Op marktplaats staat een 2.2 cilinderkop, gereviseerd. er is wel gelast op de rand van de kleppendeksel, en een aantal randen van de koelkanalen. Er zouden geen scheuren in gezeten hebben.
Is dit laswerk een probleem, of is het ok? het is bij een revisiebedrijf gedaan, en de bon zit erbij.
Is het normaal dat de alu kop op die plekken kan zijn aangevreten?
fotos kop:
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Indien goed gelast is het geen probleem om een kop te repareren.
Maar een kop goed lassen betekent wel dat eerst de gehele kop heet gestookt moet worden voordat er aan gelast kan worden, en daarna ook alles gelijkmatig af laten koelen.... en dat is gewoon niet te controleren als je er niet zelf bij bent geweest.
Indien de kop koud gelast is kan het problemen geven (scheuren) door opgebouwd spanningverschil in het materiaal... dit kan al gebeuren tijdens de montage maar ook pas veel later.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van gelaste koppen, maar soms moet je wel door gebrek aan beter.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ik vond het niet zo gek. En dacht dat de prijs ook wel redelijk is.
Heb zelf afgelopen zomer ook een kop laten reviseren je bent dan gauw het zelfde kwijt.
Dat lassen ziet er toch ook aardig uit, ik zou er niet zo bang van worden.
Gewoon altijd eerst rustig warm rijden al gaat de voorkeur natuurlijk uit van niet hoeven lassen.
Minder bieden zal ik zeggen altijd interesant. als je zoiets nodig bent.
MatraMurena.nl wrote:Op marktplaats staat een 2.2 cilinderkop, gereviseerd. er is wel gelast op de rand van de kleppendeksel, en een aantal randen van de koelkanalen. Er zouden geen scheuren in gezeten hebben.
Heb je 'm gekocht? Ik was net te laat met reageren, zat me af te vragen wie de gelukkige was
Op zich geen slechte keus hoor, de boel is professioneel gereviseerd. Je krijgt voor 400 euro complete koprevisie inclusief geslepen kleppen en nieuwe klepsteelrubbers.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.