Om te rijden moet er toch wel wat aan de rat gedaan worden.
Ondanks dat ik van de laatste jaren eeen slordige €5000.- aan rekeningen heb, vraag ik me af wat ze daar dan voor gedaan hebben.
Geen stap te veel dus.
Wat ik na bekijken kon zien.
Nieuwe uitlaat.
Koppelingsplaten.
Startmotor. 3x

Hoofdremcilinder.
Diverse rubber voortrein en achtertrein.
2 nieuwe banden.
Ruitenwisser stangkoppelingen.
Pakkingset en koppakking.
Wat is dringend.
Dynamo kapot.
Veroeste remleidingen en lek.
Rembekrachtiger reviseren.
Snaar door de dynamo gebroken.
Eigenlijk alles in het koelsysteem.
Linker draagarm uithalen en controleren op doorroesten en behandelen.
2 achterbanden (daar gaan we weer).
Gelukkig verzamel ik nog wel is wat onderdelen waar ik voor een leuk prijsje aan kan komen.
Zo had ik nog een bekrachtiger en die heb ik overhaast klaar gemaakt.
Een reserve dynamo had ik nog niet, want ik had die van de 2.2 pas gedaan dus er was nog geen noodzaak.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1279
Het mooie van deze dynamo is dat die 5-10 Amp meer kan leveren dan de originele.
Om te beginnen heb ik de oude dus maar gangbaar gemaakt.
De dynamo zat vast en zo te zien een lager.
Uit elkaar halen maar want Peter heeft dit soort lagers bakken vol van.
Deze lager was kapot.
Nieuwe ingezet.
Omdat de lager heet was gelopen was de plastic koelvin gesmolten.
Voor € 17.50 kon ik bij een dynamo revisiebedrijf een gebruikte op de kop tikken.
Hierdoor kon ik de dynamo weer OK krijgen.
Gemaakt voor Ratprijs dus

Ik had van mijn 2.2 nog een bekrachtiger liggen die ik gedeeltelijk klaar had gemaakt.
Die moet nu af.
Verfrolletje als aanzuig filter.
Ook weer OK.
Ik had nog wat remleidingen op maat liggen en een goede remkrachtverdeler.
Morgen even langs Carjoy voor wat stukken.
Woensdag gaan we er aan beginnen.
Oetker.