Dag na de meeting dacht ik ga even mijn onsteking afstellen
Maar kan iemand mij vertellen wat de schaal verdeling op de bak is want hij stond bijna buiten de schaal en staat nu op het 2de grote streepje die is oranje gemaakt door iemand
Maar de afstelling moet 10 graden zijn maar welk steepje is dat dan
Officieel zonder vacuumslangetje op 10 graden voor UDP
Nou weet ik niet hoe het bij anderen is maar als ik hem daar op afstel en trap het gas op de grond bij laag toerental dan pingelt die nogal.
Stationair loopt die van mij het best bij 12 graden voor, maar om de pingel niet te hebben moet ik naar 8 graden voor.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Mijn 1600 blijft bij warme motor nog enkele seconden draaien, waarschijnlijk staat mijn ontsteking dus te vroeg. Volgende week worden kleppen, ontsteking, en carburatie onder handen genomen.(hoop ik )
Ook te magere brandstof speelt een grote rol.
Euro 95 hoef ik er niet in te doen.
Dan klinkt de motor als een kerstboom.
Momenteel tank ik Euro 98 met octaanboosterpillen.
Het wordt tijd voor LPG
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Daarstraks weer aan 0.43 getankt, best duur want 2 weken geleden was het nog onder de 0.4 , In elk geval als de ontsteking op benzine niet goed is loopt hij op LPG ook slecht.
Als je last hebt van pingelen op stationair kan ik me best voorstellen dat je op LPG veel backfire's zult hebben bij het vertrekken.
Eerst zorgen dat hij goed loopt op benzine zou ik zeggen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Heb geen pingelen op stationair Jo.
Hij pingelt bij vol gas geven in laag toerental, en alleen als die precies op tijd staat.
bvb op 1200 toeren in 3e versnelling, en dan vol gas.
De carb en ontstekein en kleppen zijn perfect afgesteld.
Als ik octaanbooster toevoeg aan Euro 98 en de afstelling op 8 graden voor het BDP heb staan is er geen last.
Het zit in de magere brandstoffen van tegenwoordig.
Het maakt ook nog uit wat voor merk ik tank.
Met Shell V+ is dit zelfs het ergst terwijl dit dus een goede brandstof moet zijn.
Heb het idee dat er tegenwoordig toevoegingen in zitten waar de 2.2 motor niet goed mee omgaat.
LPG is octaan 100.
Verwacht dan geen probleem meer te hebben.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006