Aankoop M 530 LX, de roestduivel of is er meer?
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Aankoop M 530 LX, de roestduivel of is er meer?
Ja....., ik overweeg een M530LX aan te schaffen, maar weet absoluut niet in welk avontuur ik mij zal begeven.
Daarom lanceer ik deze vraag.
Zijn er absolute zwakheden waarop dient te worden gecontroleerd?
Welke prijs in functie van de staat? enz. enz. ....
Loont dit type? Rijplezier?
Alles is welkom.
Daarom lanceer ik deze vraag.
Zijn er absolute zwakheden waarop dient te worden gecontroleerd?
Welke prijs in functie van de staat? enz. enz. ....
Loont dit type? Rijplezier?
Alles is welkom.
Last edited by Paul on Wed Mar 16, 2005 7:15 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
- Location: HULSHOUT
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... eName=WDVW (VERLOPEN)!
t'ja ziet er wel wat belabberd uit maar hij is wel goedkoop.
Toch bedankt voor "al" de info.
t'ja ziet er wel wat belabberd uit maar hij is wel goedkoop.
Toch bedankt voor "al" de info.
Last edited by Paul on Mon Aug 15, 2005 12:30 pm, edited 3 times in total.
-
- Posts: 3916
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 3916
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
sorry, indien ik niet duidelijk was. Je vindt het chassis op de volgende site:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 90771&rd=1
Groeten Benny.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 90771&rd=1
Groeten Benny.
-
- Posts: 69
- Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
- Location: zoersel
- Contact:
Re: Aankoop M 530 LX, de roestduivel of is er meer?
Dag Paul,
Natuurlijk loont het een Matra 530 te kopen, alleen is het een type dat meer aandacht nodig heeft. Het rijdt als de jaren 70 en is fun.
Restauratie is een langdurige zaak, kom eens bij mij langs ik heb een gegalvaniseerd chassis staan, kan ik je een hele boel laten zien
Cornelis
matrafamily@tiscali.be
Natuurlijk loont het een Matra 530 te kopen, alleen is het een type dat meer aandacht nodig heeft. Het rijdt als de jaren 70 en is fun.
Restauratie is een langdurige zaak, kom eens bij mij langs ik heb een gegalvaniseerd chassis staan, kan ik je een hele boel laten zien
Cornelis
matrafamily@tiscali.be
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
OK, ik zal eens langskomen.
Momenteel ben ik wel in contact met iemand die een M530LX te koop aanbied.
De wagen heeft APK keuring en is volledig gerestaureerd, rijdend dus.
Hij is niet 100% orrigineel en de lak is niet perfect.
Alleen, ik weet niet wat een dergelijke wagen mag kosten.
Heeft er iemand een idee?
Paul
Momenteel ben ik wel in contact met iemand die een M530LX te koop aanbied.
De wagen heeft APK keuring en is volledig gerestaureerd, rijdend dus.
Hij is niet 100% orrigineel en de lak is niet perfect.
Alleen, ik weet niet wat een dergelijke wagen mag kosten.
Heeft er iemand een idee?
Paul
Last edited by Paul on Wed Aug 10, 2005 1:12 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
-
- Posts: 28
- Joined: Tue May 03, 2005 12:35 am
aankoop 530
Ja Paul aan de fotos te zien ziet hij er wel heel gaaf uit.En dan nog wel in Nederland gekocht.daar zijn de 530 lx liefhebbers ook dun gezaaid.De SX is nooit in Nederland ingevoerd,en toch weet ik er eentje staan in Maastricht.
Ik ben wat laat om te reageren op waar je moet letten als je een 530 lx koopt.Maar bij deze denk ik niet dat het nodig is. Veel succes nog bij uw aankoop.
Edgard sins 1969 in bezit van Matra 530 lx en nog meerdere Matras
Ik ben wat laat om te reageren op waar je moet letten als je een 530 lx koopt.Maar bij deze denk ik niet dat het nodig is. Veel succes nog bij uw aankoop.
Edgard sins 1969 in bezit van Matra 530 lx en nog meerdere Matras
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Ja, hij is wel goed hoor en open rijden is ook zalig.
De onderbouw is totaal terug opgelast en de slechte panelen zijn vervangen, namelijk de middenlaat die is totaal vervangen.
De wagen is lang niet perfect maar het zijn eerder niet overdreven belangrijke dingen die herzien of verbeterd kunnen worden. De wagen is ondertussen best te gebruiken.
Bedankt om de reacties.
De onderbouw is totaal terug opgelast en de slechte panelen zijn vervangen, namelijk de middenlaat die is totaal vervangen.
