na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe
- oetker
- Posts: 8020
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dan heb je genoeg aarde om de Matra's te begraven voor andere generaties.
Sommige mensen doen dat.
Na 50 jaar brengt die misschien ook veel op zoals deze.
http://www.youtube.com/watch?v=4ZNosanjeEE
Sommige mensen doen dat.
Na 50 jaar brengt die misschien ook veel op zoals deze.
http://www.youtube.com/watch?v=4ZNosanjeEE
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
update kleintje
vandaag,weer aan de bagheera kunnen werken,bezig geweest met de achterwielophanging
,de silent blocs volgens methode godfried aangepast en dit is goed gelukt.
Overigens zijn de middelste chassis balken ook gearriveerd en geplaatst.morgen ga ik als het lukt het andere remzadel
verwijderen en alles cleanen en in de bescherming zetten
,de silent blocs volgens methode godfried aangepast en dit is goed gelukt.
Overigens zijn de middelste chassis balken ook gearriveerd en geplaatst.morgen ga ik als het lukt het andere remzadel
verwijderen en alles cleanen en in de bescherming zetten
Last edited by hans on Mon Nov 28, 2011 9:31 pm, edited 3 times in total.
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- Theo
- Posts: 111
- Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm
Re: update kleintje
Hallo Hans,
Wat een uitdaging zeg zo'n Bagheera, petje af voor wat je daar aan werk verzet hebt al.
Maar zie je topic nu pas (egh Murena is meer mijn ding)..
Toch die eeeeeeene foto dat was het wel !!!
Daar zou ik wel meer van willen horen, heb ook zoiets vandaar.
Groeten, Theo
Wat een uitdaging zeg zo'n Bagheera, petje af voor wat je daar aan werk verzet hebt al.
Maar zie je topic nu pas (egh Murena is meer mijn ding)..
Toch die eeeeeeene foto dat was het wel !!!
Daar zou ik wel meer van willen horen, heb ook zoiets vandaar.
Groeten, Theo
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
dat gele ding
wel theo dan heb je inderdaad een heel bijzonder project over uitdagingen gesproken
De gele miura is van een andere klant bij het bedrijf waar ik aan de bagheera werk,als je meer wilt weten kun je he beste contact opnemen met maurice visser (oude bekende van de SMSC) mvg hans
De gele miura is van een andere klant bij het bedrijf waar ik aan de bagheera werk,als je meer wilt weten kun je he beste contact opnemen met maurice visser (oude bekende van de SMSC) mvg hans
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- GODFRIED
- Posts: 9910
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Een bagheera restaureren is werkelijk een hele uitdaging, velen voelen zich geroepen maar weinigen volharden.
Heb je de middenste balken ook moeten vervangen? Meestal zijn deze plaatselijk slecht. Ik ken nog iemand die deze ooit vervangen heeft, dit bij een bagheera 1. Ze hebben toen balken van een bagheera 2 gebruikt.
Veel succes.
Heb je de middenste balken ook moeten vervangen? Meestal zijn deze plaatselijk slecht. Ik ken nog iemand die deze ooit vervangen heeft, dit bij een bagheera 1. Ze hebben toen balken van een bagheera 2 gebruikt.
Veel succes.
Matra Bagheera S - 1977
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
middelste balken
godfried ,de middelste chassisbalken waren op bepaalde stukken erg slecht en om het goed te doen zijn er 2 nieuwe profielen /balken (door lokaal bedrijf gedaan die deze helemaal in de vorm kon persen),in gezet zodat het geen lappendeken zou worden van ingelaste stukken,ik zal binnen kort foto maken van de onderkant als de bagheera op de brug staat.
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- GODFRIED
- Posts: 9910
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dat de liefde voor de bagheera zeer groot is dat is wel duidelijk, kosten nog moeite worden gespaard. Je krijgt er dan ook een zeer mooie exclusieve auto voor in de plaats. Ik zou mijn bagheera niet willen ruilen nog voor geen Porsche. Deze kom je op iedere straathoek tegen, dat kun je van de bagheera niet zeggen.
Matra Bagheera S - 1977
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
ideetje ik ben nu toch bezig
wat vinden jullie hiervan ik ben nu toch bezig!
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- oetker
- Posts: 8020
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Poepke zonder die uitlaten is toch best goed, vleugeldeuren is er zwaar over, velgen zijn te bling bling.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
weer verder
vandaag was het plan om de achterwielophanging schoon te maken en te voorzien van 1e nieuwe laag hoe anders ging het na de tip van godfried om de remzadels gewoon af te slijpen waren deze dan ook zo eraf,zelfs de speciale bouten waar de schokbrekers aan vast worden gemaakt waren na het doorslijpen van het laspropje geen probleem voor hele grote moordenaar,echter die ene bout die van boven door de draagarm links gaat wilde van geen wijken weten,zit helemaal vastgegroeid,zelfs met een pers kregen we hem er niet uit,boren na 6 boren helemaal bot en drie afgebroken ben ik voor vandaag maar mee gestopt,iemand nog tips.nb de bout zit niet in draad want van de andere draagarm kreeg ik hem er wel met wat moeite ongeschonden uit.en in de draagarm zit geen draad dit is ws reactie alu/staal
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
- GODFRIED
- Posts: 9910
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- hans
- Posts: 150
- Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
- Location: rotterdam/holland
vastzittende bout
hoi godfried het is inderdaad die bout ,warmstoken heb ik gedaan echter zonder resultaat ben ook bang om de draagarm te vernielen.ik weet dat er geen draad inzit en toch zit ie muurvast,onder de pers geprobeerd maar de bout die we gebruiken gaat krom en geen beweging,nu heb ik me laten vertellen van speciale boortjes kobalt? heb jij daar ervaring mee? mvg hans
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)