Graag wil ik me even voorstellen op dit forum.
Mijn naam is Henk Janssen, 57 jaar jong en woon in Someren NL.
Dat ligt niet ver van de Belgische grens, dus een taalprobleem valt er niet te verwachten
Na een restauratie van 3 jaar aan mijn Fiat X1/9 ben ik me aan het oriëteren op een nieuwe uitdaging.
Het middenmotorconcept van de X1/9 spreekt me erg aan. Daarbij opgeteld dat dit ook nog een stuk jeugdsentiment is.
In 1978 bezat ik zo'n Fiat X1/9 .
De auto is totaal body-off gerestaureerd waarvan een fotoverslag te vinden is op http://www.flickr.com/photos/che-bella/
en op het X1/9 forum www.x19forum.nl
Niet echt Matra, maar wel uit het zelfde tijdperk
Na een jaar zonder slijpen, lassen en sleutelen begint het toch wel weer te kriebelen. Ook omdat de tuin na 3 jaar
achterstallig onderhoud ook weer op orde is.
De Matra 530 heb ik ook altijd een bijzonder model gevonden. Aanvankelijk vond ik het front niet echt mooi,
maar gaandeweg ben ik ook dat meer gaan waarderen.
En,....ook hier weer een middenmotor. Notabene uit de Ford Taunus, waar ik 40 jaar geleden als leerling monteur
nog aan heb gewerkt.
Momenteel ben ik zo veel mogelijk informatie aan het verzamelen over de 530.
Een aanschaf heeft geen haast, want ik heb nog even de plek niet voor een restauratie.
Dus eerst maar eens rustig rondkijken. ik weet er wel enkele te staan, maar daarvan vindt ik de vraagprijs te hoog om
er een complete body-off restauratie op los te laten, óf het zijn auto's die (misschien) te goed zijn om ze
volledig binnenste buiten te keren. En dat ben ik toch echt van plan
ik hoop dat ik in de toekomst gebruik mag maken van jullie Matrakennis. Zoals zaken waar echt op te letten bij aanschaf
van een 530 etc..
met vriendelijke groet,
Henk
henk stelt zich voor
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
henk stelt zich voor
Last edited by elix on Sun Dec 01, 2013 4:30 pm, edited 2 times in total.
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Welkom Henk.
Zo te zien hoeven we jou niets meer te leren.
Technisch ben je al zeer geschoold als ik zo kijk naar je projecten.
De 530 begint wat zeldzamer te worden.
Onder de leden zitten er nog wel enkele van.
De meest kennis in de club van de 530 is denk ik verloren met het overlijden van Jean.
Hij had meerdere resto's
Er is weinig te koop.
Het is te duur of total resto/sloop.
Daartussen zie je niet veel.
Ik hoop dat je wat moois gaat vinden.
Groet Herman
Zo te zien hoeven we jou niets meer te leren.
Technisch ben je al zeer geschoold als ik zo kijk naar je projecten.
De 530 begint wat zeldzamer te worden.
Onder de leden zitten er nog wel enkele van.
De meest kennis in de club van de 530 is denk ik verloren met het overlijden van Jean.
Hij had meerdere resto's
Er is weinig te koop.
Het is te duur of total resto/sloop.
Daartussen zie je niet veel.
Ik hoop dat je wat moois gaat vinden.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Hallo Henk,
welkom bij de club en op het forum.
De aanpak van je Fiat spreekt me erg aan en laat voor de toekomst van een 530 niets te wensen over; compliment!
We zien graag je foto's , als het eenmal zo ver is , op het forum verschijnen.
Het begrip te duur is voor iedereen verschillend , want het is afhankelijk van de ruimte , die je in de financiën hiervoor wil maken.
Sommigen kopen en wrak en steken er in de loop van de jaren veel geld in en verdelen zo de last, anderen kopen het beste wat ze te pakken kunnen krijgen, en rijden meteen een bijzondere auto. Voor beide mogelijkheden is wat te zeggen.
