Enige weken geleden ontdekte ik enige lekkage binnen aan de voorkant van de Murena na een regenbui. Ik ga ervan uit dat ik dezelfde kwaal heb als zovelen, een lekkend raam. Ik moet nog goed bekijken of dit het idd is. Omdat ik ook mijn raamstijl nog moet laten repareren en spuiten (de -ook bekende- roest vorming), lijkt het mij verstandig dit direct maar goed aan te pakken.
Raam eruit, las- en spuitwerk en raam er weer in.
Ik heb er geen haast mee, en kijk deze winter wel eens, maar is het raam te verwijderen met een pianodraad snijder ? Is het raam zelf terug te plaatsen of is het verstandig om dit bij bijvoorbeeld carglass te laten doen ? Heeft iemand nog het rubber afwerk profiel (ter overname) liggen ?
Voorruit verwijderen
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Voorruit verwijderen
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Het blijft rotwerk bij gelijmde ruiten, als je de ruit heel wilt houden is lakschade bijna niet te vermijden en het risico op breuk blijft groot.
Mijn ervaring met gelijmde ruiten: kijk eerst even of je een goede glasverzekering hebt.
- antwoord = ja: de ruit gewoon laten barsten en er verzekeringswerk van maken (aanrijding met een grote duif of zo), dan krijg je een nieuwe ruit die ook geplaatst wordt met garantie.
- antwoord = nee: dan in overleg de verzekering van een heel goede kennis/familielid even ervoor gooien (die liet per ongeluk wat vallen op de ruit), dan krijg je ook een nieuwe ruit die geplaatst wordt met garantie.
We betalen tegenwoordig al zoveel premie voor die bonussen aan de top, daar mag ook wel eens wat voor terug komen.
Het zelf uithalen en plaatsen is op zich niet moeilijk.
Maar je moet wel het juiste gereedschap hebben en het met 2 personen doen die ook goed op elkaar ingespeeld zijn.
En als er een nieuwe ruit bij moet komen is dit opeens een stuk duurder als het gemiddelde eigen risico bij een verzekering.
Mijn ervaring met gelijmde ruiten: kijk eerst even of je een goede glasverzekering hebt.
- antwoord = ja: de ruit gewoon laten barsten en er verzekeringswerk van maken (aanrijding met een grote duif of zo), dan krijg je een nieuwe ruit die ook geplaatst wordt met garantie.
- antwoord = nee: dan in overleg de verzekering van een heel goede kennis/familielid even ervoor gooien (die liet per ongeluk wat vallen op de ruit), dan krijg je ook een nieuwe ruit die geplaatst wordt met garantie.
We betalen tegenwoordig al zoveel premie voor die bonussen aan de top, daar mag ook wel eens wat voor terug komen.

Het zelf uithalen en plaatsen is op zich niet moeilijk.
Maar je moet wel het juiste gereedschap hebben en het met 2 personen doen die ook goed op elkaar ingespeeld zijn.
En als er een nieuwe ruit bij moet komen is dit opeens een stuk duurder als het gemiddelde eigen risico bij een verzekering.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Bij Carglas 800 Euro zonder plaatsen.
Komen bij Pilkington vandaan.
De Muddy tactiek zou ik ook doen als je verzekerd bent.
Ruit er uit halen ervaarde ik als zeer lastig en zal vrij zeker niet heel eruit komen.
Groet Herman
Komen bij Pilkington vandaan.
De Muddy tactiek zou ik ook doen als je verzekerd bent.
Ruit er uit halen ervaarde ik als zeer lastig en zal vrij zeker niet heel eruit komen.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Meestal gaan ze rechtsonder in de bocht lekken.
In mijn 2.2 kon ik onder het dashboard zo naar buiten kijken.
Gewoon hele rand dicht kitten rondom (van ruit tot stijl) en de afwerkstrip erop leggen.
Dat loste het bij mij op.
In mijn 2.2 kon ik onder het dashboard zo naar buiten kijken.
Gewoon hele rand dicht kitten rondom (van ruit tot stijl) en de afwerkstrip erop leggen.
Dat loste het bij mij op.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als de kit erg oud is lukt het misschien.
Bij de sloper heb ik hem met de voeten uitgetrapt.
Dat koste heel veel moeite.
Het rechts achter ruitje van de sloper ben ik bij elkaar 1 hele dag mee bezig geweest.
Die is er wel heel uit gekomen.
Maar deze ruiten zaten vast met een soort betonkit.
Hel linkse achterruitje kwam moeiteloos los.
Groet Herman
Bij de sloper heb ik hem met de voeten uitgetrapt.
Dat koste heel veel moeite.
Het rechts achter ruitje van de sloper ben ik bij elkaar 1 hele dag mee bezig geweest.
Die is er wel heel uit gekomen.
Maar deze ruiten zaten vast met een soort betonkit.
Hel linkse achterruitje kwam moeiteloos los.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006