Oetkers Rat-atouille.
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Oetkers Rat-atouille.
Tja nu zit ik dus ineens met een Rat.
Om te rijden moet er toch wel wat aan de rat gedaan worden.
Ondanks dat ik van de laatste jaren eeen slordige €5000.- aan rekeningen heb, vraag ik me af wat ze daar dan voor gedaan hebben.
Geen stap te veel dus.
Wat ik na bekijken kon zien.
Nieuwe uitlaat.
Koppelingsplaten.
Startmotor. 3x
Hoofdremcilinder.
Diverse rubber voortrein en achtertrein.
2 nieuwe banden.
Ruitenwisser stangkoppelingen.
Pakkingset en koppakking.
Wat is dringend.
Dynamo kapot.
Veroeste remleidingen en lek.
Rembekrachtiger reviseren.
Snaar door de dynamo gebroken.
Eigenlijk alles in het koelsysteem.
Linker draagarm uithalen en controleren op doorroesten en behandelen.
2 achterbanden (daar gaan we weer).
Gelukkig verzamel ik nog wel is wat onderdelen waar ik voor een leuk prijsje aan kan komen.
Zo had ik nog een bekrachtiger en die heb ik overhaast klaar gemaakt.
Een reserve dynamo had ik nog niet, want ik had die van de 2.2 pas gedaan dus er was nog geen noodzaak.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1279
Het mooie van deze dynamo is dat die 5-10 Amp meer kan leveren dan de originele.
Om te beginnen heb ik de oude dus maar gangbaar gemaakt.
De dynamo zat vast en zo te zien een lager.
Uit elkaar halen maar want Peter heeft dit soort lagers bakken vol van.
Deze lager was kapot.
Nieuwe ingezet.
Omdat de lager heet was gelopen was de plastic koelvin gesmolten.
Voor € 17.50 kon ik bij een dynamo revisiebedrijf een gebruikte op de kop tikken.
Hierdoor kon ik de dynamo weer OK krijgen.
Gemaakt voor Ratprijs dus
Ik had van mijn 2.2 nog een bekrachtiger liggen die ik gedeeltelijk klaar had gemaakt.
Die moet nu af.
Verfrolletje als aanzuig filter.
Ook weer OK.
Ik had nog wat remleidingen op maat liggen en een goede remkrachtverdeler.
Morgen even langs Carjoy voor wat stukken.
Woensdag gaan we er aan beginnen.
Oetker.
Om te rijden moet er toch wel wat aan de rat gedaan worden.
Ondanks dat ik van de laatste jaren eeen slordige €5000.- aan rekeningen heb, vraag ik me af wat ze daar dan voor gedaan hebben.
Geen stap te veel dus.
Wat ik na bekijken kon zien.
Nieuwe uitlaat.
Koppelingsplaten.
Startmotor. 3x
Hoofdremcilinder.
Diverse rubber voortrein en achtertrein.
2 nieuwe banden.
Ruitenwisser stangkoppelingen.
Pakkingset en koppakking.
Wat is dringend.
Dynamo kapot.
Veroeste remleidingen en lek.
Rembekrachtiger reviseren.
Snaar door de dynamo gebroken.
Eigenlijk alles in het koelsysteem.
Linker draagarm uithalen en controleren op doorroesten en behandelen.
2 achterbanden (daar gaan we weer).
Gelukkig verzamel ik nog wel is wat onderdelen waar ik voor een leuk prijsje aan kan komen.
Zo had ik nog een bekrachtiger en die heb ik overhaast klaar gemaakt.
Een reserve dynamo had ik nog niet, want ik had die van de 2.2 pas gedaan dus er was nog geen noodzaak.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1279
Het mooie van deze dynamo is dat die 5-10 Amp meer kan leveren dan de originele.
Om te beginnen heb ik de oude dus maar gangbaar gemaakt.
De dynamo zat vast en zo te zien een lager.
Uit elkaar halen maar want Peter heeft dit soort lagers bakken vol van.
Deze lager was kapot.
Nieuwe ingezet.
Omdat de lager heet was gelopen was de plastic koelvin gesmolten.
Voor € 17.50 kon ik bij een dynamo revisiebedrijf een gebruikte op de kop tikken.
Hierdoor kon ik de dynamo weer OK krijgen.
Gemaakt voor Ratprijs dus
Ik had van mijn 2.2 nog een bekrachtiger liggen die ik gedeeltelijk klaar had gemaakt.
