remmen

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
JEAN

Post by JEAN »

Godfried,

De remcilinder die erin zat was niet identhiek als deze die er nu inzit.
Heb heel de morgen rond gereden voor een ontluchtingsnippel nergens gevonden heb in de peugoet garage iemand gesproken die nog aan simca gewerkt heeft en die zei zeker vanachter druk zetten (eerst)dan verder doen.
Heb geen ontluchtings machine dus manueel alleen kan ik niet dus wachten tot er iemand kan komen schoonpa of vriend mss vandaag nog wie weet.
Tijd gaat raad brengen zeker zal moeten geduld hebben heb er mij al bij neergelegd dat het nog een tijdje gaat duren voor ik ermee kan rijden "een moelijke bevalling gaat worden".
Heb een ontluchtingsnippel maar iets groter mss boren en draad trekken.
toch bedankt voor alle raad hé
JEAN

Post by JEAN »

Het is peugeot en niet peugoet verdomme kan al niet meer typen ook :evil: sorry voor mijn taal gebruik :wink:
hendrik

Post by hendrik »

Hij jean, dat met die remmen kan toch niet zo een probleem zijn. En wat die nippel betreft daar kan je ook een ander in zetten maar je moet dan ook een tap en boor kopen voor die nieuw nippel dat heb ik ook moeten doen.
Ik heb dat gewoon uitgeboort opnieuw getapt en klaar is kees. Ik heb in het begin ook wat problemen met de remmen gehad van mijn grijze murena maar nu gaan ze perfect. Maar ik heb wel een fijne ontluchting aparaat dat werk op perslucht dan kan je alleen doen. Succes met je remmen.

grt harry de matra.
JEAN

Post by JEAN »

SUCCES ja dat heb ik nu nodig effen mijn gedachten verzetten want zie het eventjes niet meer zitten :roll:
hendrik

Post by hendrik »

Ja af en toe moet je de gedachten op iets anders zetten anders word je er gek van ik heb dat ook wel eens. Als het niet zo ver was kwam ik wel eens er naar kijken maar nu is dat niet te doen jammer.

grt harrry de matra.
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Maak een foto van de nippel en geeft me de maat en ik stuur je één op.
Waarom nieuwe draad tappen is de draad kapot???
Matra Bagheera S - 1977
hendrik

Post by hendrik »

Ik denk het wel godfried, ze hebben er een gewone schoef in gedraaid dat is andere draad.

grt harry de matra.
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Jean, via edit kun je de tekst altijd nog aanpassen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
murena-man

Post by murena-man »

Dag jean ,

Volhouden , ik heb ook veel werk gehad ,vraag maar aan benny .
Er bleven maar problemen opduiken , de auto was totaal verwaarloosd , lak en interieur waren goed chassis ook , en mooie wielen en banden .

Begonnen met al de remblokken , motorwissel en revisie , boite wissel en bediening origineel gemaakt ,kardans revisie , motorcompartiment hitteplaten , remschijven achter , roulement wissel , elektrisch was er ook de helft niet werkend , ventilator werkte niet op stand 3, ander startcontact ,gordels waren ook niet in orde , wielpoliewissel ,voorste schokdempers , kantellichten stangetjes , voorste bumper hermontage , stabilisatie rubbers voor en montage met draadrevetten , raam rechts demontage zat vast , werkt nu terug , hemel stuk opnieuw geplaatst . achterlicht kap links vervangen , lichten gedicht .en nog wat dingen die we intussen vergeten zijn .

Nu rijdt ie lekker , nog een paar kleinigheden ,spiegel links en raam links .
JEAN

Post by JEAN »

yoo murena man
heb zojuist rest ontluchtingsnippel kunnen verwijderen, nu ga ik op zoek
achter een ontluchtingsnippel heb nog een liggen maar die is groter
anders boor ik gat groter en trek ik draad maar daarvoor moet ik wachten op me vriend.
als dit dan gedaan is nog eens ontluchten hoop dan dat dat klein stukje die er nog in zat het probleem was
jean
benny

Post by benny »

Jean, ik heb hier voor mij een nippel liggen met een schroefdraad M10x1.25 Als hij past mag je hem komen halen. Je moet dan maar als het eens past een andere teruggeven.
JEAN

Post by JEAN »

benny
denk dat 10 te groot ga zijn
ofwel dat ik een gat boor en daar een draad trek is het top sterk conisch
ofmeer rond conisch?
zou als voor in murena
jean
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Jean, welke maat zoek je, is het een originele????
Matra Bagheera S - 1977
JEAN

Post by JEAN »

godfried,

Nu zit er een bout in denk draad of dikte van 8 de ontluchtingsnippel
is op het einde lichtjes rond zag dit aan het kleine stukje die ik gisteren heb uitgehaald weet niet of it orgioneel was?
Wat ik wel weet dat er een prutser aan die remmen heeft gezeten :D
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Jean als de draad goed is kun je die bout ook gebruiken al nippel. Je kunt ontluchten door de bout bijna los te draaien zodat er olie en lucht uitkan.
Je gaat dan wel wat knoeien maar de lucht is dan wel weg. Heb je een compressor om te gebruiken dit gaat het gemakkelijkste., is op 10min gebeurt.

Ik zou zelf een nippel maken. Als je met zekerheid weet dat het M8 is maak ik je een ontluchtingsnippel en stuur ze je op. Misschien dat je zelf ook kunt??
Matra Bagheera S - 1977
JEAN

Post by JEAN »

Heeft eens iemand op het forum gezegd dat dit gaat maar dat ik een koperen rondel of vloot moet gebruiken en dan een korten bout van M8 indraaien mar ben nu bezig aan de foto's zal ze dan doorzenden als het lukt hé :wink:
GODFRIED

Post by GODFRIED »

JEAN wrote:Heeft eens iemand op het forum gezegd dat dit gaat maar dat ik een koperen rondel of vloot moet gebruiken en dan een korten bout van M8 indraaien mar ben nu bezig aan de foto's zal ze dan doorzenden als het lukt hé :wink:
Dit kan lukken maar voorzichtig met de bout aan te draaien, niet te vast anders is je draad weg!! Normaal zit er een fijne draad op en deze maakt het sterker.
Matra Bagheera S - 1977
JEAN

Post by JEAN »

Hoe zet ik foto's op het forum???
jean
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Laat maar komen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny

Post by benny »

Jean, ik heb nog en nippel liggen met M7. Zou die passen?
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Jean je mag me die remklauw ook opsturen dan maak ze voor je in orde.
Dan heb je wel twee maal de verzendingskosten aan je broek. Ik moet er niets voor hebben. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny

Post by benny »

Jean is hier geweest met zijn remtang. Het trekken van nieuwe schroefdraaid is mislukt.
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Je hebt er niet veel ijzer over, dus dat het kan mislukken is te begrijpen, maar wel spijtig. Dan maar een andere remklauw kopen. Harry heeft wel iets liggen, komt wel in orde. Beter misgeschoten dan niet geschoten. :wink:

Spijtig dat die van de bagheera niet past, daar heb ik een deel van liggen. :cry:
Matra Bagheera S - 1977
hendrik

Post by hendrik »

Jean , komt morgen een remklouw bij mij thuis halen ik heb er nog 4 van liggen met de nippel er bij wat ook los gaat.

grt harry de matra.
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Hoe laat komt hij naar je, dan kom ik ook., als het mag!!:wink:
Matra Bagheera S - 1977
hendrik

Post by hendrik »

Dat mag godfried in de voormiddag.

grt harry de matra.
hendrik

Post by hendrik »

En jean, is het gelukt met de remmen of ben je nog niet aan begonnen ?

grt harry de matra.
JEAN

Post by JEAN »

hendrik
heb de ene kant weer gemonteerd, morgen doe ik de andere kant, moet nog achter cilindervet enzo, ik hoop op het einde van de week dat de remmen werken.
Wil jij en godfried nog eens bedanken voor de tijd jammer dat ik niet meer tijd had, ik had het gevoel dat ik nog veel kon leren.
grtjs jean :wink:
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Jean, als het over Matra gaat kunnen wij nog uren verder gaan.
Het was een aangename kennismaking. Veel succes zodat je vlug aan het rijden bent met de murena. :wink:

Ps. Spijtig dat we niet eventjes tot bij je kunnen komen om je te helpen met de remmen. :(
Matra Bagheera S - 1977
hendrik

Post by hendrik »

Jean, het was een zeer aangename kennismaking met jou wel jammer dat de tijd zo snel voorbij ging. Maar nu zal het wel goed komen met de remmen nog veel succes er mee. Laat ons wel horen hoe het af loopt.

grt harry de matra.
Post Reply