Kosten enkele 10tjes in de states en zijn vrij betrouwbaar, ze maken echter wat lawaai als je ze op het schutbord plaatst.
Voor mij de reden dit een tijdje voor me uit te schuiven.
Bij mij bleek echter een geheel andere mechanische pomp in te zitten dus het project kwam op de lange baan.
De laatste tijd viel me op dat de mechanische pomp de vraag niet helemaal meer kon opbrengen als ik boven de 140 kwam.
Er moest dus wat gebeuren.
Van de stuurhuisrevisie had ik nog 2 stuurhoezen over.

Daar kun je de trillingen van zo'n pompje prima mee afdempen door er een stukje af te snijden en de pomp daar in te frommelen.

De helften met Sikaflex aan elkaar gekoppeld en maar geplaatst door de pomp zwevend tussen de benzineleiding te hangen, slechts gesteund door een trekbandje.
Gelijk ook maar nieuwe benzineslangen geplaatst.

Dit pompje geeft precies de juiste druk, 0.28 bar, en is op deze manier onhoorbaar in het interieur.
Ook heb ik het gevoel dat de wagen beter reageerd en het probleem is opgelost.
De oude pomp wordt verwijderd, maar had nog even tijd voor een grapje.
Het vacuum voor de 2.2 wordt getrokken bij de 1e cilinder op het inlaatspruitstuk.
Dat is helemaal geen goede plaats om dat te doen.
Als het vacuumsysteem lek raakt, zal de 1e cilinder een veel te arm mengsel krijgen.
Als een motor van een 2.2 in de soep loopt is het ook meestal op die cilinder, door te lang doorrijden met een lek vacuumsysteem.
Een benzinepomp kan ook als vacuumpomp werken.
Had de vacuumaansluiting even dicht gemaakt, en de slang die naar de vacuumpot gaat aan de aanzuigkant van de oude pomp gezet

Je kunt de lichten prima bedienen, echter voor het remmen levert dit pompje te weinig.
Ik ga op zoek naar een ander pompje om dit voor elkaar te krijgen.
Ik wil van die vacuumaanzuiging af bij de 1e cilinder.
Heb het vacuum weer origineel gemaakt en de pomp voorlopig op + contact aangesloten.
Deze pomp gaat binnenkort electronisch gestuurd worden, en de aanrijdingsensor is ook al binnen.
Dit wordt hier verder behandeld als de nieuwe draadboom voor de motor klaar is.