Gevraagd; informatie over murena 2.2 (S)
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Gevraagd; informatie over murena 2.2 (S)
Dag Matravrienden,
Restauratie van murena 2.2 S te volgen onder het ledengedeelte.
Ik zoek alle mogelijke informatie over 2.2, onderdelen die gebruikt werden op ander types enz.
1 De remschijven voor zijn die het zelfde als de 1.6? De achterschijven, op welk type werden nog gebruikt???
2 De starter en alternator werden deze op meer types gebruikt , welke.
3 De koppelingspomp en de hulpkoppelingspomp werden toch niet alleen op de 2.2 gebruikt !!!! Andere merken!!!!
Alle informatie is welkom.
Restauratie van murena 2.2 S te volgen onder het ledengedeelte.
Ik zoek alle mogelijke informatie over 2.2, onderdelen die gebruikt werden op ander types enz.
1 De remschijven voor zijn die het zelfde als de 1.6? De achterschijven, op welk type werden nog gebruikt???
2 De starter en alternator werden deze op meer types gebruikt , welke.
3 De koppelingspomp en de hulpkoppelingspomp werden toch niet alleen op de 2.2 gebruikt !!!! Andere merken!!!!
Alle informatie is welkom.
Last edited by GODFRIED on Wed Jul 30, 2008 10:11 am, edited 1 time in total.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De voorschijven van 1.6 2.2 en 2.2S zijn hetzelfde. 240 mm
De achterschijven zijn alleen op de 2.2 en 2.2 s gebruikt, en zijn 260mm doorsnede.
Je kunt ze niet van een 1.6 gebruiken, die zijn 234mm en dat samen met de veranderde achterophanging is uniek voor 2.2 en S.
1 schijf binnen die binnen de grenzen valt voor achter, heb ik bij Cornelis geritseld.
Zoek er echter nog 1.
De koppeling hoofdcilinder en achter zijn inmiddelels revisiekitjes voor bij Simon voor weinig.
De diameter van de plunjer voor is 20,6 mm, en daar past eventueel ook een Volvo 340/60 hoofdrem revisiekit op.
Dat is echter duurder dan de kitjes van Simon.
De cilinder op de bak is volgens mij ook op Peu 504/405 en anderen gebruikt.
Deze had ik al in UK voor 17 pound nieuw opgedoken.
Volgens mij hetzelfde, maar heb nog niet kunnen passen.
De achterschijven zijn alleen op de 2.2 en 2.2 s gebruikt, en zijn 260mm doorsnede.
Je kunt ze niet van een 1.6 gebruiken, die zijn 234mm en dat samen met de veranderde achterophanging is uniek voor 2.2 en S.
1 schijf binnen die binnen de grenzen valt voor achter, heb ik bij Cornelis geritseld.
Zoek er echter nog 1.
De koppeling hoofdcilinder en achter zijn inmiddelels revisiekitjes voor bij Simon voor weinig.
De diameter van de plunjer voor is 20,6 mm, en daar past eventueel ook een Volvo 340/60 hoofdrem revisiekit op.
Dat is echter duurder dan de kitjes van Simon.
De cilinder op de bak is volgens mij ook op Peu 504/405 en anderen gebruikt.
Deze had ik al in UK voor 17 pound nieuw opgedoken.
Volgens mij hetzelfde, maar heb nog niet kunnen passen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
voorschijven heb ik voor een leuk prijsje gezien.(?41 per set incl BTW)
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=td&cat=r
Let op!!!!! de achterschijven die worden opgegeven zijn niet juist, die zijn voor een 1.6
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=td&cat=r
Let op!!!!! de achterschijven die worden opgegeven zijn niet juist, die zijn voor een 1.6
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Van Autoparts Online heb ik al jaren de remdelen.
Goede kwaliteit, gunstige prijzen, een snelle levering, en bij problemen met niet passende onderdelen doen ze ook niet moeilijk.
Bij bestellingen nemen ze eerst nog telefonisch contact met je op om er zeker van te zijn dat de geplaatste bestelling goed is.
Ik wou dat alle leveranciers zo waren met hun service...
Goede kwaliteit, gunstige prijzen, een snelle levering, en bij problemen met niet passende onderdelen doen ze ook niet moeilijk.
Bij bestellingen nemen ze eerst nog telefonisch contact met je op om er zeker van te zijn dat de geplaatste bestelling goed is.
Ik wou dat alle leveranciers zo waren met hun service...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De altenator heb ik al een goed alternatief voor aangedragen denk ik (205).
Die kun je soms voor €50 al nieuw vinden.
De originele altenator AN310, is ook specifiek Talbot volgens mij, en een beetje aan het uit sterven.
Voor de starter ben ik nog niet bezig geweest, maar ongetwijfeld zullen er alternatieven voor zijn.
Hier moet volgens mij wel enige voorzichtigheid in acht worden genomen.
Heb verhalen gehoord van afbrekende bevestigingen van het huis van de bak.
Die kun je soms voor €50 al nieuw vinden.
De originele altenator AN310, is ook specifiek Talbot volgens mij, en een beetje aan het uit sterven.
Voor de starter ben ik nog niet bezig geweest, maar ongetwijfeld zullen er alternatieven voor zijn.
Hier moet volgens mij wel enige voorzichtigheid in acht worden genomen.
Heb verhalen gehoord van afbrekende bevestigingen van het huis van de bak.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
H? Matravrienden,
Die hulpkoppelingscilinder is inderdaad de juist voor de murena 2.2. We hebben zo nog ??n in de clubstock zitten. Ja, je hebt daar een koopje meegedaan.
Die alternator, dat was voor een 2.2!! Dit zal bij de1.6 wel het zelfde zijn.
Je hebt een alternator gebruikt van een Peugeot 205?? Past dat daarop?? Een ouder model, wat bouwjaar ongeveer?? Als het huis op de versnellingsbak afbreekt dan heb je wat aan de hand, waarschijnlijk een te sterke starter gebruikt!!
Bedankt voor de site voor onderdelen en alle gegevens.
We zouden op het forum van iedere Matra een lijst moeten hebben met onderdelen en alternatieven. Ik weet dat Jean daar bezig is mee geweest!!
Die hulpkoppelingscilinder is inderdaad de juist voor de murena 2.2. We hebben zo nog ??n in de clubstock zitten. Ja, je hebt daar een koopje meegedaan.
Die alternator, dat was voor een 2.2!! Dit zal bij de1.6 wel het zelfde zijn.
Je hebt een alternator gebruikt van een Peugeot 205?? Past dat daarop?? Een ouder model, wat bouwjaar ongeveer?? Als het huis op de versnellingsbak afbreekt dan heb je wat aan de hand, waarschijnlijk een te sterke starter gebruikt!!
Bedankt voor de site voor onderdelen en alle gegevens.
We zouden op het forum van iedere Matra een lijst moeten hebben met onderdelen en alternatieven. Ik weet dat Jean daar bezig is mee geweest!!
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Hallo Godfried,
Alvast veel geluk gewenst met de Murena, ziet er goed uit en zeker het interieur is nog vrij proper en dat is al een zeer groot voordeel.
Mechanisch is minder een probleem denk ik.
Ik weet dat Jean daar bezig is mee geweest!! Dat heb je zeer goed geformuleerd, was.
Zonder hulp is daar niet aan te beginnen en doe ik daar ook niet mee verder.
Mvg,
Jean
Alvast veel geluk gewenst met de Murena, ziet er goed uit en zeker het interieur is nog vrij proper en dat is al een zeer groot voordeel.
Mechanisch is minder een probleem denk ik.
Ik weet dat Jean daar bezig is mee geweest!! Dat heb je zeer goed geformuleerd, was.
Zonder hulp is daar niet aan te beginnen en doe ik daar ook niet mee verder.
Mvg,
Jean
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Godfried, Dat staat toch omschreven in dit topic??!!!??
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1279
Volgens mij is de 1.6 anders.
Weet dat echter niet zeker.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1279
Volgens mij is de 1.6 anders.
Weet dat echter niet zeker.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Oetker,
Ik zal je verhaal eens goed lezen.
Bedankt, je hebt me al een heel stuk verdergeholpen.
Niet dat ik dadelijk onderdelen nodig heb maar ik weet graag wat het moet zijn.
Ja een uitlaat die moet ik hebben. Ik heb er ??n kunnen vinden in Deutsland, aan deze prijs kan je ze nergens vinden daar ben ik zeker van. Let wel op, het gaat om de achterste pot, ook de uitlaat van de 1.6 en de bagheera is daar voordelig te krijgen
http://cgi.benl.ebay.be/Auspuff-Endscha ... dZViewItem
Ik zal je verhaal eens goed lezen.
