behandeling van de draagarmen
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
behandeling van de draagarmen
Graag had ik jullie mening gehoord over het volgende probleem. Ik wil de binnenkant van de draagarmen behandelen. Ik heb de binnenkant reeds behandeld met Hammerit. Nu denk ik er ook aan om de draagarm vol te spuiten met PU-schuim. Indien die vol met schuim zit kan er geen condens meer ontstaan, en is het probleem van verstopte gaten, en ontoereikende verluchting van de baan.
Wat is jullie idee hierover, of zijn er andere en misschien betere idee?n?
Wat is jullie idee hierover, of zijn er andere en misschien betere idee?n?
-
- Posts: 69
- Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
- Location: zoersel
- Contact:
draagarm
Benny ik ben het helaas niet met je eens, piepschuim dekt niet het vocht af. Het isoleert wel, maar daar heb je niets aan.
en de roest die er al zit stop je er niet mee, goed behandelen met een antieroest middel laten drogen en dan goed in de wax zetten (textiel).
een beproeft middel is ook de gaatjes en de naden aan de rubbers en de kop dichtlassen en ze vol gieten met afgewerkte motorolie (een gaatje aan de bovenzijde openlaten om de olie in te doen)
nadeel............
Armen van een 1.6 zijn helaas kwetsbaarder dan die van een 2.2, bij lassen kunnen die krom trekken. verder moet ik er zelf niet aan denken als er op den duur toch iets doorroest of breekt, waar ligt die paar liter olie dan?
de wagen wordt aan de achterzijde een paar kilo zwaarder.........
groeten en succes Cornelis
en de roest die er al zit stop je er niet mee, goed behandelen met een antieroest middel laten drogen en dan goed in de wax zetten (textiel).
een beproeft middel is ook de gaatjes en de naden aan de rubbers en de kop dichtlassen en ze vol gieten met afgewerkte motorolie (een gaatje aan de bovenzijde openlaten om de olie in te doen)
nadeel............
Armen van een 1.6 zijn helaas kwetsbaarder dan die van een 2.2, bij lassen kunnen die krom trekken. verder moet ik er zelf niet aan denken als er op den duur toch iets doorroest of breekt, waar ligt die paar liter olie dan?
de wagen wordt aan de achterzijde een paar kilo zwaarder.........
groeten en succes Cornelis
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Benny,
Ik herinner mij een Ford Taunus van mijn broer eind jaren 70. Daar was achter aan het koffer een dubbele wand ook vol geschuimd. Resultaat: na 2 jaar was de buitenste plaat doorgeroest. Er was vocht tussen geraakt en dat kon niet meer weg. Van miserie heeft hij de wagen na 3 jaar weggedaan.
Ik was van plan ook het voorstel van Cornelis te volgen met roestomzetter en vervolgens Tectyl.
Ik herinner mij een Ford Taunus van mijn broer eind jaren 70. Daar was achter aan het koffer een dubbele wand ook vol geschuimd. Resultaat: na 2 jaar was de buitenste plaat doorgeroest. Er was vocht tussen geraakt en dat kon niet meer weg. Van miserie heeft hij de wagen na 3 jaar weggedaan.
Ik was van plan ook het voorstel van Cornelis te volgen met roestomzetter en vervolgens Tectyl.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
draagarmen
De rede waarom een draagarm van een 1.6 zwakker is tegenover die van de 2.2 is simpel.
Deze van de 1.6 is eigenlijk te licht gemaakt en door metaalmoeheid ontstaan er haarscheurtjes die dan resulteren in roest en uiteindelijk door roesten.
De draagarm voor de 2.2 is heel anders van constructie en er is ook dikkermateriaal gebruikt, dit heeft er voor gezorgd dat deze veel langer stand hielden.
Als je nu een draagarm van een Matra 530 neemt, die eigenlijk op dezelfde manier gemaakt is, maar alleen wat gedrongen ten opzichte van de draagarm van de Murena en ik hier nog geen enkel exemplaar van gezien heb dat volledig naar de haaien is door de roest.
Dan kom ik tot de conclusie dat de draagarm van een Murena te zwak gebouwd was.
Ik voeg nog enkele foto's hier aan toe die voor zich spreken.
Deze van de 1.6 is eigenlijk te licht gemaakt en door metaalmoeheid ontstaan er haarscheurtjes die dan resulteren in roest en uiteindelijk door roesten.
De draagarm voor de 2.2 is heel anders van constructie en er is ook dikkermateriaal gebruikt, dit heeft er voor gezorgd dat deze veel langer stand hielden.
Als je nu een draagarm van een Matra 530 neemt, die eigenlijk op dezelfde manier gemaakt is, maar alleen wat gedrongen ten opzichte van de draagarm van de Murena en ik hier nog geen enkel exemplaar van gezien heb dat volledig naar de haaien is door de roest.
Dan kom ik tot de conclusie dat de draagarm van een Murena te zwak gebouwd was.
Ik voeg nog enkele foto's hier aan toe die voor zich spreken.
- Attachments
-
- draagarm-links04.jpg (104.43 KiB) Viewed 7012 times
-
- draagarm-links05.jpg (72.46 KiB) Viewed 7012 times
-
- draagarm-links09.jpg (68.11 KiB) Viewed 7012 times
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact: