Fijn dat je alle moeite doet om zoiets op te duiken.
De prijs is wat te hoog naar mijn mening.
Daar koop je hele Murena's voor.
Als je dit project door wil zetten dan heb ik voor de fysieke maten wel een
Ducelier Tagora verdeler liggen.
Het verschil is rotor kap en binnenas maar de buitenmaten zijn hetzelfde.
Ik wil ze ook wel opmeten om door te geven.
Groet Herman
intresse peiling MBT nieuwe onstekingen voor 2,2!!
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De 1.6 / 2.2 vergelijk ziet er verschillend uit maar metend met de schuif is die fysiek gelijk.
- Attachments
-
- P1060247.JPG (117.65 KiB) Viewed 3899 times
-
- P1060248.JPG (102.65 KiB) Viewed 3899 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Met fysiek gelijk bedoel ik wel de pasvorm op de motor voor 123 ontstekinsen
Onderling uiwisselbaar zijn ze pas na aanpassingen.
Zo heeft een 1.6 een hall sensor en de 2.2 een inductieve sensor.
De 1.6 heeft daarom 3 aansluitingen en 2.2 maar 2.
Momenteel zit er op mijn 1.6 een Ducelier ontsteking in de vorm van de Tagora ontsteking. (links op de foto).
Die past fysiek ook op de 2.2.
Kwestie van het inductieve spul overzetten of gemakkelijker, van een moduul voor inductie een moduul voor Hall plaatsen.
Volgens mij heeft 123 wel een pasvorm voor de 1.6 in de vorm van de Peu ontsteking.
Groet Herman
Onderling uiwisselbaar zijn ze pas na aanpassingen.
Zo heeft een 1.6 een hall sensor en de 2.2 een inductieve sensor.
De 1.6 heeft daarom 3 aansluitingen en 2.2 maar 2.
Momenteel zit er op mijn 1.6 een Ducelier ontsteking in de vorm van de Tagora ontsteking. (links op de foto).
Die past fysiek ook op de 2.2.
Kwestie van het inductieve spul overzetten of gemakkelijker, van een moduul voor inductie een moduul voor Hall plaatsen.
Volgens mij heeft 123 wel een pasvorm voor de 1.6 in de vorm van de Peu ontsteking.
Groet Herman
- Attachments
-
- P1060250.JPG (97.25 KiB) Viewed 3878 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Extern geplaatste foto's met de linkjes zijn wel direct zichtbaar Wobbe.
Je moet ze tussen (img].........link.......[/img] plaatsen.
De foto's op de server echter alleen na inloggen.
Daar heb ik het in 2007 ook al is over gehad.
In mijn 1.6 ga ik met der tijd net zo'n type moduul plaatsen als de 2.2 maar dan voor Hall sensor.
Dat moet werken maar vernieuw wel gelijk de bedrading vd motorruimte.
Dat is bij onze Matra's geen overbodige luxe.
Groet Herman
Je moet ze tussen (img].........link.......[/img] plaatsen.
De foto's op de server echter alleen na inloggen.
Daar heb ik het in 2007 ook al is over gehad.
In mijn 1.6 ga ik met der tijd net zo'n type moduul plaatsen als de 2.2 maar dan voor Hall sensor.
Dat moet werken maar vernieuw wel gelijk de bedrading vd motorruimte.
Dat is bij onze Matra's geen overbodige luxe.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Willen....jazeker, maar de financiele situatie laat het niet toe.
Ik heb nu eenmaal een budget wat dat aangaat.
Verder is er nog genoeg ander werk aan mijn Matra's die eigenlijk een beetje de voorrang hebben.
Als de regeringsmaatregelen echt doorzetten dan kon het wel is gedaan zijn met de helft van de hobby.
Met de originele ontsteking loopt de 2.2 ook niet verkeerd.
De bedoeling is met der tijd de bak vd 2,2 ook te doen en gelijk wat witte verfstrepen op het vliegwiel te zetten.
Dan heb je controle met de strobo en een geijkte toerenteller.
Dat lijkt me meer uitdaging..
PS let op met toeren maken.
Onze toerentellers wijzen nog wel is fix te weinig aan.
Groet Herman
Ik heb nu eenmaal een budget wat dat aangaat.
Verder is er nog genoeg ander werk aan mijn Matra's die eigenlijk een beetje de voorrang hebben.
Als de regeringsmaatregelen echt doorzetten dan kon het wel is gedaan zijn met de helft van de hobby.
Met de originele ontsteking loopt de 2.2 ook niet verkeerd.
De bedoeling is met der tijd de bak vd 2,2 ook te doen en gelijk wat witte verfstrepen op het vliegwiel te zetten.
Dan heb je controle met de strobo en een geijkte toerenteller.
Dat lijkt me meer uitdaging..
PS let op met toeren maken.
Onze toerentellers wijzen nog wel is fix te weinig aan.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006