Die moet nu af.
Verfrolletje als aanzuig filter.
Ook weer OK.
Ik had nog wat remleidingen op maat liggen en een goede remkrachtverdeler.
Morgen even langs Carjoy voor wat stukken.
Woensdag gaan we er aan beginnen.
Oetker.
Last edited by oetker on Sat Oct 24, 2015 7:48 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja ik kan nog wel wat zaken gebruiken denk ik.
Maar moet eerst een beetje kijken hoe de rat is als die loopt.
Dan komen de problemen vanzelf naar voren.
Een sportstuurtje is al zeker nodig.
Dat zachte griebus schuim krijg ik de rillingen van.
Maar moet eerst een beetje kijken hoe de rat is als die loopt.
Dan komen de problemen vanzelf naar voren.
Een sportstuurtje is al zeker nodig.
Dat zachte griebus schuim krijg ik de rillingen van.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Vandaag de dynamo ingehangen.
Wagen gestart maar loopt beroerd en de lampen komen niet goed omhoog.
Even het vacuum dichtgeknoopt, en dan loopt die zo.
http://www.youtube.com/watch?v=M33AKvQV ... e=youtu.be
Helemaal niet verkeerd.
Dynamo levert goed.
Koelsysteem ontlucht en laten lopen tot de vin aansloeg.
Peter heeft een mooi apparaatje om de temperatuur in het systeem af te lezen.
Gaat met een laser of IR lichtje.
Je hoeft niets aan te sluiten.
Je leest de temperatuur gewoon af buiten het systeem.
Hier konden bvb een te laat openende thermostaat mee opmerken.
Die gaan we vervangen en ook een aantal vacuumslangen.
Motor klinkt erg goed en geen rook en zo.
Ziet er positief uit.
Morgen de remleidingen.
Oetker
Wagen gestart maar loopt beroerd en de lampen komen niet goed omhoog.
Even het vacuum dichtgeknoopt, en dan loopt die zo.
http://www.youtube.com/watch?v=M33AKvQV ... e=youtu.be
Helemaal niet verkeerd.
Dynamo levert goed.
Koelsysteem ontlucht en laten lopen tot de vin aansloeg.
Peter heeft een mooi apparaatje om de temperatuur in het systeem af te lezen.
Gaat met een laser of IR lichtje.
Je hoeft niets aan te sluiten.
Je leest de temperatuur gewoon af buiten het systeem.
Hier konden bvb een te laat openende thermostaat mee opmerken.
Die gaan we vervangen en ook een aantal vacuumslangen.
Motor klinkt erg goed en geen rook en zo.
Ziet er positief uit.
Morgen de remleidingen.
Oetker
Last edited by oetker on Sun Feb 26, 2017 5:48 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Volgens de onderhoudshistorie 212.000 km, net ingereden dus
Vandaag met de remleidingen bezig geweest.
Heel rustig met WD40 en shockspray alle moeren die eraf moesten los gekregen, zelfs de ontluchtingsnippels en aansluitngen op de remkrachtverdeler.
De remleidngen naar achter vernieuwd want dan kon ik proef rijden.
De leiding achter de tank ligt er niet meer achter maar onder.
Gelijk afscherming opgezet zodat ze niet kunnen beschadigen.
1 ontluchtingsnippel bleek verstopt dus die moeten we open boren.
Gelijk de linkerdraagarm aan een inspectie onderworpen.
Daar is al is flink aan gelast, maar bikkelhard.
Die staatnu flink in de roestomvormer.
De andere kant lijkt me vrij nieuw.
De vacuum profesorisch hersteld en ik heb de eeerste proefrit gemaakt met de rat.
Loopt niet verkeerd voor de eerste rit, maar de pret was gauw over want de voorremmen liepen aan en heet.
Die gaan we zaterdag uit elkaar halen.
Er is absoluut erg veel te doen om deze auto goed rijdbaar te maken.
Groet Herman
Vandaag met de remleidingen bezig geweest.
Heel rustig met WD40 en shockspray alle moeren die eraf moesten los gekregen, zelfs de ontluchtingsnippels en aansluitngen op de remkrachtverdeler.
De remleidngen naar achter vernieuwd want dan kon ik proef rijden.
De leiding achter de tank ligt er niet meer achter maar onder.
Gelijk afscherming opgezet zodat ze niet kunnen beschadigen.
1 ontluchtingsnippel bleek verstopt dus die moeten we open boren.
Gelijk de linkerdraagarm aan een inspectie onderworpen.
Daar is al is flink aan gelast, maar bikkelhard.
Die staatnu flink in de roestomvormer.
De andere kant lijkt me vrij nieuw.
De vacuum profesorisch hersteld en ik heb de eeerste proefrit gemaakt met de rat.
Loopt niet verkeerd voor de eerste rit, maar de pret was gauw over want de voorremmen liepen aan en heet.
Die gaan we zaterdag uit elkaar halen.
Er is absoluut erg veel te doen om deze auto goed rijdbaar te maken.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 4116
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik ga er zeker wat van proberen te maken.
Om te kunnen rijden is een spiegel ook wel handig.
Aan de rechterkant was het niet meer super.
Daar gaan we wat aan doen want heb in een sloper nog wat onderdelen.
Diverse tandwieltjes waren kapot, en ook in de sloper zatendefecte die ik dan nog wel kon herstellen met een parker/vijs.
Niet helemaal zoals het moet, maar zal is een tandwielsetje reserve leggen.
Regeling hersteld en weer in de spiegel geplaatst.
De spiegel is meer waard dan de auto
Om te kunnen rijden is een spiegel ook wel handig.
Aan de rechterkant was het niet meer super.
Daar gaan we wat aan doen want heb in een sloper nog wat onderdelen.
Diverse tandwieltjes waren kapot, en ook in de sloper zatendefecte die ik dan nog wel kon herstellen met een parker/vijs.
Niet helemaal zoals het moet, maar zal is een tandwielsetje reserve leggen.
Regeling hersteld en weer in de spiegel geplaatst.
De spiegel is meer waard dan de auto
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 9995
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Het gaat goed zo te zien. Slim bedacht om de remleiding niet meer achter de benzinetank te leggen. Nu kun je er gemakkelijk aan.
Die moet ik bij mijn murena ook nog vervangen. Ga er van uit dat ze daar aan toe zijn. Je kunt ze niet controleren achter de benzinetank.
Ga je de spiegels dan niet vervangen? Ik moet wel toegeven de originele spiegels op mijn murena zijn zeer duidelijk en geven een goed zicht, veel beter dan deze op bagheera.
Die moet ik bij mijn murena ook nog vervangen. Ga er van uit dat ze daar aan toe zijn. Je kunt ze niet controleren achter de benzinetank.
Ga je de spiegels dan niet vervangen? Ik moet wel toegeven de originele spiegels op mijn murena zijn zeer duidelijk en geven een goed zicht, veel beter dan deze op bagheera.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik had de spiegels willen vervangen door dezelfde als op de 2.2, maar die zijn niet meer verkrijgbaar.
Daar ga ik nog wel naar zoeken.
Ik zal is wat Polen opdracht geven naar de FSO spiegel uit te kijken.
De remleiding achter de tank is echt wel noodzakelijk, want die was gescheurd door de roest.
Ik zag er een beetje tegenop, maar het viel mee.
Ik had geen foto gemaakt van hoe slecht die leiding er onder vandaan kwam, maar geloof me , het was niet overbodig.
Daar ga ik nog wel naar zoeken.
Ik zal is wat Polen opdracht geven naar de FSO spiegel uit te kijken.
De remleiding achter de tank is echt wel noodzakelijk, want die was gescheurd door de roest.
Ik zag er een beetje tegenop, maar het viel mee.
Ik had geen foto gemaakt van hoe slecht die leiding er onder vandaan kwam, maar geloof me , het was niet overbodig.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Er vallen nu toch wel wat lijken uit de kast.
De voorremmen zijn aan de beurt.
De disken zijn zwaar gepit dus moeten vervangen.
Ook achter de rechterdisk is de afscherming niet meer te herstellen.
Iemand nog over????
De rkm-kabel kwam er goed uit, dat scheelt weer.
De linker remslang was verstopt en bij een beetje druk begon die spontaan te lekken.
Remzuigers zijn nog redelijk.
De schokbrekers lekken.
Ik heb nog een paar nieuwe Koni's liggen dus geen probleem.
Voorzijde ook even nieuwe remleidingen leggen en fatsoeneren.
Heeft Peter een mooi apparaatje voor.
De voorremmen zijn aan de beurt.
De disken zijn zwaar gepit dus moeten vervangen.
Ook achter de rechterdisk is de afscherming niet meer te herstellen.
Iemand nog over????
De rkm-kabel kwam er goed uit, dat scheelt weer.
De linker remslang was verstopt en bij een beetje druk begon die spontaan te lekken.
Remzuigers zijn nog redelijk.
De schokbrekers lekken.
Ik heb nog een paar nieuwe Koni's liggen dus geen probleem.
Voorzijde ook even nieuwe remleidingen leggen en fatsoeneren.
Heeft Peter een mooi apparaatje voor.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 9995
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Die remschijven zien er nog dik uit, die kun je misschien nog laten vlakken?
Die afscherming!! Zou die van de bagheera hetzefde zijn??
Dat apparaat voor die felsen op de remleidingen te maken werk dat goed? Waarschijnlijk alleen kopere leidingen. Ik heb hier ook zo iets liggen maar dat werk van geen kanten. Ik heb het wel nog niet geprobeerd op een koperen leiding. Deze is hier ook verboden, keuren je auto daarvoor af.
Die afscherming!! Zou die van de bagheera hetzefde zijn??
Dat apparaat voor die felsen op de remleidingen te maken werk dat goed? Waarschijnlijk alleen kopere leidingen. Ik heb hier ook zo iets liggen maar dat werk van geen kanten. Ik heb het wel nog niet geprobeerd op een koperen leiding. Deze is hier ook verboden, keuren je auto daarvoor af.
- Attachments
-
- felsen apparaat [800x600 test tekening 2].JPG (138.8 KiB) Viewed 21547 times
-
- test felsen [800x600 test tekening 2].JPG (43.04 KiB) Viewed 21547 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
@ Godfried,
Ik kan niet gevonden krijgen of de afschermkap van de rechterdisk hetzelfde is als de Bagheeera.
Ik zal er is een paar foto's van maken als ik de disk er af heb.
De disks zijn krom.
Ik voelde het bij het remmen.
Ik heb nog een redelijke set liggen die ik van de 2.2 over heb.
Die zijn nog 10 mm dik en niet roestig op de vlakken die de remblokken raken.
Het apparaatje wat jij hebt lijkt hetzelfde.
Op koper werkte het hier goed.
Je laat het koper 5 mm boven het vlak van de spanner uitkomen en je draait zo een trompetje of wat wij nodig hebben.
Of het dicht is moet ik nog bekijken.
Voor achter had ik d remleidingen nog liggen dus toen niet geprobeerd.
Ik kan niet gevonden krijgen of de afschermkap van de rechterdisk hetzelfde is als de Bagheeera.
Ik zal er is een paar foto's van maken als ik de disk er af heb.
De disks zijn krom.
Ik voelde het bij het remmen.
Ik heb nog een redelijke set liggen die ik van de 2.2 over heb.
Die zijn nog 10 mm dik en niet roestig op de vlakken die de remblokken raken.
Het apparaatje wat jij hebt lijkt hetzelfde.
Op koper werkte het hier goed.
Je laat het koper 5 mm boven het vlak van de spanner uitkomen en je draait zo een trompetje of wat wij nodig hebben.
Of het dicht is moet ik nog bekijken.
Voor achter had ik d remleidingen nog liggen dus toen niet geprobeerd.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Met wat ik heb kan ik de auto lopend maken.
1 remzuiger voor is niet geweldig meer dus die snuffel ik wel ergens.
De achterremmen moeten nog uit elkaar, maar die lopen vrij momenteel.
Dan moet ik nog een louvre klepje bij de tank vinden, maar kan het misschien ook wel repareren.
Synchromesh voor de bak heb ik inmiddels gevonden, en drukgroep compleet ook voor een interessant bedrag.
De koppeling was wel vervangen, maar hoor de druklager ietsjes, dus als de bak er af gaat dan vervang ik die toch ook maar.
De afschermplaat achter de rechter disk is niet los leverbaar volgens mij, dus daar moet ook nog wat bedacht worden.
De deurpennen van de linker deur zoek ik nog, maar die zijn misschien wel los leverbaar.
De deur zakt nog al naar beneden met openen.
Beide deuren moet ik het hang en sluitwerk aanpakken alsook de ruiten die slecht open en dicht gaan.
Ik heb wel weer wat aangehaald hoor
1 remzuiger voor is niet geweldig meer dus die snuffel ik wel ergens.
De achterremmen moeten nog uit elkaar, maar die lopen vrij momenteel.
Dan moet ik nog een louvre klepje bij de tank vinden, maar kan het misschien ook wel repareren.
Synchromesh voor de bak heb ik inmiddels gevonden, en drukgroep compleet ook voor een interessant bedrag.
De koppeling was wel vervangen, maar hoor de druklager ietsjes, dus als de bak er af gaat dan vervang ik die toch ook maar.
De afschermplaat achter de rechter disk is niet los leverbaar volgens mij, dus daar moet ook nog wat bedacht worden.
De deurpennen van de linker deur zoek ik nog, maar die zijn misschien wel los leverbaar.
De deur zakt nog al naar beneden met openen.
Beide deuren moet ik het hang en sluitwerk aanpakken alsook de ruiten die slecht open en dicht gaan.
Ik heb wel weer wat aangehaald hoor
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
GODFRIED wrote: Dat apparaat voor die felsen op de remleidingen te maken werk dat goed? .
Godfried,
Misschien helpt deze handleiding...
- Attachments
-
- HL_7203_7204_pg0102.pdf
- (320.24 KiB) Downloaded 475 times
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Godfried, koperen leidingen zijn wel toegelaten op de keuring.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Urbain wrote: Misschien helpt deze handleiding...
Ik zal er nog 1 aanvulling bij deze handleiding doen:
"schuif als éérste een wartel om de leiding voordat u gaat beginnen met felsen."
Ja idd, daardoor heb ik al aardig wat leidingen verprutst de afgelopen 15 jaar....
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Je hebt het voorstel-topic gemist Yoran.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2605
Ik denk dat ik weer even werk zat heb
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2605
Ik denk dat ik weer even werk zat heb
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja, genoeg te doen Pete.
Weet jij de bestelnummers bij Fabory nog?
Ze hebben een webshop dus wel zo handig.
De lampen waren door de glaasjes niet meer zichtbaar.
Nieuwe perspex raampjes was het beste geweest.
Maar het is eeen rat, dus doen we wat met hetgeen er op zit.
De pouleermachine maar is opgesteld.
2 vershillende pouleermiddellen.
grof en fijn polijstmiddel.
Polijsten maar met weinig middel en veel water.
Uren aan het polijsten geweest, maar ze zijn zo slecht dat is gewoon niet helemaal goed te krijgen.
Toch wel resultaat geboekt, en voor een rat niet slecht.
Stuk elektrakabel als afdichtrand en tegen vibratiegeluid.
Er zat namelijk helemaal niets achter.
Stuk beter geworden.
Au me rug.
Next
Weet jij de bestelnummers bij Fabory nog?
Ze hebben een webshop dus wel zo handig.
De lampen waren door de glaasjes niet meer zichtbaar.
Nieuwe perspex raampjes was het beste geweest.
Maar het is eeen rat, dus doen we wat met hetgeen er op zit.
De pouleermachine maar is opgesteld.
2 vershillende pouleermiddellen.
grof en fijn polijstmiddel.
Polijsten maar met weinig middel en veel water.
Uren aan het polijsten geweest, maar ze zijn zo slecht dat is gewoon niet helemaal goed te krijgen.
Toch wel resultaat geboekt, en voor een rat niet slecht.
Stuk elektrakabel als afdichtrand en tegen vibratiegeluid.
Er zat namelijk helemaal niets achter.
Stuk beter geworden.
Au me rug.
Next
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- JV
- Posts: 517
- Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
- Location: Hilversum (NL)
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Herman,oetker wrote: Dan moet ik nog een louvre klepje bij de tank vinden, maar kan het misschien ook wel repareren.
:
Wat is er fout aan dat louvre klepje? Op de foto's ziet het er nog goed uit.
Als je toch een ander zoekt, ik heb nog wat voorraad uit de ex-Cornelis stock.
Een goed gebruikt exemplaar mag je zo hebben.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- oetker
- Posts: 8081
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
1 scharnier is gebroken, maar denk dat ik het kan maken.
Als dit niet lukt dan houdt ik me aanbevolen voor je aanbod.
Groet Herman
Als dit niet lukt dan houdt ik me aanbevolen voor je aanbod.
Groet Herman
- Attachments
-
- P1050203 (Custom).JPG (63.79 KiB) Viewed 21419 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Zit die afschermplaat niet gewoon klem geperst achter de naaf?... bij m'n Rancho kon ik ze namelijk met behulp van een paar platte schroevendraaiers en nylon hamer er uiteindelijk afwrikken/tikken.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969