mijn Rancho even voorstellen
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Hoi Ruben,
Controleer dit gedeelte ook even heel goed:
Het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat er hier in de bodemplaat een scheurtje zit, vooral als de stoel veel in de achterste stand is gebruikt.
Ik heb deze plek aan de onderzijde moeten verstevigen met een extra stukje plaat, de puntlassen van de stoeldragers lagen bij mij ook deels losgescheurd door metaalmoeheid.
En ik moet zeggen: je hebt eigenlijk nog een knetterharde Rancho, in deze zit hooguit een kwart van mijn laswerk.
Controleer dit gedeelte ook even heel goed:
Het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat er hier in de bodemplaat een scheurtje zit, vooral als de stoel veel in de achterste stand is gebruikt.
Ik heb deze plek aan de onderzijde moeten verstevigen met een extra stukje plaat, de puntlassen van de stoeldragers lagen bij mij ook deels losgescheurd door metaalmoeheid.
En ik moet zeggen: je hebt eigenlijk nog een knetterharde Rancho, in deze zit hooguit een kwart van mijn laswerk.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
Hoi!
@muddy
Bedankt voor de tip! Begin volgende week werk ik nog wat verder aan de Rancho en dan ga ik het even bekijken
Leuk te horen dat mijn Rancho er naar jullie normen nog hard uitziet, alweer wat extra motivatie om verder te gaan
Tevens een occasie lasautomaat op de kop getikt, nu maar hopen dat ik hem toch niet al teveel nodig heb
O ja Muddy, ik moet op 6 februari in je regio zijn, toevallig niet thuis in de voormiddag, zodat ik kan zien hoe een nieuwe Grand Raid eruitziet?
@oetker
ondanks dat mijn kas er mss nog redelijk goed uitziet, ik denk toch niet het zo snel zal gaan voor mijn Rancho het straatbeeld zal zien...
Groeten,
@muddy
Bedankt voor de tip! Begin volgende week werk ik nog wat verder aan de Rancho en dan ga ik het even bekijken
Leuk te horen dat mijn Rancho er naar jullie normen nog hard uitziet, alweer wat extra motivatie om verder te gaan
Tevens een occasie lasautomaat op de kop getikt, nu maar hopen dat ik hem toch niet al teveel nodig heb
O ja Muddy, ik moet op 6 februari in je regio zijn, toevallig niet thuis in de voormiddag, zodat ik kan zien hoe een nieuwe Grand Raid eruitziet?
@oetker
ondanks dat mijn kas er mss nog redelijk goed uitziet, ik denk toch niet het zo snel zal gaan voor mijn Rancho het straatbeeld zal zien...
Groeten,
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Je bent van harte wekom, daar maak ik graag wat tijd voor vrij.rubain wrote: O ja Muddy, ik moet op 6 februari in je regio zijn, toevallig niet thuis in de voormiddag, zodat ik kan zien hoe een nieuwe Grand Raid eruitziet?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Niemand gezien, en ook geen afmeldingen ontvangen...
Jammer, en dat is niet vanwege de koffie maar ik had deze vrij gemaakte dag dus wel wat beter kunnen besteden.
Jammer, en dat is niet vanwege de koffie maar ik had deze vrij gemaakte dag dus wel wat beter kunnen besteden.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
Het lente-weer is aantocht, een weekje verlof en dan komen de Rancho-kriebels weer boven!
Dus begonnen met de demontage van het dashbord.
Dan maar de teller eruit gehaald en deze even ter vergelijking gelegd naast de teller van de X die erin komt, intussentijd is ook de kilometerstand van de nieuwe teller aangepast aan de km's van het blok
En een Rancho zou toch geen Rancho zijn als je niet wat rare dingen meemaakt
Toen ik de buizen demonteerde van de verwarming kwam ik dit tegen...
Een buis vol met prut, bladeren en andere troep...
Dan maar verdergaan met demonteren.
Het kachelhuis wordt er ook netjes van onder gehaald.
