Ben nu bezig met de slave cylinder van de koppeling te vernieuwen ligt nu uit elkaar ben aan het wachten achter de revisiekit die ik heb besteld bij simons.
Starte vanmorgen eens de motor duwde op een paar schakelaars blijft er wel één branden zeker deze van de remmen denk dat het schakelaartje stuk is want als ik erop duw hoor ik geen klik meer dat hoor ik wel bij de andere schakelaars(links van het stuur).
Moet ik deze vervangen ofis dit te herstellen?Heeft er iemand een tip omdit lichtje uit te krijgen want het stoort mij (tot ik een oplossing heb)
Jean, heb je nog genoeg remolie in je potje zitten?
Door dat je aan je cylinder hebt gewerkt zal er wat remolie zijn weg gelopen. Rem en koppeling zijn samen in één potje.
Ja natuurlijk zou kunnen dat zijn zal eens kijken naar mijn potje.
Ja ik weet het wel hoor dat rem en koppeling uit het zelfde olie reservoir nemen
Het is maar dat ik de matra eens starte en nog eens op alle knopen eens drukte om te kijken of alles nog werkte maar omdat dit éne lichtje van de remmen bleef branden en ik geen klik hoorde dacht ik dat het de schakelaar stuk was
Moet nu toch wachten achter de kit hopelijk maandag of dinsdag ga dan de koppeling ontluchten en ben weer weg ermee want ik mis hem al
Heb dan nog een paar kleineheden te vernieuwen maar dat word winter werk anders draait de matra voortreffelijk
Ik heb het nog niet gecontroleerd maar deze schakelaar dient als testknop om het remsysteem te controleren en schakelt niet. Het lampje blijft branden omdat je oliepeil te laag is in het reservoir.
Ondertussen potje gecontroleerd en mijn oliepeil staat te laag.
Dus als ik zal bijvullen tijdens het ontluchten zal het lichtje wel uit gaan zeker
Ontluchten van de koppeling hulpcylinder hoe doe je dat precies?
Er staat een ontluchtingsnippel op de cylinder dus ik zal potje bijvullen en dan via de pedaal de lucht laten ontsnappen via de nippel zoals ik de remmen heb gedaan denk dat dit de juiste manier is.
Moest het anders zijn laat iets weten want maandag of dinsdag verwacht ik mijn bestelling van simon en kan ik aan de slag.
Ontluchten doe je eigenlijk hetzelfde als de remmen.
Je moet wel even met zijn 2en zijn.
Druk pompen, pedaal op druk houden, nippel los en trap door naar de grond.
Nippel dicht, druk pompen enz... enz..
Net zo lang tot er geen lucht meer komt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Ja, hij heeft de onderdelen ontvangen, maar in die set zat niet de rubber die achter de aansluitingsslang zit. Dus langs de slang zuigt het systeem nu lucht. De Jean heeft dus nog een rubber nodig en volgens zijn normen veel geduld ( grapje) vooraleer zijn koppeling opnieuw feilloos werkt.
Rubber besteld bij simons e-mail terug gekregen is vandaag al gepost en hij zal geen verzendingskosten aan rekenen weet zelfs niet als ik het rubber moet betalen (ongeveer 2,50 euro).
Heb hem gemailt dat ik dacht dat dat er toch bij zou zitten in die kit en dat mijn murena nu nog niet gaat
Hendrik je mag gerust zijn als de matra weer klaar is hopelijk vanavond wacht achter mijn zoon om te ontluchten zal ik weer de baan op zijn auto's zijn om mee te rijden zoals ook de murena
Straten onveilig maken is al iets gebetert na al die ferme boetes maar ja als het in je zit kun je het niet laten om af en toe hé ge weet wel
Simon(duitsland)heeft het rubbertje voor niets opgezonden zelfs het rubbertje moet ik niet betalen dat noem ik services
JEAN wrote:
Straten onveilig maken is al iets gebetert na al die ferme boetes
Een paar jaar geleden is er in Nederland een onderzoek geweest over het "straten onveilig maken".
En hieruit is geconcludeerd dat een oldtimer de straten ook onveilig maakt...
Niet vanwege de veiligheid van de oldtimer en/of het weggedrag van z'n bestuurder, maar wel vanwege het feit dat een oldtimer de aandacht van het verkeer afleidt bij de medeweggebruikers.
Tsja, strak gevormde blondine's op een voetgangersoversteekplaats hebben ze blijkbaar dus niet opgenomen in dat onderzoek...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
sorry harry beetje laat gelezen.
Ja de murena bolt terug al bij al was de slave cylinder uithalen nog het meeste werk maar al de rest viel goed mee was ook niet echt moelijk maar is weer iets dat ik bijgeleerd heb beetje bij beetje zal ik wel de matra leren kennen maar voor mij is het belangrijkste dat ik kan rijden sleutelen doe ik wel niet zo graag word altijd te vlug zenuwachtig maar weet bij de murena dat ik daar niet van uit kan en zeker niet wanneer ik er zo veel mee rij.
Al bij al kan ik niet echt klagen over mijn murena gezien de aankoop prijs en de kosten dat ik tot nu toe heb gehad mag ik mij gelukkig prijzen dat de wagen goed rijdt en ik er al veel plezier mee heb gehad
Ik dacht dat je op vakantie was.Maar ik ben blij te horen dat de matra weer bolt. Dat sleutelen dat komt wel goed ook al doe je dat niet graag maar het is wel belangrijk dat je het leert en zeker als je met een matra wil rijden ( grapje he )