Bedankt, je hebt me al een heel stuk verdergeholpen.
Niet dat ik dadelijk onderdelen nodig heb maar ik weet graag wat het moet zijn.
Ja een uitlaat die moet ik hebben. Ik heb er ??n kunnen vinden in Deutsland, aan deze prijs kan je ze nergens vinden daar ben ik zeker van. Let wel op, het gaat om de achterste pot, ook de uitlaat van de 1.6 en de bagheera is daar voordelig te krijgen
http://cgi.benl.ebay.be/Auspuff-Endscha ... dZViewItem
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik ben ontzettend wakker wat dat betreft, en ben dagelijks bezig vergelijkingsmateriaal te vinden.
Ben zelf een lijst aan het samenstellen met de info die ik overal kan vinden.
Dat is nogal een klus en zal als ik een behoorlijk aantal items heb deze wel een keer publiceren.
Helaas kan ik alle dingen die ik vindt niet allemaal verifieren, dus houdt ik het nog maar even binnenshuis.
Als iemand wat vraagt kan ik dan voorlopig nog even met suggesties komen.
Herman
Ben zelf een lijst aan het samenstellen met de info die ik overal kan vinden.
Dat is nogal een klus en zal als ik een behoorlijk aantal items heb deze wel een keer publiceren.
Helaas kan ik alle dingen die ik vindt niet allemaal verifieren, dus houdt ik het nog maar even binnenshuis.
Als iemand wat vraagt kan ik dan voorlopig nog even met suggesties komen.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik probeer ook zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Zeer spijtig dat Jean toen hij al deze informatie aan het verzamelen was te weinig medewerking heeft te kregen van de clubleden. Ieder voor zich is niet de goede oplossing, het had een mooie lijst kunnen worden waar alle leden plezier aan hadden. Gedaan met zoeken, "wat zijn de alternatieven"!!!
Misschien wat we dit toch nog kunnen afwerken, natuurlijk onder het ledengedeelte.
Misschien wat we dit toch nog kunnen afwerken, natuurlijk onder het ledengedeelte.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Denk dan ook dat er meer internationaal gekeken moet worden.
Er zijn over het hele continent toch wel een paar mensen die er actief mee bezig zijn.
De groep is niet zo groot alles bij elkaar.
Zoveel matra's zijn er dan ook niet gebouwd en rijdende worden er steeds minder.
Als straks de enkele dealers die er nog zijn, de pijp aan Maarten geven, zijn we op ons zelf aangewezen.
Dan is een beetje inventiviteit belangrijk.
Het kan niet zo zijn dat de auto's straks alleen nog maar stof staan te verzamelen.
Als ieder zijn bijdrages levert en ideeen ventileert, dan houden we het spul wel op de weg.
Dat is belangrijk, want het moet geen jaren duren om een probleem te slechten.
Ik zie ze toch het liefst rijdend, al of niet gepimpt.
Er zijn over het hele continent toch wel een paar mensen die er actief mee bezig zijn.
De groep is niet zo groot alles bij elkaar.
Zoveel matra's zijn er dan ook niet gebouwd en rijdende worden er steeds minder.
Als straks de enkele dealers die er nog zijn, de pijp aan Maarten geven, zijn we op ons zelf aangewezen.
Dan is een beetje inventiviteit belangrijk.
Het kan niet zo zijn dat de auto's straks alleen nog maar stof staan te verzamelen.
Als ieder zijn bijdrages levert en ideeen ventileert, dan houden we het spul wel op de weg.
Dat is belangrijk, want het moet geen jaren duren om een probleem te slechten.
Ik zie ze toch het liefst rijdend, al of niet gepimpt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dat heb je mooi beschreven,"Als straks de enkele dealers die er nog zijn, de pijp aan Maarten geven, zijn we op ons zelf aangewezen".
Ja als deze dealers er niet meer van kunnnen leven of het niet meer zien zitten dan wordt het v??l moeilijker om aan onderdelen te geraken. Waarschijnlijk wordt dan alles verkocht aan!!! Die er dan kan voor kan vragen wat hij wil. Velen onder ons zullen wel wat reserve hebben liggen maar genoeg om dan te delen met anderen!!!!!