Uitendelijk is het dashbord quasi volledig gedemonteerd, en overal opschrijven waar het vandaan komt natuurlijk
En ja hoor, dan denk je dat je het allemaal gezien hebt, dan hoop je telkens weer dat je een keiharde Rancho hebt, je denkt van ja, die stond immers 15 jaar in een droge schuur, maar ja, dromen zijn maar al te vaak bedrog, en dat bewijst het nog maar eens. Op plaatsen waar je het niet verwacht komt de nodige roest even piepen...
En dan de beruchte A-stijl, die is volledig weggerot en dat terwijl de andere kant geen spetter roest vertoont
Dan zinkt de moed je toch alweer even in de schoenen, vooral als je weet dat dit nagenoeg verre van het einde zal zijn
Volgende keer misschien beter
Dus begonnen met de demontage van het dashbord.
Dan maar de teller eruit gehaald en deze even ter vergelijking gelegd naast de teller van de X die erin komt, intussentijd is ook de kilometerstand van de nieuwe teller aangepast aan de km's van het blok
En een Rancho zou toch geen Rancho zijn als je niet wat rare dingen meemaakt
Toen ik de buizen demonteerde van de verwarming kwam ik dit tegen...
Een buis vol met prut, bladeren en andere troep...
Dan maar verdergaan met demonteren.
Het kachelhuis wordt er ook netjes van onder gehaald.
Uitendelijk is het dashbord quasi volledig gedemonteerd, en overal opschrijven waar het vandaan komt natuurlijk
En ja hoor, dan denk je dat je het allemaal gezien hebt, dan hoop je telkens weer dat je een keiharde Rancho hebt, je denkt van ja, die stond immers 15 jaar in een droge schuur, maar ja, dromen zijn maar al te vaak bedrog, en dat bewijst het nog maar eens. Op plaatsen waar je het niet verwacht komt de nodige roest even piepen...
En dan de beruchte A-stijl, die is volledig weggerot en dat terwijl de andere kant geen spetter roest vertoont
Dan zinkt de moed je toch alweer even in de schoenen, vooral als je weet dat dit nagenoeg verre van het einde zal zijn
Volgende keer misschien beter
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Positief blijven denken: als het chassis eenmaal kaal is kun je overal goed bij komen.
Dat binnenpaneeltje van de A-stijl is best wel gemakkelijk te vervangen... veel belangrijker is dat het stuk wat daar achter zit nog in redelijke staat is, waar je portierscharnieren op zitten.
Heb je de spatschermen en de paravan inmiddels ook al gedemonteerd?.. daaronder vind je meestal de oorzaak van die verrotte A-stijlen wel.
Dat binnenpaneeltje van de A-stijl is best wel gemakkelijk te vervangen... veel belangrijker is dat het stuk wat daar achter zit nog in redelijke staat is, waar je portierscharnieren op zitten.
Heb je de spatschermen en de paravan inmiddels ook al gedemonteerd?.. daaronder vind je meestal de oorzaak van die verrotte A-stijlen wel.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8020
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
Hoi!
Lang geleden dat er alweer een update geweest is, maar druk bezig geweest (spijtig genoeg niet met de rancho )
Maar dat maken we volgende week alweer goed, dan heb ik een weekje of twee verlof, en de Rancho staat alvast op het programma!
Intussentijd heb ik, na veel vloeken, het spatbord losgekregen (bouten zaten onder de tectyl) en dan kom je inderdaad de oorzaak van het probleem tegen...
Duidelijk dat deze Rancho wel heeeel veel in de regen gereden heeft...
Dit ziet er echt niet goed uit...
Hopelijk is dit het slechtste gedeelte
Groeten,
Lang geleden dat er alweer een update geweest is, maar druk bezig geweest (spijtig genoeg niet met de rancho )
Maar dat maken we volgende week alweer goed, dan heb ik een weekje of twee verlof, en de Rancho staat alvast op het programma!
Intussentijd heb ik, na veel vloeken, het spatbord losgekregen (bouten zaten onder de tectyl) en dan kom je inderdaad de oorzaak van het probleem tegen...
Duidelijk dat deze Rancho wel heeeel veel in de regen gereden heeft...
Dit ziet er echt niet goed uit...
Hopelijk is dit het slechtste gedeelte
Groeten,
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
Hoi allemaal!
Vandaag een dagje uitgetrokken voor de Rancho!
