afdekkappen achterlichten in de koffer
-
afdekkappen achterlichten in de koffer
Ik heb achterlichtbakken gekocht om in de koffer te kleven achter het achterlicht. Nu passen die langs geen kanten. Is er iemand die ervaring heeft met het kleven van die polyesterbakken?
Sorry, ik heb dit per ongeluk eveneens bij de rubriek "te koop" gezet
Sorry, ik heb dit per ongeluk eveneens bij de rubriek "te koop" gezet
-
-
De eerste Murena hadden twee gaten waar de achterlichten in klikten. Bij die modellen is de kans groter dat er water in de koffer loopt. daarom heb ik bij Simon-auto twee zo'n polyester bakken gekocht om die opening te dichten, net zoals de latere modellen. Ik wacht nog op nieuws van Cor. Vermoedelijk is hij niet thuis.
-
- MatraMurena.nl
-
-
Beschermkappen achterlicht
Ik weet niet vanaf welk bouwjaar of type er ijzeren bakken gemonteerd werden, maar mijne Murena 1.6 was ven einde '82 en had ook die uit geperst karton beschermkappen.
Deze hadden geen invloed op de waterdichtheid en dienden enkel als berscherming.
Matra 530 LX
Deze hadden geen invloed op de waterdichtheid en dienden enkel als berscherming.
Matra 530 LX
- Attachments
-
- achterlicht (10).jpg (77.31 KiB) Viewed 5256 times
- Richard
ik heb de geperste kartonnen kappen bedekt met polyster, ze zijn nu zeer hard en goed bruikbaar, maar zeker niet geschikt om e.e.a. waterdicht te maken.
Ik heb ook altijd wat water lekkage, zijn er nog tips te geven over hoe de lampen beter dicht te krijgen ? Kan ik rubbers vervangen of andere maatregelen nemen ?
Ik heb ook altijd wat water lekkage, zijn er nog tips te geven over hoe de lampen beter dicht te krijgen ? Kan ik rubbers vervangen of andere maatregelen nemen ?
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- pete speed
De eerste Murena's hadden kartonnen afdekkappen, die snel stuk gingen ; daarna werd het chassis aangepast en werd een kuip achter de achterlichten geplaatst. Nadeel was , dat in geval van een kabelbreuk, de achterruitmechaniek niet meer bereikbaar was. Voordeel; ze werden door rondvliegend materiaal in de kofferbak niet meer gesloopt. Je kunt ze inderdaad , als het tenminste nog een beetje voorstelt versterken met een glasmatje en kunsthars.
Vaak helpt het om de rubbers van de achterlichten goed schoon te maken en met vasiline in te vetten. Lekken ze dan nóg, dan afgedichen door ze met PU-kit aan de carrosserie vast te zetten.
NB: Nóóit siliconenkit op een gegalvaniseerde carrosserie gebruiken.
Vaak helpt het om de rubbers van de achterlichten goed schoon te maken en met vasiline in te vetten. Lekken ze dan nóg, dan afgedichen door ze met PU-kit aan de carrosserie vast te zetten.
NB: Nóóit siliconenkit op een gegalvaniseerde carrosserie gebruiken.
Last edited by pete speed on Wed Oct 03, 2012 7:44 pm, edited 1 time in total.
The Pete