M530, even puzzelen, waar zit wat

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by hendrik »

Ja dat zijn er wat hé Godfried, van bij kor zeker.





grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by GODFRIED »

Ja, inderdaad van Cornelis overgenomen in mijn gekke Murena tijd. :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by hendrik »

Had je die maar niet weg gedaan hé.




grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by GODFRIED »

hendrik wrote: Sat Sep 19, 2020 6:16 pm Had je die maar niet weg gedaan hé.

grt harry de matra.
Nee, Harry daar heb ik geen spijt van. Ik had die niet moeten kopen. Het enige wat ik van deze Murena mis is zijn geweldig rijden, niet te vergelijken met de Bagheera. Wat een vermogen in alle versnellingen. :wink:
Ook van het verkopen van mijn Opel GT heb ik geen spijt gehad. :o
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by JV »

Murena is in goede handen :D
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by GODFRIED »

JV wrote: Sun Sep 20, 2020 10:13 am Murena is in goede handen :D
Jan, daar ben ik ook blij om. Ik heb daar toch wat werk aan verzet en weet dat dat jij daar nu van kunt genieten. je hebt er nog een mooiere Murena van gemaakt. Ik gun het je van harte. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by JV »

Zeker. Was prima auto.
En er is inmiddels nog het nodige aan gedaan.
Zal nu wel een van de best onderhouden Murena's zijn, vermoed ik.
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by elix »

Hé jongens,...is dit eigenlijk niet Bonne z'n knutselhoekje ? :wink:
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by GODFRIED »

Ik zie geen boze gezichten. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Ach Henk, dat heb je met die jeugd, zijn hun wilde haren nog niet kwijt. :D :D :)
Is zeker komkommertijd voor Matra activiteiten.

Bij mij wel een beetje, net huisverbouwing gedaan, nu nog even bootje varen, engelse Panther en Italiaanse Duc996 nog op 1 oor leggen en Opel GT nog es op zijn donder geven, blijft mooi om zo'n stuiterende starre achteras door een bocht te rammen.
Over paar week wordt het ander weer en is dat feest afgelopen.
Ga ik iedereen weer plagen met M530 verhaaltjes.
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Dit weekend bezig geweest een restpartij stalen balken weg te ruimen.
Deze balken waren ooit bedoeld om in het industrieel erfgoed moderne stijl wat ik althans beheer verwerkt te worden.

Na wat flexen en boren ontstond er "zomaar" iets wat op een pers in aanbouw lijkt.
Toeval? Ik ben bang van niet, en dat "zomaar" van vandaag met onder meer 56 gaten boren in rond 13 in die +100 kg ijzer die erin zit is ook best wel een klus.
Hij is nog niet af maar ik denk dat de foto wel een beeld geeft.

De pers wordt aangedreven door een universele hydraulische garage krik. Deze komt op het plateau die op een stalen doorn rond 35mm zit welke door een blok glijd. Dit blok wordt horizontaal glijdend in de middelste balken partij opgehangen zodat de pers verstelbaar is.
Bedoeling is dat hiermee straks het nodige plaatwerk in de vorm wordt geperst.
Ik heb wonderbaarlijk genoeg bijna alles liggen, inclussief wat lomp dikwandige pijp die mooi in elkaar glijd.
Wat nog ontbreekt zijn een paar veren die nodig zijn om de hydraulische krik weer naar boven (in elkaar) te trekken.
IMG_20201004_201704_compress41.jpg
IMG_20201004_201704_compress41.jpg (214.31 KiB) Viewed 5051 times
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by elix »

Bonne, zullen we samen een ingenieursburo beginnen 8)
Dit komt me allemaal heel bekend voor.

Image


Image

Om alles zo strak mogelijk te houden is het van belang het oppervlak waar je op perst zo groot mogelijk te maken.
Daarom deze versterkingstroepen ingeschakeld. De zwarte U-balk op de bovenste foto ging gewoon krom.
Voor het persen van de verstevigingen heb je ongeveer 8 tot 10 ton nodig.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Oei Henk, 8 tot 10 Ton, dat knijpt hard!!!