De wagen is lang niet perfect maar het zijn eerder niet overdreven belangrijke dingen die herzien of verbeterd kunnen worden. De wagen is ondertussen best te gebruiken.
Bedankt om de reacties.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Na een tijdje toch nog en reactie.
Het is een schatje die M530, tegenstribbelen doet ie wel, het baasje wat treiteren, ja........, ook. Gaat ie de deur nu uit. NEEN DAN MOET ER NOG ECHT IETS GAAN TEGENVALLEN. Als ik dan toch zou moeten kiezen tussen de Murena & de 530......... dan moet de Murena de baan ruimen, zou spijtig zijn want hij is absoluut technisch beter maar "FUN" dat is voor de 530.
Het is een schatje die M530, tegenstribbelen doet ie wel, het baasje wat treiteren, ja........, ook. Gaat ie de deur nu uit. NEEN DAN MOET ER NOG ECHT IETS GAAN TEGENVALLEN. Als ik dan toch zou moeten kiezen tussen de Murena & de 530......... dan moet de Murena de baan ruimen, zou spijtig zijn want hij is absoluut technisch beter maar "FUN" dat is voor de 530.
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
M530
Paul
Fun is het zeker om met een 530 te rijden,zeker als het weer goed is en het dak eraf kan.
En problemen zijn er om opgelost te worden,daar leef en rijd ik nu reeds 33 jaar mee.
Sinds de vernieuwing en verbetering ??? van de motor is er nog steeds een probleem niet opgelost en ook de reden voor de slechte werking is niet te vinden,maar na mijn verlof gaat de motor eruit en word volledig nagezien.
Dus zeker niet wegdoen die Matra 530.
Fun is het zeker om met een 530 te rijden,zeker als het weer goed is en het dak eraf kan.
En problemen zijn er om opgelost te worden,daar leef en rijd ik nu reeds 33 jaar mee.
Sinds de vernieuwing en verbetering ??? van de motor is er nog steeds een probleem niet opgelost en ook de reden voor de slechte werking is niet te vinden,maar na mijn verlof gaat de motor eruit en word volledig nagezien.
Dus zeker niet wegdoen die Matra 530.
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
M530
Paul
Het probleem zit hem in de motor (zie Romorantin 25),hij draait stationair met die webers als een bijtje,maar het ontbreekt hem aan kracht bij het optrekken,is reeds meerdere keren bij autoelektriciteits specialisten geweest om alles wat ontsteking en karburatie is te testen,maar daar zou het probleem niet zitten.
Ik denk dat het die verbeterde ????? nokkenas is.
Daarom zal de motor gedemonteerd worden en alles nagezien worden.
Het probleem zit hem in de motor (zie Romorantin 25),hij draait stationair met die webers als een bijtje,maar het ontbreekt hem aan kracht bij het optrekken,is reeds meerdere keren bij autoelektriciteits specialisten geweest om alles wat ontsteking en karburatie is te testen,maar daar zou het probleem niet zitten.
Ik denk dat het die verbeterde ????? nokkenas is.
Daarom zal de motor gedemonteerd worden en alles nagezien worden.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
M530
Uit die Ford V4 75 pk motor kunnen er nogthans heel wat meer pk uit gehaald worden,met de veranderingen zou mijn V4 normaal meer dan 100 pk moeten hebben.(dit was mij beloofd)maar ik denk dat er nu voor 25% meer ezels in zitten.
Saab heeft in de jaren'72 met die V4 motor heel wat overwinningen in rally's en rally crossen op zijn naam geschreven,het bewijs toch dat die motor heel wat sneller kan.
Ik hou jullie op de hoogte .
Saab heeft in de jaren'72 met die V4 motor heel wat overwinningen in rally's en rally crossen op zijn naam geschreven,het bewijs toch dat die motor heel wat sneller kan.
Ik hou jullie op de hoogte .
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
M530
Uit die Ford V4 75 pk motor kunnen er nogthans heel wat meer pk uit gehaald worden,met de veranderingen zou mijn V4 normaal meer dan 100 pk moeten hebben.(dit was mij beloofd)maar ik denk dat er nu voor 25% meer ezels in zitten.
Saab heeft in de jaren'72 met die V4 motor heel wat overwinningen in rally's en rally crossen op zijn naam geschreven,het bewijs toch dat die motor heel wat sneller kan.
Ik hou jullie op de hoogte .
Saab heeft in de jaren'72 met die V4 motor heel wat overwinningen in rally's en rally crossen op zijn naam geschreven,het bewijs toch dat die motor heel wat sneller kan.
Ik hou jullie op de hoogte .
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent