Gezocht bescherm kap voor kant bumper

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
matra hans
Posts: 23
Joined: Tue May 12, 2009 6:40 pm
Location: Peer

Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by matra hans »

Hallo allen

Ik ben op zoek naar de bescherm kap van de voorbumper deze onbreek ik het gaat voor een bagheera s

Al vast bedankt

Gr hans oeyen
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

Dag Hans,

Welke kap bedoel je?? De vensters voor de lichten in de bumper of een onderdeel van de bumper, of de polyesterkap die een stuk onder de bumper doorloopt. Het zal deze wel zijn want die zijn meestal volledig stuk gereden tegen drempels of stenen. :o
Matra Bagheera S - 1977
matra hans
Posts: 23
Joined: Tue May 12, 2009 6:40 pm
Location: Peer

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by matra hans »

Ja het is de polyester deel onder de bumper :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

matra hans wrote: Sun Dec 04, 2022 12:19 am Ja het is de polyester deel onder de bumper :D
Ik zal komende dagen eens gaan zoeken wat ik nog liggen heb. Ik weet dat deze meestal flink kapot gereden zijn. Maar omdat het uit polyester is gemaakt kun je deze wel behoorlijk goed herstellen. Dit kost vooral wat werkuren. :wink:
Ik weet echt niet meer wat ik liggen heb er is jarengeleden nog een vraag geweest naar die beschermplaat. :oops: :o

Die wat nu op mijn Bagheera zit heeft ook al wat klappen gekregen, dit is bijna onvermijdelijk met die drempels overal. Ik heb mijn Bagheera thans niks lager gelegd. :o

Hans, het gaat toch om deze Bagheera of ben je aan een ander bezig?
viewtopic.php?f=6&t=2569
Als ik iemand kan helpen, graag. Ik heb indertijd vier Bagheera's gesloopt maar vele onderdelen zijn bij alle Bagheera's slecht. :evil:
Maar voor alles is er een oplossing? je bent hier niet alleen. :)
Matra Bagheera S - 1977
matra hans
Posts: 23
Joined: Tue May 12, 2009 6:40 pm
Location: Peer

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by matra hans »

Nee dat is de x ik ben nu bezig aan een s die x daar is nog veel verk aan ben er ook aan bezig maar nu eerst de s afwerken
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

matra hans wrote: Mon Dec 05, 2022 2:14 pm Nee dat is de x ik ben nu bezig aan een s die x daar is nog veel verk aan ben er ook aan bezig maar nu eerst de s afwerken
Wel een goed teken dat je het niet hebt opgegeven. :D
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by hendrik »

Dat noem ik nu eens een echte Matraman Godfried. Succes hans het komt goed met je matra's.





grt harry de matra.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by ALAIN VAN AKEN »

Hans ik zal eens kijken voor zo'n onderplaat, maar zoals Godfried al aanhaalde deze zijn dikwijls stuk gereden.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

Ik heb twee beschermplaten gevonden.
Daar ik zelf ook een Bagheera heb wil ik zeker één schermplaat reserve houden.

Met andere woorden de gele op de foto is voor Hans voorbehouden. Zoals je kunt zien is deze niet compleet, iemand heeft hier ooit een stuk van verwijdert. Dit is misschien gebeurd door hard contact met een drempel, we zullen het nooit weten!! :D
Ook is deze beschermplaat al meerdere keren herstelt wat niet onbegrijpelijk is als je zelf een Bagheera hebt weet je dat deze regelmatig de grond raakt. :x
Hans als je deze wil gebruiken mag je die gratis van me hebben maar niet om weg te gooien dan blijft het hier.
Misschien dat je liever verder zoekt voor een complete beschermplaat.
Je bekijkt het maar voor mij is er niks dringend. :wink:

Heeft er iemand een complete beschermplaat voor Hans eender welke staat??? :wink:
Attachments
beschermplaat Bagheera.jpg
beschermplaat Bagheera.jpg (249.16 KiB) Viewed 3109 times
Last edited by GODFRIED on Wed Dec 14, 2022 2:19 pm, edited 1 time in total.
Matra Bagheera S - 1977
matra hans
Posts: 23
Joined: Tue May 12, 2009 6:40 pm
Location: Peer

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by matra hans »

Mss kan ik deze herstellen als er nog zijn van anderen hoor ik het graag dat ik er een nog op reserve hep voor als ik hem stuk rij ik hoop het van niet maar je weet nooit

De goede raad is VOORRAAD 🤣
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

