Vandaag hebben we na 9 jaar afscheid van haar moeten nemen en is ze dan vertrokken naar Engeland naar een nieuw baasje.
Toch weer een mooie S minder in de Benedelux. Ze worden steeds zeldzamer.
Over de grote plomp
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Ja Harry, het was onze 3e Murena, en 2e Murena S. Ik heb haar vorig jaar eerst aangeboden aan de leden van de Belgische Franse en Nederlandse én Duitse clubs, maar veel mensen denken dat ze een mooie auto met weinig kilometers voor de prijs van een wrak kunnen kopen en zijn alleen in de prijs geïnteresseerd. Ze stond al 16 jaar geconserveerd te wachten op een nieuw baasje.
Ze is nu van iemand die kwaliteit naar waarde weet te waarderen.
Ze was niet goedkoop , maar wel kwaliteit en was géén afgeragd werkhuis.
Had haar graag in de buurt gehouden, maar zo is het ook goed.
Ze is nu van iemand die kwaliteit naar waarde weet te waarderen.
Ze was niet goedkoop , maar wel kwaliteit en was géén afgeragd werkhuis.
Had haar graag in de buurt gehouden, maar zo is het ook goed.
The Pete
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
The site heet Prewarcar.com, ze hebben ook een afdeling postwarcar en daar stond ze op. De hele "werelds"kijkt op deze site, ook voor onderdelen en barn finds.
Ik heb eigenlijk niet actief verkocht, maar haar zo nu en dan eens op een site gezet; ze stond me tenslotte niet in de weg.
En dan opeens is ze weg en laat een lege plek achter,ja dat voel je en die ga ik ook niet gelijk weer in vullen , tenslotte hebben we nog oud ijzer genoeg om lekker mee te rijden. Ik had een goede prijs in mijn hoofd en wilde deze er ook voor hebben. Ik heb haar al eens eerder laten staan voor 200 euri minder, maar uiteindelijk heeft iemand mijn prijs ook betaald en die was ze 100% waard , daar ben ik van overtuigd.
Ben benieuwd of ik ze nog eens terug zie; mogelijk wel volgend jaar bij de 2014 Limburgse Matra- Borderline meeting.
Ik heb eigenlijk niet actief verkocht, maar haar zo nu en dan eens op een site gezet; ze stond me tenslotte niet in de weg.
En dan opeens is ze weg en laat een lege plek achter,ja dat voel je en die ga ik ook niet gelijk weer in vullen , tenslotte hebben we nog oud ijzer genoeg om lekker mee te rijden. Ik had een goede prijs in mijn hoofd en wilde deze er ook voor hebben. Ik heb haar al eens eerder laten staan voor 200 euri minder, maar uiteindelijk heeft iemand mijn prijs ook betaald en die was ze 100% waard , daar ben ik van overtuigd.
Ben benieuwd of ik ze nog eens terug zie; mogelijk wel volgend jaar bij de 2014 Limburgse Matra- Borderline meeting.
The Pete
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Vooral in Nederland weten ze deze auto's niet op waarde te schatten. Als ik mijn auto verkoop (wat waarschijnlijk wel zal moeten over een tijdje - zowel financieel als qua tijd wordt het steeds moeilijker om deze hobby vol te houden) zal het niet aan een Nederlander zijn, die gaat eerst een beetje tegen de banden trappen, dan gaat 'ie over alle gebreken en onbetrouwbaarheid van Franse auto's klagen en daarna biedt 'ie de helft. Zulke mensen moeten maar lekker een Toyota kopen.
Paar weken terug had ik een Duitser op bezoek, die kwam helemaal uit de buurt van Bremerhaven om in Nederland naar Murena's te kijken. Zijn Murena was in 1992 afgebrand door een lekkende brandstofpomp. Heb 'm een half uurtje laten rijden, zodat 'ie weer weet hoe een Murena S eruit ziet (ik heb een origineel S interieur, 5 jaar terug van Cornelis overgenomen), hoe een Murena rijdt en wat vandaag de dag de typische dingen zijn waar je op moet letten. Daarna ging 'ie naar Carjoy om naar een S te kijken, en daarna naar Dortmund ook naar een S kijken, tenslotte is er nog een S waar 'ie naar wil kijken maar daar moet nog de laatste hand aan gelegd worden, optisch gezien. Allen in de prijsklasse tussen 11.000 en 13.000 euro. Er is wel degelijk een markt voor in topstaat verkerende Murena's, alleen niet in Nederland.
Paar weken terug had ik een Duitser op bezoek, die kwam helemaal uit de buurt van Bremerhaven om in Nederland naar Murena's te kijken. Zijn Murena was in 1992 afgebrand door een lekkende brandstofpomp. Heb 'm een half uurtje laten rijden, zodat 'ie weer weet hoe een Murena S eruit ziet (ik heb een origineel S interieur, 5 jaar terug van Cornelis overgenomen), hoe een Murena rijdt en wat vandaag de dag de typische dingen zijn waar je op moet letten. Daarna ging 'ie naar Carjoy om naar een S te kijken, en daarna naar Dortmund ook naar een S kijken, tenslotte is er nog een S waar 'ie naar wil kijken maar daar moet nog de laatste hand aan gelegd worden, optisch gezien. Allen in de prijsklasse tussen 11.000 en 13.000 euro. Er is wel degelijk een markt voor in topstaat verkerende Murena's, alleen niet in Nederland.
Last edited by brinkie on Fri May 24, 2013 4:14 pm, edited 1 time in total.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.