Murena 2.2 te koop (met pijn in het hart)
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Murena 2.2 te koop (met pijn in het hart)
Na ruim 13 jaar lief en leed te hebben gedeeld, vind ik het tijd worden voor een nieuwe eigenaar van mijn geliefde Murena 2.2 uit 1981 (model '82 met "CX" in het chassisnummer). Het gezin is nu te groot om met z'n allen met de Matra op pad te gaan, en eerlijk gezegd heb ik ook te weinig tijd om ermee te rijden. Iedere week als ik boodschappen ga doen kijk ik in de parkeergarage of 'ie nog steeds netjes onder de hoes staat, meer kom ik eigenlijk niet aan toe, en dat doet pijn.
De auto is sinds 2000 in mijn bezit en ik heb altijd ervoor gezorgd dat er originele of bijna-originele onderdelen zijn gebruikt, ik heb de auto door Carjoy laten onderhouden. In 2002 is de auto daar geheel overgespoten in de originele kleur Rouge Mephisto en zijn de rubbers en voorruit vernieuwd: geen lekkage binnen. Sindsdien altijd droog en vorstvrij binnen gestald (behalve als ik ermee reed uiteraard).
Vorig jaar zijn de koelbuizen en de remleidingen vervangen, verder zijn de velgen en de banden in 2010 vernieuwd, is de carburateur onlangs gereviseerd, zijn in 2001 en 2008 resp. de rechter- en linkerdraagarm vervangen, de remmen, remschijven en schokdempers rondom zijn vernieuwd en Cornelis heeft in 2008 het interieur voor me vervangen door dat van een Murena S. Uitlaat, spaghetti-spruitstuk, dynamo, koppeling, startmotor en waterpomp zijn ook al eens vervangen. De versnellingsbak is er eentje met correcte tandwielen (dus geen problemen met synchromeshes) en het schakelmechaniek is vervangen door eentje van een '83er, dus met stalen kogel onder de pook. Van alle reparaties zijn facturen bewaard.
De auto start en rijdt goed, ik zou er zo in kunnen stappen en ermee een flink stuk gaan rijden. APK keuring geldig tot september 2015.
Ik heb 'm in 2011 gebruikt als trouw-auto voor mijn eigen huwelijk:
Ik wou 'm op marktplaats zetten voor 4250 euro, maar voor een liefhebber uit de Matra-community doe ik uiteraard iets aan de prijs. Export zal geen probleem mogen zijn, want de auto is origineel.
De auto is sinds 2000 in mijn bezit en ik heb altijd ervoor gezorgd dat er originele of bijna-originele onderdelen zijn gebruikt, ik heb de auto door Carjoy laten onderhouden. In 2002 is de auto daar geheel overgespoten in de originele kleur Rouge Mephisto en zijn de rubbers en voorruit vernieuwd: geen lekkage binnen. Sindsdien altijd droog en vorstvrij binnen gestald (behalve als ik ermee reed uiteraard).
Vorig jaar zijn de koelbuizen en de remleidingen vervangen, verder zijn de velgen en de banden in 2010 vernieuwd, is de carburateur onlangs gereviseerd, zijn in 2001 en 2008 resp. de rechter- en linkerdraagarm vervangen, de remmen, remschijven en schokdempers rondom zijn vernieuwd en Cornelis heeft in 2008 het interieur voor me vervangen door dat van een Murena S. Uitlaat, spaghetti-spruitstuk, dynamo, koppeling, startmotor en waterpomp zijn ook al eens vervangen. De versnellingsbak is er eentje met correcte tandwielen (dus geen problemen met synchromeshes) en het schakelmechaniek is vervangen door eentje van een '83er, dus met stalen kogel onder de pook. Van alle reparaties zijn facturen bewaard.
De auto start en rijdt goed, ik zou er zo in kunnen stappen en ermee een flink stuk gaan rijden. APK keuring geldig tot september 2015.
Ik heb 'm in 2011 gebruikt als trouw-auto voor mijn eigen huwelijk:
Ik wou 'm op marktplaats zetten voor 4250 euro, maar voor een liefhebber uit de Matra-community doe ik uiteraard iets aan de prijs. Export zal geen probleem mogen zijn, want de auto is origineel.