Als die beschermplaat op de Bagheera geplaatst is zie je niet dat hier een stuk van verwijdert is. Waarschijnlijk stuk gereden of afgezaagd om gemakkelijker bij sommige onderdelen te kunnen. Of ze echt een functie heeft !! Maar als je het origineel wil moet dit er wel opzitten. Ik zou een complete beschermplaat de voorkeur geven.
Ik zal ook nog eens zoeken. Ik heb 4 Bagheera s gesloopt en kan er maar 2 vinden. Ik weet wel dat er nog ooit vraag naar is geweest en dat van één afbraak Bagheera deze plaat volledig stuk was gereden en dat ik die niet bewaart heb. Trouwens die Bagheera was in zeer slechte staat, die had meerdere jaren naast mesthoop bij boer gestaan en het zag ernaar uit dat die boer slecht met zijn tractor kon rijden. :evil: :x :D
Misschien dat iemand anders een betere beschermplaat heeft. :o :o

Ps, ook deze gele beschermplaat is al meerdere keren onvakkundig herstelt, maar ze is nog te redden. :cry:
Die ronde gaten in de plaat heeft te maken met trekogen die geplaats werden op het chassis van de bagheera. Maar daar was niet veel aan te trekken. Je zou wel eens twee Bagheera's kunnen hebben na het einde. :o
Matra Bagheera S - 1977
matra hans
Posts: 23
Joined: Tue May 12, 2009 6:40 pm
Location: Peer

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by matra hans »

Nee die trekogen zijn zelfs niets waard heb die er al af getrokken mer de bagheera op de aanhanger te trekken het is een plaatje dat maar met 3 puntlassen vast is gezet niet echt te vertrouwen dus
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

matra hans wrote: Wed Dec 07, 2022 11:59 am Nee die trekogen zijn zelfs niets waard heb die er al af getrokken mer de bagheera op de aanhanger te trekken het is een plaatje dat maar met 3 puntlassen vast is gezet niet echt te vertrouwen dus
Ik heb indertijd nieuwe trekogen op mijn bagheera gelast, voor en achterkant.
Eens zoeken naar een foto!!! :o :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by matrafan »

Godfried ik dacht dat die ronde gaten zoals in de gele plaat origineel zijn?

Bij mij zijn die ook open zowel bij de rode als bij de zwarte.

Ik vermoed dat ze die gebruiken om de koplampen handmatig naar boven te duwen of misschien iets af te stellen qua ligging??

Ook voor het demonteren van de radiator zijn deze van belang als niet de gehele bumper gedemonteerd wordt??

En het achterste stuk van de gele plaat dient er ook aan te zitten anders vrees ik dat de plaat niet lang gaat blijven hangen. :lol: :lol: :lol:
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

matrafan wrote: Wed Dec 07, 2022 8:03 pm Godfried ik dacht dat die ronde gaten zoals in de gele plaat origineel zijn?

Bij mij zijn die ook open zowel bij de rode als bij de zwarte.

Ik vermoed dat ze die gebruiken om de koplampen handmatig naar boven te duwen of misschien iets af te stellen qua ligging??

Ook voor het demonteren van de radiator zijn deze van belang als niet de gehele bumper gedemonteerd wordt??

En het achterste stuk van de gele plaat dient er ook aan te zitten anders vrees ik dat de plaat niet lang gaat blijven hangen. :lol: :lol: :lol:
Jos, het zal zo wel zijn, maar niet bij alle beschermplaten zijn deze ronde gaten opengemaakt. Dit zie je ook op de foto. Met zekerheid weet ik het niet meer. Ik dacht dat onder dat gat een trekoog zat, niet dus. Het is ook al zolang geleden. :oops: . Niet dat ik het trekoog daar geplaatst heb bij mijn Bagheera. Het zou ook niet zo slim zijn omdat het over de kan grond slepen bij het oprijden van sommige drempels.
Het lijkt me niet eenvoudig om die radiator te verwijderen zonder die beschermplaat de demonteren. Maar het zal inderdaad zijn nut hebben.
Sommige platen hebben open gaten anderen zijn toe, ze zijn wel voorzien door een indrukking waar ze open gemaakt kunnen worden.
Misschien eens in het werkplaatshandboek kijken wat hier de bedoeling van is. Misschien werden ze pas bij onderhoud in sommige de garages opengemaakt :o
Attachments
beschermplaat Bagheera.jpg
beschermplaat Bagheera.jpg (249.16 KiB) Viewed 3050 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Gezocht bescherm kap voor kant bumper

Post by GODFRIED »

Hans, bekijk dit ook eens. :wink:
viewtopic.php?f=16&t=3880
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply