matramurena wrote:
... maar om voor die paar tientjes nu je auto weg te gaan doen... Het lijkt me dat je minstens zo veel nu kwijt gaat zijn aan de dorstige Yank.
De Yank rijdt 1:4 op lpg, de Rancho 1:10 op benzine... netto zijn de brandstofkosten dus ongeveer gelijk.
En die "paar" tientjes zouden in mijn geval dan wel 58 tientjes worden (=vol tarief belasting), en de yank blijft vanwege de leeftijd 40+ gewoon belastingvrij.
Die zogenaamde overgangsregeling is voor mij om 2 redenen gewoon niet haalbaar:
- ik moet dan voor de 3 wintermaanden een stalling huren, dat kost ook het nodige extra.
- juist in die wintermaanden heb ik de meeste tijd om te kunnen genieten van m'n oldtimer, het voor- en najaar gaat al volledig op aan mijn seizoen gebonden werk.
Het was voor mij dus gewoon een gedwongen keuze tussen de Rancho aanhouden met die extra kostenpost van 580 euro per jaar (voor hooguit 2000 km/jaar

), of een andere oldtimer nemen zonder extra kostenpost.
En aangezien ik enigst kostwinner ben zonder een vast inkomen houd ik de vaste kosten natuurlijk het liefst zo laag mogelijk.
Ik heb de Grand Raid gelukkig kunnen verkopen aan een liefhebber waarvan ik ook zeker weet dat hij er zeer zuinig op zal zijn.
En financieel heb ik nog mooi gelijk kunnen spelen met alle investeringen die ik in deze auto had gestoken, is ook iets wat weinigen tegenwoordig nog kunnen zeggen na een volledige restauratie.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969