Ja als deze dealers er niet meer van kunnnen leven of het niet meer zien zitten dan wordt het v??l moeilijker om aan onderdelen te geraken. Waarschijnlijk wordt dan alles verkocht aan!!! Die er dan kan voor kan vragen wat hij wil. Velen onder ons zullen wel wat reserve hebben liggen maar genoeg om dan te delen met anderen!!!!!
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Denk dat de 2.2 het heetste hangijzer gaat worden wat dat betreft, en dan vooral wat betreft de motor (N9T).
Er is niet zo heel veel vergelijk.
Tagora blok en 505GTI is dezelfde basis, maar kan wat betreft de kop alleen maar geplaatst worden na een aanpassing.
En die koppen schijnen het zwakke punt te zijn.
Een 1.6 lepel je er ook niet zo maar in.
De draagarmen zijn anders.
Wat dat betreft is een reserve Tagora blok misschien we de beste optie om nog even vooruit te kunnen
Onderdelen zijn wel te vinden in namaak, maar draaiende delen van de Motor zijn tamelijk prijzig.
Er is niet zo heel veel vergelijk.
Tagora blok en 505GTI is dezelfde basis, maar kan wat betreft de kop alleen maar geplaatst worden na een aanpassing.
En die koppen schijnen het zwakke punt te zijn.
Een 1.6 lepel je er ook niet zo maar in.
De draagarmen zijn anders.
Wat dat betreft is een reserve Tagora blok misschien we de beste optie om nog even vooruit te kunnen
Onderdelen zijn wel te vinden in namaak, maar draaiende delen van de Motor zijn tamelijk prijzig.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Euh, nee.
Volgens mijn gegevens zit in de 504 de L L4 motor in.
Daar zit waarschijnlijk wel een J5 bak aan, en die zou in de Murena moeten passen, echter heeft andere overbrenging.
De N9T die in de Murena zit is alleen gebruikt in de Tagora en 505GTI met turbo.
Het schijnt dat een 2L chrysler motor (180B) passend te maken is in de 2.2 Murena.
Hang me er niet aan op, want dit komt allemaal van vage bronnen.
Volgens mijn gegevens zit in de 504 de L L4 motor in.
Daar zit waarschijnlijk wel een J5 bak aan, en die zou in de Murena moeten passen, echter heeft andere overbrenging.
De N9T die in de Murena zit is alleen gebruikt in de Tagora en 505GTI met turbo.
Het schijnt dat een 2L chrysler motor (180B) passend te maken is in de 2.2 Murena.
Hang me er niet aan op, want dit komt allemaal van vage bronnen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Het blok van de Chrysler 2 liter heeft dezelfde boring als de 2.2 van de Murena, er is enkel een verschil in de slaglengte deze is 6,6 mm kleiner bij de Chrysler.
Dus is hier enkel het blok te gebruiken. Dus geen pistons, cilinderkop, carterpan, krukas enz.
Dan moet je zo een motor voor de oud ijzer prijs kunnen kopen, anders heeft het geen zin.
Godfried je moet je geen zorgen maken ik volg en lees alle rubrieken.
Mvg,
Jean
Dus is hier enkel het blok te gebruiken. Dus geen pistons, cilinderkop, carterpan, krukas enz.
Dan moet je zo een motor voor de oud ijzer prijs kunnen kopen, anders heeft het geen zin.
Godfried je moet je geen zorgen maken ik volg en lees alle rubrieken.
Mvg,
Jean
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote Jean.
------------
Dus is hier enkel het blok te gebruiken. Dus geen pistons, cilinderkop, carterpan, krukas enz.
--------------------------------------------------------------------------------
Maar dan wel misschien bak, startmotor, koppeling, en nog wat andere randapparatuur?
Als het blok te gebruiken is, waarom de kop dan niet?
Neem aan dat de zuigers van de Murena toch ook bovenin dat blok eindigen.
Ik heb trouwens nooit een Chrysler motor in het wild gezien.
Moet me er eens in verdiepen.
------------
Dus is hier enkel het blok te gebruiken. Dus geen pistons, cilinderkop, carterpan, krukas enz.
--------------------------------------------------------------------------------
Maar dan wel misschien bak, startmotor, koppeling, en nog wat andere randapparatuur?
Als het blok te gebruiken is, waarom de kop dan niet?
Neem aan dat de zuigers van de Murena toch ook bovenin dat blok eindigen.
Ik heb trouwens nooit een Chrysler motor in het wild gezien.