Eindelijk een dag vol ontspanning en vertier
Begonnen met de portieren eraf te halen, gezien ik bang was dat ze er bijna zo gingen afvallen
Was best wel een gesakker, gezien de bouten niet direct mee wilden, maar bon, toch gelukt, en de portieren zijn in goede staat, enkel wat vliegroest, maar niets ernstigs
Dan verder gaan met het rechterspatbord, in de hoop wat minder ellende te zien aan de A-stijl
Evenals radiator en lichtjes eruit, en stelselmatig beginnen kaalmaken!
Vervolgens begonnen aan de hoofdremcilinder eruit te halen en de embrayage-pomp
Intussentijd vroeg ik me af wat deze drie kabels daar apart lagen bijdoen? Iemand een idee waarvoor die dienen? :idea:
Alle pompen eraf, nu vroeg ik mij af of ik het ganse zootje zo eruit kan halen, of moet ik nog iets meer losmaken, om de kolom te kunnen verwijderen? :?:
Morgen weer verder!
Vandaag een dagje uitgetrokken voor de Rancho!
Eindelijk een dag vol ontspanning en vertier
Begonnen met de portieren eraf te halen, gezien ik bang was dat ze er bijna zo gingen afvallen
Was best wel een gesakker, gezien de bouten niet direct mee wilden, maar bon, toch gelukt, en de portieren zijn in goede staat, enkel wat vliegroest, maar niets ernstigs
Dan verder gaan met het rechterspatbord, in de hoop wat minder ellende te zien aan de A-stijl
Evenals radiator en lichtjes eruit, en stelselmatig beginnen kaalmaken!
Vervolgens begonnen aan de hoofdremcilinder eruit te halen en de embrayage-pomp
Intussentijd vroeg ik me af wat deze drie kabels daar apart lagen bijdoen? Iemand een idee waarvoor die dienen? :idea:
Alle pompen eraf, nu vroeg ik mij af of ik het ganse zootje zo eruit kan halen, of moet ik nog iets meer losmaken, om de kolom te kunnen verwijderen? :?:
Morgen weer verder!
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Op mij Franse Matra zit daar een relais, ref 19 staat erop
In de X zit er ook niets op.
In de X zit er ook niets op.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
Hoi Allemaal!
Toch maar even bezig geweest met de Rancho, gezien het mooie weer
Het dakimperiaal eraf gehaald, en wat een gesukkel, met de zonneklep, moeren die dusdanig vastgeroest waren dat alles meedraaide, behalve de moer, dan maar de popnagel er even uitgeboord ...
Dan maar de plastiek stukken proberen heel te houden
Vervolgens de buizen even uitkieperen en dan kom je tot een hoopje roest
Gezien het mooie weer, en ik ook een manier zocht om de bullbar te ontdoen van de nodige inwendige roest, even wat experimenteren met wat water en elektriciteit, elektrolyse dus, maar dan op grote schaal
De klemmetjes erop en dan maar even wat stroom erbij
En dan borrelen maar!
Intussentijd even de achterkant demonteren
Na een dagje borrelen was ik aangenaam verrast dat mijn experiment geslaagd was!
Tot de volgende!
Groeten,
Toch maar even bezig geweest met de Rancho, gezien het mooie weer
Het dakimperiaal eraf gehaald, en wat een gesukkel, met de zonneklep, moeren die dusdanig vastgeroest waren dat alles meedraaide, behalve de moer, dan maar de popnagel er even uitgeboord ...
Dan maar de plastiek stukken proberen heel te houden
Vervolgens de buizen even uitkieperen en dan kom je tot een hoopje roest
Gezien het mooie weer, en ik ook een manier zocht om de bullbar te ontdoen van de nodige inwendige roest, even wat experimenteren met wat water en elektriciteit, elektrolyse dus, maar dan op grote schaal
De klemmetjes erop en dan maar even wat stroom erbij
En dan borrelen maar!
Intussentijd even de achterkant demonteren
Na een dagje borrelen was ik aangenaam verrast dat mijn experiment geslaagd was!
Tot de volgende!
Groeten,
- GODFRIED
- Posts: 9910
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Werkt dat ontroesten echt. Wat heb je aan het water toegevoegd. Moet je tussendoor nog met een stalenborstel alles bewerken?