Last edited by brinkie on Mon Mar 03, 2014 10:07 pm, edited 1 time in total.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
(het is trouwens niet de terug ingevoerde belasting die me tot dit besluit heeft doen komen, die 100 euro per jaar vallen in het niet tegen de stallingskosten van 750 euro per jaar - en ik kan de auto prima betalen; het gaat me echt om het al jarenlang vrijwel niets met de auto te kunnen doen omdat werk en gezin teveel tijd vergen)
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Ja, en er zal nog iemand gaan huilen hier als die verkocht is, want die wil altijd mee met de Matra. Alleen wordt zijn kleine zusje steevast wagenziek, dat is een van de redenen dat ik er bijna nooit mee op pad ga.bart_heemskerk wrote:Met pijn in het hart.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Jammer dat je hem weg doet Robert maar ken het probleem van niet kunnen stallen ook.
Inmiddels staat die bij me dochter onder de flat zoals je weet.
Daar betaal ik niet zo veel voor.
Als het zo door gaat houden we geen Matra-rijders meer over maar begrijp het wel.
Succes met de verkoop.
Herman
Inmiddels staat die bij me dochter onder de flat zoals je weet.
Daar betaal ik niet zo veel voor.
Als het zo door gaat houden we geen Matra-rijders meer over maar begrijp het wel.
Succes met de verkoop.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Dat stallen is het probleem niet, ik heb een soortgelijke oplossing als jij, al betaal ik er iets meer voor. Het is gewoon tijdgebrek, dan is het zonde om er zoveel geld in te steken als je er toch niks mee kan.oetker wrote:Jammer dat je hem weg doet Robert maar ken het probleem van niet kunnen stallen ook.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Zeer mooie Murena! Echt zonde om weg te doen lijkt mij, maar soms moet je lastige beslissingen nemen...
Is schorsen en een aantal jaar ergens niet te duur stallen geen optie? Ben bang dat je van verkoop na een paar jaar toch wel spijt gaat krijgen.
Is schorsen en een aantal jaar ergens niet te duur stallen geen optie? Ben bang dat je van verkoop na een paar jaar toch wel spijt gaat krijgen.
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Het punt is dat juist de stalling mij momenteel bovenmatig veel geld kost in verhouding tot het plezier dat ik met de auto heb. Ik huur een plekje in een openbare parkeergarage op 5 minuten lopen van huis voor 63,25 euro per maand, maar ik zag net tot mijn schrik dat nieuwe abonnementen van dit type niet meer verkocht worden; alleen maar abonnementen voor bewoners van de straten direct rondom de parkeergarage en zogenaamde P&R abonnementen die van maandag t/m vrijdag geldig zijn (de garage grenst aan een NS station). Dus wellicht dat ik deze (relatief dure) stallingsmogelijkheid op termijn ook nog eens kwijt ga raken, en daar snap ik niks van, want de eerste twee uur parkeren zijn gratis en de garage is tijdens winkelspitsuur hooguit voor de helft volmatramurena wrote:Is schorsen en een aantal jaar ergens niet te duur stallen geen optie? Ben bang dat je van verkoop na een paar jaar toch wel spijt gaat krijgen.
Stallen met de bedoeling de auto een paar jaar stil te laten staan is geen optie, met een Murena is stilstand letterlijk achteruitgang. Ik heb 'm keertje een half jaar gestald (bij Carjoy) en toen zaten de remmen vast. Die heb ik toen maar laten reviseren: kassa.
Ik heb becijferd dat de auto mij rond de 1000 euro per jaar kost, als ik de belasting, verzekering en onderhoud erbij tel. Als ik dat geld, plus hetgeen de auto opbrengt, in de spaarpot steek en ik krijg na een jaar of drie wroeging, dan koop ik er wel weer eentje terug.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Hier staat de advertentie op mobile.de, want ik heb niet de illusie dat ik 'm in Nederland kan verkopen.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto- ... 46603.html
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto- ... 46603.html
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
en... verkocht!
Niet te geloven. In Nederland was de belangstelling werkelijk nul komma nul, terwijl in Duitsland men mijn vraagprijs welhaast verdacht laag vond. Ik heb 'm uiteindelijk voor 3500 euro verkocht aan iemand die 'm zowat ongezien mee heeft genomen, en hopelijk nu de auto heeft waar hij 20 jaar van gedroomd heeft. Als je de vraagprijzen voor rijdende Murena's in Duitsland ziet, was het ook een koopje. Daar zijn de afgelopen 10 jaar zoveel auto's in het kader van sloopregelingen verdwenen, dat 'ie nu weer zeldzaam en gewild begint te worden. Dus als je je auto kwijt wilt, verkoop 'm daar.
Hier een filmpje van het afscheid:
https://www.youtube.com/watch?v=lfvitzjoLHI
Wat mankeerde eraan? De motor loopt niet lekker stationair, er is roestvorming op de rechter A-stijl en de raammotortjes hebben hun beste tijd gehad. Maar verder een keurige auto.
Goed, eerst maar even dat lege gevoel een plekje geven. Want ik mis 'm wel
Niet te geloven. In Nederland was de belangstelling werkelijk nul komma nul, terwijl in Duitsland men mijn vraagprijs welhaast verdacht laag vond. Ik heb 'm uiteindelijk voor 3500 euro verkocht aan iemand die 'm zowat ongezien mee heeft genomen, en hopelijk nu de auto heeft waar hij 20 jaar van gedroomd heeft. Als je de vraagprijzen voor rijdende Murena's in Duitsland ziet, was het ook een koopje. Daar zijn de afgelopen 10 jaar zoveel auto's in het kader van sloopregelingen verdwenen, dat 'ie nu weer zeldzaam en gewild begint te worden. Dus als je je auto kwijt wilt, verkoop 'm daar.
Hier een filmpje van het afscheid:
https://www.youtube.com/watch?v=lfvitzjoLHI
Wat mankeerde eraan? De motor loopt niet lekker stationair, er is roestvorming op de rechter A-stijl en de raammotortjes hebben hun beste tijd gehad. Maar verder een keurige auto.
Goed, eerst maar even dat lege gevoel een plekje geven. Want ik mis 'm wel
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Jammer Brinkie , weer een mooie Murena minder. Wel goed idee om haar in Duitsland te adverteren.
Vorig jaar één van mijn S-sen verkocht naar Engeland voor een echt goede prijs, die was ook geen discussie. Vandaag zou ik haar voor dat bedrag laten staan.
De goede en mooie exemplaren worden schaars en de S-sen zeker, die worden door de liefhebbers vastgehouden of geconserveerd tot betere tijden , want die komen er gegarandeerd.
Hopelijk kun je er later weer een Murena terugkopen, want eenmaal besmet , kom je nooit meer echt van het Matra-virus af ; er is geen medicijn voor..............
Vorig jaar één van mijn S-sen verkocht naar Engeland voor een echt goede prijs, die was ook geen discussie. Vandaag zou ik haar voor dat bedrag laten staan.
De goede en mooie exemplaren worden schaars en de S-sen zeker, die worden door de liefhebbers vastgehouden of geconserveerd tot betere tijden , want die komen er gegarandeerd.
Hopelijk kun je er later weer een Murena terugkopen, want eenmaal besmet , kom je nooit meer echt van het Matra-virus af ; er is geen medicijn voor..............
- Attachments
-
- dscn1926.jpg (133.8 KiB) Viewed 6932 times
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Daar gaat ie dan.
Stukje geschiedenis voor je afgesloten.
Jammer dat in Nederland de waarde zo gedaald is.
Mijn 2.2 heb ik indertijd 4000 euro voor gegeven en daar moest best nog wel wat aan gebeuren.
In die tijd stond practisch ook alleen maar zut te koop en was de huidige 2.2 nog de best of the worst.
dt virus raak je inerdaad niet meer kwijt.
Het zal best blijven sluimeren.
Herman
Stukje geschiedenis voor je afgesloten.
Jammer dat in Nederland de waarde zo gedaald is.
Mijn 2.2 heb ik indertijd 4000 euro voor gegeven en daar moest best nog wel wat aan gebeuren.
In die tijd stond practisch ook alleen maar zut te koop en was de huidige 2.2 nog de best of the worst.
dt virus raak je inerdaad niet meer kwijt.
Het zal best blijven sluimeren.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Wie weet koop ik er ooit weer eentje. Zelfs mijn kinderen zijn besmet, dit is de laatste foto die ik van de auto heb.pete speed wrote:Hopelijk kun je er later weer een Murena terugkopen, want eenmaal besmet , kom je nooit meer echt van het Matra-virus af ; er is geen medicijn voor..............
Het is dat de Avantime zo afgrijselijk duur in gebruik is (in verhouding tot een Murena), anders was dat een Matra die ik meteen terugkocht.
Enfin, de auto is naar een liefhebber gegaan die de originaliteit waardeerde, ik hoop dat 'ie goed onderhoud eraan laat doen, zoals ik ook gedaan heb. Anders kun je de auto na een paar jaar naar de schroothoop brengen.
- Attachments
-
- De auto krijgt een laatste knuffel...
- afscheid_murena_122.jpg (162.12 KiB) Viewed 6909 times
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.