Dat ingenieursburo, strak plan.
Ik had alles al beetje doorgerekend, vroeger ook veel gedaan.
Spanning = Mb/Wb enzo, puntbelasting, kniklengte, alleen doorbuiging bereken je met met "vergeetmenietjes" (voor de leken, echt waar is geen grap) niet gedaan.
Alles leek goed maar had ik gebaseerd op schatting max 6 ton, heb vroeger wel es dekseltjes geperst , was met paar ton vlot te doen. Aldoende leert men.
Efkes lekker over slapen, bedenk wel wat om het op te lossen.
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by elix »

ik ben vergeten te vermelden dat ik de meeste dingen gemaakt heb met zensimir verzinkte plaat van 1 mm dik.
Dat vraagt wat meer kracht dan 0,8 mm dieptrekplaat die je met de helft van de kracht in de mal perst.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Henk, ik heb zinkcor platen liggen, 1 mm voor de bodem en aanverwante artikelen dat zal voor perswerk niet anders werken als zensimir.
Verder heb ik platen 1,5 mm voor dorpels en andere delen (had jij ook geloof ik) en voor evt dikkere delen heb ik onbehandeld staal liggen.
Vandaag paar dingen doorgerekend, alles zit zo tegen de 5 ton grens. Dit is geen toeval, mijn krik is 5 tons, ik heb de breedte (zeg maar overspanning) hier op uitgelegd.
Bouten nu 8.8, gaan naar 10.9 .
Doorbuiging kan ik voorkomen door het frame smaller te maken om doorbuiging te voorkomen maar dat wil ik niet, heb het idee dat ik alle ruimte nodig heb.
Ik ga 2 trekstangen maken (draadeind M16 kwaliteit 8.8 trekken vlot 10 ton)) die ik simpel tussen de onderste en bovenste dwarsbalken kan spannen zo dicht mogelijk bij het persprodukt. Krik die ik heb is 5 ton maar opbouw is universeel dus kan er makkelijk een zwaardere krik tussen zetten.
Goed, tot zover theorie.

Vandaag de boel verder afgewerkt, behalve de veren die de cylinder terug moeten trekken.
Efkes een klein testje gedaan, met wat spul wat er lag, 1,25 mm plaat, onder stempel en bovenste vloeiplaat 2 stukken ijzer met een gat, en als persdoorn oude afgeronde bout.
En ziedaar:
IMG_20201005_162644_compress78.jpg
IMG_20201005_162644_compress78.jpg (104.29 KiB) Viewed 5012 times
IMG_20201005_164003_compress95.jpg
IMG_20201005_164003_compress95.jpg (53.38 KiB) Viewed 5012 times
In ieder geval trekt hij een deuk in een pakje boter :-?
IMG_20201005_164316_compress57.jpg
IMG_20201005_164316_compress57.jpg (46.61 KiB) Viewed 5012 times
Morgen gauw in de lak, zo is het ook geen gezicht.
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by elix »

n boutje oké,.. dat kan geen probleem zijn. Dit sla je er met de hamer nog makkelijk in.
Maar als het stukken rondstaal van 20 mm en 300 mm lang (of langer )worden. Dan wordt het ineens een ander verhaal.

Image


Image

ik heb een 20 tons pers, en die heeft menigmaal boven de 10 ton gestaan.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Klopt helemaal Henk, die lange stroken is idd iets anders dan een deuk in een pakje boter duwen.