Heb zelf een zoutzuurbad gebruikt maar dit is niet aan te raden.
Gevaarlijk en de delen roesten nog sneller als ze eruit komen.
Ben daar van afgestapt. Ook ultrasoon reinigen is mij tegengevallen, kreeg mijn apparaat niet aan het werken.
Heb zelf een zoutzuurbad gebruikt maar dit is niet aan te raden.
Gevaarlijk en de delen roesten nog sneller als ze eruit komen.
Ben daar van afgestapt. Ook ultrasoon reinigen is mij tegengevallen, kreeg mijn apparaat niet aan het werken.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Het valt me nog mee dat je de bullbar zo netjes los hebt gekregen... bij de meesten breken de bouten gewoon af, of is de buis op de bevestigingen al compleet doorgeroest.
Als je trouwens de losse roestschilvers goed uit die buizen van de dakdrager wilt krijgen moet je er even een stukje prikkeldraad doorheen raggen, daar worden ze mooi schoon van.
Vervolgens gelijk even en een paar afwaterings-/ventilatiegaatjes boren, dan ben je dat probleem voor de toekomst ook gelijk kwijt.
Als je trouwens de losse roestschilvers goed uit die buizen van de dakdrager wilt krijgen moet je er even een stukje prikkeldraad doorheen raggen, daar worden ze mooi schoon van.
Vervolgens gelijk even en een paar afwaterings-/ventilatiegaatjes boren, dan ben je dat probleem voor de toekomst ook gelijk kwijt.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
het is inderdaad een soda-badje, natuurlijk wel op grote schaal, zo'n 260 liter water in het bad, vermengt met 10 kilo soda, dat in combinatie met genoeg vers ijzer en dat brouwsel een uurtje of 7 laten borrelen
ik had er al veel over gehoord, maar nog niet uitgeprobeerd en zeker niet op zulke grote schaal, maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was vooral omdat zo ook de inwendige roest in de buis zo ook verwijderd is
@ muddy
ik heb inderdaad je raad opgevolgd een paar gaten in de dakdragers en dan ook het bad in! Ik heb slechts één stuk plastic afgebroken en één buis is er wat slecht aan toe, maar ik hoop de buis nog te kunnen oplassen
Jammer dat mijn bad niet groot genoeg is om het ganse chassis in te doen, zo was het misschien ook ontroest
ik had er al veel over gehoord, maar nog niet uitgeprobeerd en zeker niet op zulke grote schaal, maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was vooral omdat zo ook de inwendige roest in de buis zo ook verwijderd is
@ muddy
ik heb inderdaad je raad opgevolgd een paar gaten in de dakdragers en dan ook het bad in! Ik heb slechts één stuk plastic afgebroken en één buis is er wat slecht aan toe, maar ik hoop de buis nog te kunnen oplassen
Jammer dat mijn bad niet groot genoeg is om het ganse chassis in te doen, zo was het misschien ook ontroest
-
- Posts: 191
- Joined: Thu Jul 07, 2011 11:14 pm
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Rubain heb je nu een stuk plastiek te weinig?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
@jo
ik heb inderdaad met het losmaken van de buizen het bevestigingsgedeelte dat in de ijzeren buis schuift afgebroken (met als resultaat dat het plastic gedeelte in de ijzeren buis zat , ik heb dat er intussentijd uitgepeuterd, maar ik zit dus inderdaad opgeschept met een hoekje zonder bevestigingsplastic...
ik heb inderdaad met het losmaken van de buizen het bevestigingsgedeelte dat in de ijzeren buis schuift afgebroken (met als resultaat dat het plastic gedeelte in de ijzeren buis zat , ik heb dat er intussentijd uitgepeuterd, maar ik zit dus inderdaad opgeschept met een hoekje zonder bevestigingsplastic...
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
Bedankt voor de tip Muddy, ik probeer dat ook wel op de één of andere manier op te kalfateren
Gisteren na mijn werk toch nog even de garage ingeduikeld om wat aan de Rancho te werken, en ja voor je het beseft ben je algauw weer een paar uur verder
Begonnen met het dakhemel te verwijderen. Wat een rotklus! Het dakhemel was serieus tussen de ruiten gekleefd, dus hier en daar toch een scheurtje van los te maken Ik ga waarschijnlijk even rondkijken om ergens een nieuw hemel te kopen of eventueel laten maken.
Het voorste gedeelte ging eraf als niets en de isolatie is nog perfect intact!
Dan nog even de benzinetank er van onderuit gehaald en de reservewielbeugel
En als afsluiter nog even de uitlaat er van onder, die was dusdanig vastgeroest en toch niet meer te redden, dus heb ik hem simpelweg gewoon doorgezaagd...
Groeten,
Gisteren na mijn werk toch nog even de garage ingeduikeld om wat aan de Rancho te werken, en ja voor je het beseft ben je algauw weer een paar uur verder
Begonnen met het dakhemel te verwijderen. Wat een rotklus! Het dakhemel was serieus tussen de ruiten gekleefd, dus hier en daar toch een scheurtje van los te maken Ik ga waarschijnlijk even rondkijken om ergens een nieuw hemel te kopen of eventueel laten maken.
Het voorste gedeelte ging eraf als niets en de isolatie is nog perfect intact!
Dan nog even de benzinetank er van onderuit gehaald en de reservewielbeugel
En als afsluiter nog even de uitlaat er van onder, die was dusdanig vastgeroest en toch niet meer te redden, dus heb ik hem simpelweg gewoon doorgezaagd...
Groeten,
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Waarom heb je niet eerst even de ruiten eruit gehaald?
Dan had je de stof er heel uit kunnen halen, de stof van de hemel zit namelijk iets verlijmd en grotendeels geklemd door de raamrubbers...
Dan had je de stof er heel uit kunnen halen, de stof van de hemel zit namelijk iets verlijmd en grotendeels geklemd door de raamrubbers...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
Hoi allemaal!
Gisterenavond nog even tijd gemaakt om de remklauwen te verwijderen.
Dan dacht ik ook maar even gelijk de schijven verwijderen, maar daar liep het fout De 3 tussenbouten verwijderd, en dan dacht ik de centrale bout ook te kunnen verwijderen die op de as zit... Ik heb met alles geprobeerd (buiten nog niet met de compressor), verlengstukje erop, nog een extra lange buis, maar die bout wou dus absoluut niet los, het enige dat gebeurde dat ik zo mijn sleutels buigde Kan dit dat dit zo vast zit, of doe ik iets verkeerd? Iemand?
Groeten,
Gisterenavond nog even tijd gemaakt om de remklauwen te verwijderen.
Dan dacht ik ook maar even gelijk de schijven verwijderen, maar daar liep het fout De 3 tussenbouten verwijderd, en dan dacht ik de centrale bout ook te kunnen verwijderen die op de as zit... Ik heb met alles geprobeerd (buiten nog niet met de compressor), verlengstukje erop, nog een extra lange buis, maar die bout wou dus absoluut niet los, het enige dat gebeurde dat ik zo mijn sleutels buigde Kan dit dat dit zo vast zit, of doe ik iets verkeerd? Iemand?
Groeten,
- matrafan
- Posts: 2169
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Is zeker géén linkse draad, denk niet dat er ooit cardanassen gemaakt zijn met linkse draad.
Indien ge nog remdruk had, had ge deze beter eerst losgemaakt.
Kunnen verdomd vast zitten.
Misschien eerst met de pneumatische luchthamer proberen.
Ik heb destijds een strip ijzer van 40mm op 10mm bevestigt op twee wielbouten en laten steunen op de vloer.
Vervolgens een buis met een lengte van +/- 2 meter op de sleutel en als ge geluk hebt: Hopa los.
Veel succes.
Indien ge nog remdruk had, had ge deze beter eerst losgemaakt.
Kunnen verdomd vast zitten.
Misschien eerst met de pneumatische luchthamer proberen.
Ik heb destijds een strip ijzer van 40mm op 10mm bevestigt op twee wielbouten en laten steunen op de vloer.
Vervolgens een buis met een lengte van +/- 2 meter op de sleutel en als ge geluk hebt: Hopa los.
Veel succes.