van oud naar niewe
-
- Posts: 21
- Joined: Sun May 08, 2011 11:15 am
- Location: ham (B)
van oud naar niewe
een jonge van 16 jaar gaat murena koope en op maaken
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 21
- Joined: Sun May 08, 2011 11:15 am
- Location: ham (B)
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ik kocht mijn kever ook eind 16 jaar, op mijn 18 jaar stond hij dus blinkend op mijn rijbewijs te wachten. 

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Bij mij heeft hij 4.5 jaar meegegaan maar dan was ik toe aan iets sneller, toen ben ik pas beginnen botsen....jurgen M wrote:Zelfde Keververhaal hier, op 18,2 was hij al niet meer te repareren, Jeugdige overmoed zeker...jo wrote:Ik kocht mijn kever ook eind 16 jaar, op mijn 18 jaar stond hij dus blinkend op mijn rijbewijs te wachten.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Mijn zoon gaf er ook niets om.
Is pas op zijn 23e begonnen met rijlessen.
Zoveel geduld had ik niet en had al een auto gekocht toen ik 16 was.
Een Fiat 1500 uit 1956.
Die hebben we op het crossterrein in Amsterdam Noord helemaal afgeragd.
Daar leer je veel van, maar eigenlijk onverantwoord.
Veiligheids gordel...wat is dat.
Kooiconstructie hmmmmm nee dus.
De mooiste sport was elkaar tegemoet te rijden en dan proberen elkaars deurklinken er af te rijden.
Hoe gek was ik eigenlijk in die tijd?
Gelukkig altijd goed gegaan, maar het had ook anders gekund.
@ Matraboy.
Show de auto maar als je hem in bezit hebt.
We zien hier graag foto's van Matra's in elke vorm.
Succes met de aankoop.
Is pas op zijn 23e begonnen met rijlessen.
Zoveel geduld had ik niet en had al een auto gekocht toen ik 16 was.
Een Fiat 1500 uit 1956.
Die hebben we op het crossterrein in Amsterdam Noord helemaal afgeragd.
Daar leer je veel van, maar eigenlijk onverantwoord.
Veiligheids gordel...wat is dat.
Kooiconstructie hmmmmm nee dus.
De mooiste sport was elkaar tegemoet te rijden en dan proberen elkaars deurklinken er af te rijden.
Hoe gek was ik eigenlijk in die tijd?
Gelukkig altijd goed gegaan, maar het had ook anders gekund.
@ Matraboy.
Show de auto maar als je hem in bezit hebt.
We zien hier graag foto's van Matra's in elke vorm.
Succes met de aankoop.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
mijn jongste broer ging z'n rijbewijs pas halen toen ie 30 werd.GODFRIED wrote:Dit kom je niet veel tegen, weinig jongens die dan nog rustig kunnen blijven.benny wrote:Mijn zoon had zijn Murena toen hij 16 was. Nu is hij 20 maar hij heeft nog altijd geen rijbewijs. Jammer voor hem, maar een geluk voor mij, want ik mag nu met de Murena rijden.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Hier was het net andersom... m'n zoon reed al offroad in m'n auto op 14-jarige leeftijd. (ben ik zelf ook wel een deel schuldig aan
)
Maar het is best wel komisch om te zien, zo'n 14-jarige knaap die zich met trial al kan meten met ervaren offroad-chauffeurs.

Maar het is best wel komisch om te zien, zo'n 14-jarige knaap die zich met trial al kan meten met ervaren offroad-chauffeurs.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Was gisteren ook achtervolgt van een jongeman ik dacht één die wil crossen met zjin astra.
Stopte kwam heel dicht langs mij staan vroeg om mijn ruit open te draaien meneer welke wagen is dit?
Ik zei een matra murena toen zei hij mooie wagen zie je nie veel ja jongen hij is dan ook 30 jaar oud hé
zijn ogen flikkerden reed nog een poosje acher mij denk dat die ook is betrapt met het matra virus 
Stopte kwam heel dicht langs mij staan vroeg om mijn ruit open te draaien meneer welke wagen is dit?