Die 20 ton gaat mij niet lukken.
Ik verwacht dat ik mijn pers op kan krikken zo tussen de 8 en 10 ton.
Ga mallen maken en kijken hoeveel lengte de pers kan trekken. En of het mogelijk is om de lange groeven in meerdere korte stukken achter elkaar te persen.
Of heb jij daar al ervaring mee?
Opspannen en inklemmen van de hele plaat met persmallen zal best nog wat aandacht vragen.
Ziet er op jouw foto perfect uit.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by oetker »

Een sinasappel persen vraagt echt niet zoveel kracht :P
We hebben hier een persje van ongeveer 6 ton en dat is leuk voor een lager of zo, maar als het 10-20 ton moet zijn dan heb je veel kracht nodig.
Gaat dat nog wel met een krikje?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by elix »

En of het mogelijk is om de lange groeven in meerdere korte stukken achter elkaar te persen.
Of heb jij daar al ervaring mee
De lange groeven in meerdere stappen geeft geen strakke groef.
ik kan ondertussen bijna een boek schrijven over wat er allemaal niet kan.
Het is zaak om de te persen plaat op te spannen tussen de 2 mallen zodat deze niet omhoog krult als je plaatselijk begint te persen.
Als je plaatselijk een ribbeltje wil persen zonder vlak op te spannen,
dan heb je langs de ribbel een golfplaat die je met de stuikhamer niet meer vlak krijgt.

Ter illustratie de foto hier boven. En deze was na het persen toch nog wat scheluw.
Maar dat was voor het laswerk verder geen probleem.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
hans
Posts: 150
Joined: Sat Apr 24, 2004 10:34 pm
Location: rotterdam/holland

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by hans »

godfried hoeveel bagheera's heb jij uit elkaar getrokken :o
bagheera sectie contactpersoon SMSC (niet meer)
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Herman,
Met deze krik gaat dat niet lukken, zeker niet na Henk zijn openbaring dat hij meer dan 10 ton op de teller ziet.
Deze krik staat er omdat ik die had, in principe kan elke potkrik er op dus dat is geen probleem.
Een kennis waar ik wel bij sleutel heeft een pers maar daar kan de vloerplaat niet tussen om groeven te persen. HBM heeft een pers voor 299€ (voor dat geld kun je hem niet maken) maar om iets nieuws te kopen en gelijk slopen en verbouwen was voor mij even een drempel.
Als het uiteindelijk moet doe ik dat.
Projectje "pers" is ook beetje bij toeval opgestart. Afgelopen vrijdag de werkplaats opnieuw ingeruimd om de boot te stallen. Bij het verplaatsen van een partij stalen balken zei mijn echtgenote: die hebben we al zo vaak versjouwd kun je die niet es wegdoen.
De rest raad zich raden, twee dagen later stond er iets wat op een pers leek met al zijn beperkingen. (Ps. Zitten ook wat slimmigheden in om de boel makkelijk om te bouwen verstevigen of uit te breiden)
Mede hierdoor en vooral de opmerkingen en ervaringen van Henk had ik maandag avond al heel veel geleerd. Ik weet nu wat ik moet hebben en dit heeft me misschien wel een miskleun bespaart (verkeerde aankoop pers??)

Henk.
Ik neem je aanbevelingen bijzonder ter harte, de tijd die je neemt (als druk ondernemer) om je kennis te delen, echt bedankt.

Dat boek " Zo moet het niet en andere dingen die fout gingen." is dat niet een complete kennis Encyclopedie als je al je projecten bij elkaar telt. :D

De opspanmallen die je benoemt zijn inderdaad cruciaal, ik zit hier al langer over te peinzen als over de pers, die komt er wel, links om of rechtsom. Ik heb nou eenmaal niet de mogelijkheden en kennis om van die mallen (die van dat boek ...wat een werk) te maken.
Maar goed heb al heel wat bij elkaar weten te maken waar ik best wel trots op ben met slijptol, boor ( maximaal 13mm), vijl, hamer bankschroef en lasapparaat. Dan misschien een iets minder strakke groef (geen rommeltje hoor) als de plaat maar redelijk in vorm blijft das voor mij een grotere zorg.
Maar goed,
Er ligt nog 15 meter stalen balk, 8mm dik staalplaat, hoop stukken ijzer en profielen, een kist met M12 10.9 bouten (vrachtwagen chassis bouten) om mallen van te bouwen en verder nog 8 m2 Zinkcor plaat. Die nu nog vlak zijn.

Dus als jullie 3 maanden niks horen:
Bonne is bezig, een boek aan het schrijven met als titel.... Uiteindelijk kwam het goed :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by GODFRIED »

hans wrote: Tue Oct 06, 2020 12:05 pm godfried hoeveel bagheera's heb jij uit elkaar getrokken :o
Bedoel je afgebroken sloopwagens? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by murena81 »

Rillen maken kan ook met spierballen, en anders krijg je ze daarvan wel.

Toen ik een nieuw chassis voor de Peerless maakte heb ik de polyesther bodembakken vervangen voor een stalen vloer van 1.5mm geloof ik.
Daarvoor heb ik toen simpele mallen gemaakt met een soort vorm ijzers waar je op moest slaan.
Een rondje voor de uiteinden, en een rechte voor de middenstukken van de ril.

Koste wel wat zweet druppels maar het eindresultaat was ik erg blij mee.
DSCF0813.JPG
DSCF0813.JPG (569.98 KiB) Viewed 4903 times
DSCF0814.JPG
DSCF0814.JPG (551.3 KiB) Viewed 4903 times
DSCF0843.JPG
DSCF0843.JPG (595.02 KiB) Viewed 4903 times
DSCF0964.JPG
DSCF0964.JPG (552.61 KiB) Viewed 4903 times
DSCF1029.JPG
DSCF1029.JPG (665.16 KiB) Viewed 4903 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by GODFRIED »

Mooi gedaan, zo dat gaat ook. :wink: Heb ik indertijd ook gedaan bij mijn Bagheera. Maar niet zo mooi. :o
Matra Bagheera S - 1977
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Murena81, dat ziet er echt mooi strak uit, complimenten.

Ik ben wat principe dingen aan het uitproberen en kijk wat er gebeurt en wat er allemaal bijgesteld moet worden, ik zal toch zelf gevoel moeten krijgen wat het plaatwerk doet.
Dus verwacht aub geen eindproduct ook niet wat betreft de mallen. (Ik zie al wel wat overeenkomsten)
IMG_20201007_135747_compress84.jpg
IMG_20201007_135747_compress84.jpg (66.07 KiB) Viewed 4890 times
Met een perstestje gisteravond blijkt dat ik ca 12cm in één keer goed kan persen, daarna met een kort stukje rond , kijken wat er gebeurt als ik in kleine stukjes opbouw, nog een hoop te optimaliseren :)
IMG_20201007_134911_compress78.jpg
IMG_20201007_134911_compress78.jpg (53.94 KiB) Viewed 4890 times
De pers komt in de lak dus vanochtend was ik al over gegaan op "hamer mode" ik werd dan ook erg blij van je reply. Onderstaand wat oefeningen, ben nog laaang niet zover in kwaliteit zoals je ziet.
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by elix »

Erg strak Erik ! petje af. 8)
Oefening baart kunst, Bonne. :)
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by murena81 »

Dank!

Er waren ook nog uitsparingen nodig voor de voorste bladveerogen, maar die waren te diep om in een plaat te kloppen.
Daarvoor heb ik toen een stalen malletje gemaakt en een plaatje ijzer eromheen geklopt.
Daarna de randen netjes gemaakt en in de grote plaat gelast met mn TIG apparaat.

Vreselijk veel werk allemaal en als ik zo de foto's bekijk vraag ik me af waar ik de energie vandaan haalde.
DSCF0810.JPG
DSCF0810.JPG (575.63 KiB) Viewed 4885 times
DSCF0809.JPG
DSCF0809.JPG (566.18 KiB) Viewed 4885 times
DSCF0807.JPG
DSCF0807.JPG (579.67 KiB) Viewed 4885 times
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by hendrik »

Ja dat is mooi gedaan doe zo maar verder en het komt goed met je Matra.




grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Muddy Bandit »

Leuk om te zien hoe ieder het metaalplaat op zijn eigen manieren profileert en daarmee toch nette resultaten bereikt 8) , er zijn hierin blijkbaar vele wegen die naar Rome leiden.

Ik heb het bij gebrek aan een pers (en persmallen) altijd gedaan met een profielwals die in de werkplaats van een kennis stond. (het ambachtelijke vele uren "timmerwerk" werd door de buren ook niet echt op prijs gesteld :oops: )
Het kostte me in het begin wel aardig wat moeite om de rest van de plaat niet teveel te laten vervormen/krom trekken bij het walsen van de diepere profielen, maar toen ik eenmaal de tip had gekregen om de plaat net voor de rollen van de wals met een brander heet te stoken ging het me al heel wat beter af.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Vedrive
Posts: 268
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: M530, even puzzelen, waar zit wat

Post by Vedrive »

Persje is klaar.

530 werd een beetje opgehouden door haar stiefzusje GT.
(Beide dametjes hebben ooit op de productie lijn van Brisonneau en Lotz in dezelfde wieg geplast dus houd ik het een beetje in de familie in mijn schuurtje).
GT begint bij APK wat kuurtjes te vertonen, wat wil je zo'n 35 jaar na haar restauratie.
Vooruit omdat het toch een beetje Matra familie is. Een aantal afkeurpuntjes.
Remmen vast/aanlopen, remkracht links rechts erg uit balans. Hij trok niet alleen links/rechts, ik kon met de remmen sturen, met de voetrem ging hij links het weiland in, met de handrem draaide ik rechts het boeren erf op.
Ik had dit op kunnen lossen door niet meer op een landweggetje te testen maar of de APK daar mee accoord gaat?
Oorzaak is simpel, weinig gereden dit jaar en alle remmen vast. Moet wel alles uit elkaar, gangbaar maken en de dag is weer om.
Nog een akkefietje, teveel wiel lager herrie achteras, nooit geweten dat dat APK punt is. Geen tijd en zin om achteras uit elkaar te halen, je weet niet wat je tegen komt (nou ik wel overigens, je rolt van de ene ellende in de andere) kon dit oplossen door de remmen achter schoon te maken (deel van het geluid) en na een kleine studie welke olie de hoogste centistokes (viscositeit) af kon leveren, nieuwe diff olie gevuld en wel zodanig boven max nivo dat ook de wiellagers onderkant altijd in de olie staan.
Dat werkt.
Dan nog een kapotte versnellingsbak steun waarvan de rubbers het hadden begeven. Nieuw moeilijk te krijgen, duur en levertijd van "misschien krijg je het maar eerst betalen" , zie je wel, duidelijk familie van m530.
Wat doe je dan: zelf maken.
Had nog wat standaard rubbers liggen, een flex en wat ijzer. (Ja hallo , ik ben een Matra aan het restaureren!)

Zie foto's. Rechts het originele rubber ophanging, links imitatie "created by Vedrive, a Motolifestyle company" ( lees bij elkaar gehobied).
Zo, dat werkt ook.


Wat heeft dit met de Matra te maken? Echt alles, door bovengenoemde kon ik daar niet aan werken :) .

Update: place inline foto's gaat niet goed. Onderste 2 foto's zijn Opel gt

O ja, persje is klaar, vind het best een gaaf ding geworden, heb alleen de veer moeten kopen.
Gelijk maar testje gedaan, bestaande mal beetje getuned, rilletjes worden al wat strakker.
Next step: andere mallen.
Attachments
IMG_20201015_145900_compress87.jpg
IMG_20201015_145900_compress87.jpg (82.58 KiB) Viewed 4707 times
IMG_20201015_171018_compress99.jpg
IMG_20201015_171018_compress99.jpg (30.69 KiB) Viewed 4707 times
IMG_20201013_151426_BURST1_compress14.jpg
IMG_20201013_151426_BURST1_compress14.jpg (51.24 KiB) Viewed 4707 times
IMG_20201013_180322_compress20.jpg
IMG_20201013_180322_compress20.jpg (68.24 KiB) Viewed 4707 times
Post Reply