Vandaag tot de waarheid gekomen na het opmeten van de wielarmen en lagers.
Is dit een ontgoocheling.
De wielarmen zijn onderling niet uitwisselbaar ook de lagers niet ze hebben andere maten. De smalle lagers horen bij de dunne cardanassen( 35 mm). De brede lager horen bij cardanassen van(40 mm). Het aseinde is korter bij de smalle cardanassen en het lager zit iets dieper in de wielarm.
Ook de diameter van de aseinde waar de stofkeerring van het lager opsluit heeft een andere diameter.
Ook bij een breed lager en een smalle as raakt de ringmoer het klokhuis van de tripodekoppeling.
Ik heb indertijd (15-20 jaar geleden)enkele op het zicht goed uitziende wielarmen genomen om te restaureren. Ik heb één 1300 bagheera afgebroken. Blijkbaar komen deze wielarmen van deze 1300 bagheera. Ze hebben ingegoten nummer; 20152045 en 20152044.
Alles zal overgedaan moeten worden, of ik moet de volledige aseinde met tripodekoppeling vervangen door dit van een 1300 motor. Is dan de vraag of dit wel zal passen!! Ik denk van niet. Zou ik dat ook wel willen doen!!! Waarschijnlijk nog meer problemen veroorzaken!!
De beste oplossing. Twee andere wielarmen restaureren. Je wil niet weten hoeveel werk hier inzit.

Het is geen eenvoudige klus.
De gerestaureerde wielarmen passen dus op een 1.3 motor en niet op de 1.5 motor.

Ze zien er nu zo uit. Zie foto