Ik zei een matra murena toen zei hij mooie wagen zie je nie veel ja jongen hij is dan ook 30 jaar oud hé


- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: koope
Zorg dat er iemand bij je is die enige evaring heeft met Matra.matraboy wrote:ik heb murena gezien ik ga zaterdag bieden en dan op maakenhoopen is die niet teduur
Let vooral goed op de staat van de wielarmen. Deze kosten wat geld.
Jean,
Dat komt goed, een jongen met smaak, daar horen we nog van.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 21
- Joined: Sun May 08, 2011 11:15 am
- Location: ham (B)
Re: koope
zal je zekker nie van mij hoorenGODFRIED wrote:Zorg dat er iemand bij je is die enige evaring heeft met Matra.matraboy wrote:ik heb murena gezien ik ga zaterdag bieden en dan op maakenhoopen is die niet teduur
Let vooral goed op de staat van de wielarmen. Deze kosten wat geld.
Jean,
Dat komt goed, een jongen met smaak, daar horen we nog van.

-
- Posts: 21
- Joined: Sun May 08, 2011 11:15 am
- Location: ham (B)
auto zonder papieren
ik heb murena gezien maar zonder papieren zijn die makklijk aan tevraagen?
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Als je weet onder welke plaat het voertuig werd ingeschreven kun je een aangifte doen bij de politie dat de papieren weg zijn. Dan begint het pas. Je zult veel geduld en moeite moeten doen. Alles hangt dan van de prijs af, indien niet spotgoedkoop laten staan.
Of het gemakkelijk is weet ik niet maar oppassen zonder papieren is deze murena niet veel waard. In geval van nood kun je nog een andere chassis nummer plaatsen, maar dit mag wettelijk niet. Ik weet dat het wel gedaan wordt. Als ze het zien op de keuring krijg je deze murena nooit meer gekeurd en is hij alleen nog goed voor onderdelen.
Vraag eerst de papieren aan voor je koopt dan ben je zeker dat je nog aan papieren geraakt. Zonder papieren is deze murena volgens mij niet meer dan €500 tot €800 waard. Dit is mijn gedacht hé, me nu niet afschieten!!!!!!!! Ik heb hem niet gezien!!!
Of het gemakkelijk is weet ik niet maar oppassen zonder papieren is deze murena niet veel waard. In geval van nood kun je nog een andere chassis nummer plaatsen, maar dit mag wettelijk niet. Ik weet dat het wel gedaan wordt. Als ze het zien op de keuring krijg je deze murena nooit meer gekeurd en is hij alleen nog goed voor onderdelen.
Vraag eerst de papieren aan voor je koopt dan ben je zeker dat je nog aan papieren geraakt. Zonder papieren is deze murena volgens mij niet meer dan €500 tot €800 waard. Dit is mijn gedacht hé, me nu niet afschieten!!!!!!!! Ik heb hem niet gezien!!!
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Inderdaad en dan kun je nieuwe aanvragen, je weet wel naar wie ze die papieren sturen? Naar de laatste eigenaar, nooit meer naar de nieuwe eigenaar, dat is al een jaar of 10 verandert.GODFRIED wrote:Als je weet onder welke plaat het voertuig werd ingeschreven kun je een aangifte doen bij de politie dat de papieren weg zijn.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dan wordt het al veel moeilijker en wil de verkoper misschien meer geld voor zijn voertuig. Lijkt me toch niet logische als je kunt aantonen dat je de nieuwe eigenaar bent.jo wrote:Inderdaad en dan kun je nieuwe aanvragen, je weet wel naar wie ze die papieren sturen? Naar de laatste eigenaar, nooit meer naar de nieuwe eigenaar, dat is al een jaar of 10 verandert.GODFRIED wrote:Als je weet onder welke plaat het voertuig werd ingeschreven kun je een aangifte doen bij de politie dat de papieren weg zijn.
Dan zou ik een andere oplossing kiezen!!
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ik heb zo mijn eerste Ducati aan een Nederlander verkocht, hier wou men mij niet helpen, moto had 3-4 laatste eigenaars gehad die hem niet hadden ingeschreven, laatste die hem had ingeschreven was dood, daar sta je dus, Nederlander was 3 dagen later perfect legaal aan het rondrijden.benny wrote:Je moet wel weten wie de laatste eigenaar was, want wegens de wet op de privacy willen ze je die niet meer geven en wordt die niet gecontacteerd. Maw geen gegevens van de vorige eigenaar, geen papieren.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
In Nederland zitten er ook wel wat haken en ogen aan, al gaat het hier misschien wel gemakkelijker.
Hier hoort het kenteken bij de auto in plaats van bij de eigenaar.
Eén deel van het kenteken omvat de gegevens van de auto (deel 1A of oude deel I), een ander deel de gegevens van de eigenaar (deel 1B of oude deel II) en het laatste deel is het overschrijvingsbewijs (deel 2 of oude copy deel III).
Deel 1A en deel 1B moet je bij je hebben in de auto, deel 2 moet je thuis veilig bewaren.
Als je een auto over wilt schrijven op een andere naam moet je alle delen meenemen naar een postkantoor met RDW-punt, daar kun je als nieuwe eigenaar dan een nieuw deel 1B met de nieuwe eigenaargegevens laten maken.
De oude eigenaar krijgt dan een vrijwaringsbewijs waarmee hij aan kan tonen dat hij niet meer verantwoordelijk is voor het voertuig.
Bij import naar Nederland moet je de voertuigdocumentatie van het land van herkomst kunnen overleggen, samen met een aankoopnota.
Kun je de voertuigdocumentatie niet overleggen dan vindt er eerst een identiteitsonderzoek van het voertuig plaats, er wordt dan gekeken of de chassisnummers daadwerkelijk bij het voertuig horen en of het voertuig niet ergens ter wereld geregistreerd staat als gestolen.
Dit onderzoek kan nog aardig wat tijd en geld kosten, maar als je zelf eerst even goed je huiswerk maakt dan kun je nog wel aardige (tijd)winst boeken... dus als je zelf de europese toelatingseisen in het land van herkomst kunt achterhalen loont dat zeker, dan kun je inderdaad na een paar dagen legaal rijden.
Hier hoort het kenteken bij de auto in plaats van bij de eigenaar.
Eén deel van het kenteken omvat de gegevens van de auto (deel 1A of oude deel I), een ander deel de gegevens van de eigenaar (deel 1B of oude deel II) en het laatste deel is het overschrijvingsbewijs (deel 2 of oude copy deel III).
Deel 1A en deel 1B moet je bij je hebben in de auto, deel 2 moet je thuis veilig bewaren.
Als je een auto over wilt schrijven op een andere naam moet je alle delen meenemen naar een postkantoor met RDW-punt, daar kun je als nieuwe eigenaar dan een nieuw deel 1B met de nieuwe eigenaargegevens laten maken.
De oude eigenaar krijgt dan een vrijwaringsbewijs waarmee hij aan kan tonen dat hij niet meer verantwoordelijk is voor het voertuig.
Bij import naar Nederland moet je de voertuigdocumentatie van het land van herkomst kunnen overleggen, samen met een aankoopnota.
Kun je de voertuigdocumentatie niet overleggen dan vindt er eerst een identiteitsonderzoek van het voertuig plaats, er wordt dan gekeken of de chassisnummers daadwerkelijk bij het voertuig horen en of het voertuig niet ergens ter wereld geregistreerd staat als gestolen.
Dit onderzoek kan nog aardig wat tijd en geld kosten, maar als je zelf eerst even goed je huiswerk maakt dan kun je nog wel aardige (tijd)winst boeken... dus als je zelf de europese toelatingseisen in het land van herkomst kunt achterhalen loont dat zeker, dan kun je inderdaad na een paar dagen legaal rijden.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ik had het geijkvormigheidsattest van die Duc, dat is de europese toelatingseis van het land van herkomst?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ja, dit attest is samen met de aankoopnota al voldoende om een Nederlands kenteken te verkrijgen.jo wrote:Ik had het geijkvormigheidsattest van die Duc, dat is de europese toelatingseis van het land van herkomst?
Het is dan alleen nog een kwestie van keuren bij RDW, belasting aftikken bij de douane en je kunt rijden.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Voor Nederland
http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/7 ... maatregel-
http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/7 ... maatregel-
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986