Moet me er eens in verdiepen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Zoals reeds gemeld enkel het blok en cilinderkopdichtingen kunnen (en dit dan alleen voor de 2 liter motor) gebruikt worden, dus geen pistons, drijfstangen, krukas, nokkenas, carterpan en zeker de cilinderkop niet daar er hier de bevestigingspunten voor de bovenste silentblok bevestiging ontbreekt.
Mvg,
Jean
Mvg,
Jean
Last edited by matra530lx on Wed Jul 30, 2008 9:25 pm, edited 1 time in total.
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote
------
en zeker de cilinderkop niet daar er hier de bevestigingspunten voor de bovenste silentblok bevesting ontbreekt.
------------------------------------------------------------------------------
Die schijnt aangelast te kunnen worden.
Dat is bij het 2,2 Tagorablok ook zo.
Ken echter niemand persoonlijk, die het al is gedaan heeft met de 2L uitvoering.
Misschien wel een leuk toekomstig experiment, echter, zolang we de originele motor kunnen handhaven doen we dat natuurlijk.
------
en zeker de cilinderkop niet daar er hier de bevestigingspunten voor de bovenste silentblok bevesting ontbreekt.
------------------------------------------------------------------------------
Die schijnt aangelast te kunnen worden.
Dat is bij het 2,2 Tagorablok ook zo.
Ken echter niemand persoonlijk, die het al is gedaan heeft met de 2L uitvoering.
Misschien wel een leuk toekomstig experiment, echter, zolang we de originele motor kunnen handhaven doen we dat natuurlijk.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik kan je nog niet veel over de koppeling vertellen.
Op E-bay Duitsland zie ik er wel eens 1 voorbij komen.
Die zijn echter zonder druklager en drukgroep, en als je daar toch bent wil je dat mee vervangen.
Ook is me nog steeds niet duidelijk of er een makkelijk te vervangen oliekeerring achter zit.
Heb me er nog niet echt in hoeven verdiepen.
Enkele jaren terug is dat allemaal vervangen volgens de vorige eigenaar.
Vermoedelijk zit in de Tagora en de 505GTI dezelfde drukgroep.
Zou zelfs in de J5 (NB:zelfde bak, andere overbrenging) kunnen zitten, maar gezien het gewicht van de bus, zullen daar wel zwaardere drukveren op zitten.
In dit soort gevallen mis ik veel documentatie.
Als je de bak er uit gaat halen is het misschien wel handig om de invoer van de schakelstang aan de bovenzijde even te bekijken, en als er veel speling op zit de moer te vervangen.(Die met de rubberdop er op)
Deze kan nog wel is goed vast zitten en van bovenaf moeilijk te lossen.
( was een tip van Jean tijdens de meeting van mei j.l).
Bij Oscaro kost de complete kit dit.
http://www.oscaro.com/liste.asp?ID_GENE ... EVELS=2722
En voor €20 meer bij Simon, en dan weet je zeker dat je de goede hebt.
Onderdeel nummer10017 a €199 incl stuer ex verzend.
Op E-bay Duitsland zie ik er wel eens 1 voorbij komen.
Die zijn echter zonder druklager en drukgroep, en als je daar toch bent wil je dat mee vervangen.
Ook is me nog steeds niet duidelijk of er een makkelijk te vervangen oliekeerring achter zit.
Heb me er nog niet echt in hoeven verdiepen.
Enkele jaren terug is dat allemaal vervangen volgens de vorige eigenaar.
Vermoedelijk zit in de Tagora en de 505GTI dezelfde drukgroep.
Zou zelfs in de J5 (NB:zelfde bak, andere overbrenging) kunnen zitten, maar gezien het gewicht van de bus, zullen daar wel zwaardere drukveren op zitten.
In dit soort gevallen mis ik veel documentatie.
Als je de bak er uit gaat halen is het misschien wel handig om de invoer van de schakelstang aan de bovenzijde even te bekijken, en als er veel speling op zit de moer te vervangen.(Die met de rubberdop er op)
Deze kan nog wel is goed vast zitten en van bovenaf moeilijk te lossen.
( was een tip van Jean tijdens de meeting van mei j.l).
Bij Oscaro kost de complete kit dit.
http://www.oscaro.com/liste.asp?ID_GENE ... EVELS=2722
En voor €20 meer bij Simon, en dan weet je zeker dat je de goede hebt.
Onderdeel nummer10017 a €199 incl stuer ex verzend.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV