daar heb ik het raden naar.
Nog even blijven aandringen met ontluchten maar zonder resultaat!
Dan maar starten (en dit is echt niet leuk) in tweede versnelling en hopen dat zij aanslaat. Ja, dat ging nog redelijk en schakelen zonder koppeling ging verder ook nog redelijk. Zo hebben we dan die 82km afgelegd met vloeken op lichten en domme (op dat ogenblik althans) medeweggebruikers.
Ik hoop dat ik op deze rit niet wordt afgerekend want ik heb wel een paar rode stoplichten (a la limitte) genomen, we zien wel wat er in de bus land.
Ik hoop ook dat er geen schade is door de minder zachte aanpak van de nieuwe motor.
Allemaal duimen nu!!!!!!
Maar we zijn heelhuids thuis en vertrekken nu met een alternatief (Duits merk) een stukje verder.