Een perfecte 530LX is door Carjoy opgebouwd op basis van een gegalvaniseerd chassis ( door Cor Hoogenboom uitgevoerd); dit zal geen goedkope auto zijn , maar wél een heel goede.
Dan heeft Carjoy ook nog een wrak liggen , waarvan ik denk dat die voor heel weinig weg mag. Ook op Marktplaats zag ik afgelopen dagen nog een mooi project staan.
Feit is wel dat , wat je ook kiest, met een 530 je een heel leuke auto in huis haalt , die , vooral als het een LX is, veel "open"rijplezier biedt.
De simpele techniek. van een Ford 4 of 6 pittertje mét de kennis die bij veel forumleden nog aanwezig is , denk ik dat je er veel plezier in gaat beleven.
Succes met het zoeken
ter vermaak een 6-wheelertje ipv 6-pittertje
welkom bij de club en op het forum.
De aanpak van je Fiat spreekt me erg aan en laat voor de toekomst van een 530 niets te wensen over; compliment!
We zien graag je foto's , als het eenmal zo ver is , op het forum verschijnen.
Het begrip te duur is voor iedereen verschillend , want het is afhankelijk van de ruimte , die je in de financiën hiervoor wil maken.
Sommigen kopen en wrak en steken er in de loop van de jaren veel geld in en verdelen zo de last, anderen kopen het beste wat ze te pakken kunnen krijgen, en rijden meteen een bijzondere auto. Voor beide mogelijkheden is wat te zeggen.
Een perfecte 530LX is door Carjoy opgebouwd op basis van een gegalvaniseerd chassis ( door Cor Hoogenboom uitgevoerd); dit zal geen goedkope auto zijn , maar wél een heel goede.
Dan heeft Carjoy ook nog een wrak liggen , waarvan ik denk dat die voor heel weinig weg mag. Ook op Marktplaats zag ik afgelopen dagen nog een mooi project staan.
Feit is wel dat , wat je ook kiest, met een 530 je een heel leuke auto in huis haalt , die , vooral als het een LX is, veel "open"rijplezier biedt.
De simpele techniek. van een Ford 4 of 6 pittertje mét de kennis die bij veel forumleden nog aanwezig is , denk ik dat je er veel plezier in gaat beleven.
Succes met het zoeken
ter vermaak een 6-wheelertje ipv 6-pittertje
- Attachments
-
- matra530601.jpg (50.13 KiB) Viewed 9199 times
The Pete
-
- Posts: 4123
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Dank iedereen voor het hartelijke welkom.
ik laat het Matragevoel gewoon langzaam over me heen komen.
Er komt vanzelf wel een keer iets voorbij dat me past.
@Pete,: die 6-wieler ben ik ook al eens tegengekomen op internet.
Hoe lang gevangenisstraf zou de createur van dat geval gekregen hebben ?
Zoiets doe je misschien met een VW kever waar er nog meer dan genoeg van zijn, maar toch niet met een auto waar er niet zo veel van gemaakt zijn.
Best wel misdadig
ik laat het Matragevoel gewoon langzaam over me heen komen.
Er komt vanzelf wel een keer iets voorbij dat me past.
@Pete,: die 6-wieler ben ik ook al eens tegengekomen op internet.
Hoe lang gevangenisstraf zou de createur van dat geval gekregen hebben ?
Zoiets doe je misschien met een VW kever waar er nog meer dan genoeg van zijn, maar toch niet met een auto waar er niet zo veel van gemaakt zijn.
Best wel misdadig
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ikden dat maker iets had met de Tyrell 6 wheeler toen der tijd in de F1.elix wrote:die 6-wieler ben ik ook al eens tegengekomen op internet.
Hoe lang gevangenisstraf zou de createur van dat geval gekregen hebben ?
Zoiets doe je misschien met een VW kever waar er nog meer dan genoeg van zijn, maar toch niet met een auto waar er niet zo veel van gemaakt zijn.
Best wel misdadig
Ondanks de verkrachting van een 530 is het een knaap staaltje werk.
- Attachments
-
- Tyrrell_P34_2008_Silverstone_Classic (Medium).jpg (56.99 KiB) Viewed 9161 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006