Hoeveel is't ie waard, volgens jullie?
- matrafan
- Posts: 2194
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Hoi KM,
Ziet inderdaad een mooi gerestaureerde bagheera uit.
Komt me toch bekend voor, heb die een tijdje geleden nogmaals gezien op een verkoperssite.
Goed opletten voor roestplekken vooral onder het voorruit, achter de zijdorpels, bodemplaten en in de kofferruimte.
Prijs vind ik persoonlijk een beetje aan de hoge kant, nochthans als de auto in topconditie verkeerd wat is dan de prijs????
Ziet inderdaad een mooi gerestaureerde bagheera uit.
Komt me toch bekend voor, heb die een tijdje geleden nogmaals gezien op een verkoperssite.
Goed opletten voor roestplekken vooral onder het voorruit, achter de zijdorpels, bodemplaten en in de kofferruimte.
Prijs vind ik persoonlijk een beetje aan de hoge kant, nochthans als de auto in topconditie verkeerd wat is dan de prijs????
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De auto ziet er goed uit, maar als je geen zin in sleutelen hebt, is het dan uberhaupt verstandig een auto van 33 jaar oud te kopen en dagelijks de baan mee op te gaan?
Het blijft oude techniek die zijn onderhoud echt wel nodig heeft, en er zal regelmatig wat aan te doen zijn.
Je koopt geen auto, maar een hobby.
De auto lijkt goed aangepakt (niet te zien op de foto's).
De prijs is wat de gek er voor geeft, maar een goede mag best wat kosten.
Het blijft oude techniek die zijn onderhoud echt wel nodig heeft, en er zal regelmatig wat aan te doen zijn.
Je koopt geen auto, maar een hobby.
De auto lijkt goed aangepakt (niet te zien op de foto's).
De prijs is wat de gek er voor geeft, maar een goede mag best wat kosten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Inderdaad deze staat al heel lang te koop.
Maar dit nog altijd aan dezelfde prijs dus zal de wagen wel in orde zijn
en zal de eigenaar wel veel euro's hebben ingestoken.
Maar het is zoals het is als je er dagelijks ga mee rijden mag je af en toe sleutelwerk verwachten maar dit hoef je niet tegen te houden kan ook helemaal goed meevallen.
Maar dit nog altijd aan dezelfde prijs dus zal de wagen wel in orde zijn
en zal de eigenaar wel veel euro's hebben ingestoken.
Maar het is zoals het is als je er dagelijks ga mee rijden mag je af en toe sleutelwerk verwachten maar dit hoef je niet tegen te houden kan ook helemaal goed meevallen.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ga eens langs of bel eens naar :
CRUYSBERGHS BVBA
2450 MEERHOUT
Doe de Joury maar de groeten van Johan en Patsy uit Oelegem. (al heb ik hem al een paar jaar niet meer gezien )
Dacht wel dat die wagen compleet opgebouwd is dus ook roesttechnisch aangepakt is en dat de prijs dus ook rechtevenredig is.
Talbot en Simca, ja dat waren roestbakken gelijk een Fiat of Alfa van toen.
Maar die Talbot zal zo slecht niet geweest zijn vermits de Peugeot 309 een onvervalste Talbot Arizona was en die 309 was zeker niet slecht. http://nl.wikipedia.org/wiki/Peugeot_309
De motor van Simca ga maar eens na hoelang het in gebruik was bij PSA en welke nieuwe motoren daaruit zijn ontworpen.
Die Bagheera als blikvanger, het zou niet slecht zijn moest er toch ergens een Bagheera positief opvallen in het straatbeeld.
Alvast welkom en veel succes.
CRUYSBERGHS BVBA
2450 MEERHOUT
Doe de Joury maar de groeten van Johan en Patsy uit Oelegem. (al heb ik hem al een paar jaar niet meer gezien )
Dacht wel dat die wagen compleet opgebouwd is dus ook roesttechnisch aangepakt is en dat de prijs dus ook rechtevenredig is.
Talbot en Simca, ja dat waren roestbakken gelijk een Fiat of Alfa van toen.
Maar die Talbot zal zo slecht niet geweest zijn vermits de Peugeot 309 een onvervalste Talbot Arizona was en die 309 was zeker niet slecht. http://nl.wikipedia.org/wiki/Peugeot_309
De motor van Simca ga maar eens na hoelang het in gebruik was bij PSA en welke nieuwe motoren daaruit zijn ontworpen.
Die Bagheera als blikvanger, het zou niet slecht zijn moest er toch ergens een Bagheera positief opvallen in het straatbeeld.
Alvast welkom en veel succes.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1666
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Om te beginnen (Herman gaf dit ook al aan): je koopt een hobby.
Dit betekent dus veel plezier met het rijden, maar ook met regelmaat onderhoud en af en toe een reparatie.
Technisch zijn deze wagens zeer betrouwbaar, zolang het onderhoud maar goed en regelmatig gebeurt.
De onderdelenvoorziening van een Bagheera is voor een oldtimer aardig goed te noemen, al moet je natuurlijk niet verwachten dat elk autodelenbedrijf alles hiervoor maar gewoon op stock heeft liggen... een eigen onderdelenmagazijntje aanleggen behoort nu eenmaal bij de oldtimerhobby (net zoals lidmaatschap van de merkclub )
Gelukkig is er technisch nog aardig wat uitwisselbaar met o.a. Simca 1100, Talbot Horizon/Solara, je kunt voor diverse onderdelen dus aardig breed zoeken.
Wil je het onderhoud laten doen ga dan naar gespecialiseerde bedrijven die meer kunnen als alleen diagnosestekkers inpluggen en computers resetten.
Roest ... dit zal altijd een aandachtpunt zijn bij auto's uit de beginjaren '80, goed conserveren en blijven conserveren is de boodschap.
Als blikvanger is een Baghera heel geschikt.
Als volgwagen lijkt het mij iets minder, je zit bijna met je kont op het asfalt en dat is niet bevordelijk voor het uitzicht om examenkandidaten te observeren... dan zou ik toch liever wat hoger op zitten.
Dit betekent dus veel plezier met het rijden, maar ook met regelmaat onderhoud en af en toe een reparatie.
Technisch zijn deze wagens zeer betrouwbaar, zolang het onderhoud maar goed en regelmatig gebeurt.
De onderdelenvoorziening van een Bagheera is voor een oldtimer aardig goed te noemen, al moet je natuurlijk niet verwachten dat elk autodelenbedrijf alles hiervoor maar gewoon op stock heeft liggen... een eigen onderdelenmagazijntje aanleggen behoort nu eenmaal bij de oldtimerhobby (net zoals lidmaatschap van de merkclub )
Gelukkig is er technisch nog aardig wat uitwisselbaar met o.a. Simca 1100, Talbot Horizon/Solara, je kunt voor diverse onderdelen dus aardig breed zoeken.
Wil je het onderhoud laten doen ga dan naar gespecialiseerde bedrijven die meer kunnen als alleen diagnosestekkers inpluggen en computers resetten.
Roest ... dit zal altijd een aandachtpunt zijn bij auto's uit de beginjaren '80, goed conserveren en blijven conserveren is de boodschap.
Als blikvanger is een Baghera heel geschikt.
Als volgwagen lijkt het mij iets minder, je zit bijna met je kont op het asfalt en dat is niet bevordelijk voor het uitzicht om examenkandidaten te observeren... dan zou ik toch liever wat hoger op zitten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Zelf heb ik ook een bagheera S van 1977. Ik heb hier twee jaar aan gewerkt om deze in goede staat te krijgen. Dit is ondertussen al meer dan 20 jaar geleden. Het grootste probleem blijft de roest. Ik heb voor galvanisatie gekozen en van roest is aan mijn bagheera geen sprake, misschien op enkele aanbouwdelen maar zeker niet op het chassis.
Waar ik goed op zou letten bij de aankoop is alles wat met de restauratie te maken heeft. Hopelijk heeft hij veel foto's gemaakt van de laswerken, afschuren enz. De auto kan zeer mooi uitzien maar toch in mindergoede staat verkeren. Alles hangt er van af waarom en waarvoor hij werd opgemaakt.
Op enkele weken maken ze van een wrak weer een mooie wagen maar hoelang deze wagen mooi blijft is??????? Uitkijken dus.
Hij moet al zeer goed zijn voor ik zo een hoge prijs zou betalen. Je krijgt het waarschijnlijk nooit meer terug.
Dan je sleutelt zelf niet. Toch zal dat regelmatig moeten gebeuren. Hopelijk heeft hij alles al vernieuwd of vervangen.
Voor dagelijks gebruik en niet zelf sleutelen zou ik hem niet kopen, ben bang dat het vlug een ergenis gaat worden.
succes.
Waar ik goed op zou letten bij de aankoop is alles wat met de restauratie te maken heeft. Hopelijk heeft hij veel foto's gemaakt van de laswerken, afschuren enz. De auto kan zeer mooi uitzien maar toch in mindergoede staat verkeren. Alles hangt er van af waarom en waarvoor hij werd opgemaakt.
Op enkele weken maken ze van een wrak weer een mooie wagen maar hoelang deze wagen mooi blijft is??????? Uitkijken dus.
Hij moet al zeer goed zijn voor ik zo een hoge prijs zou betalen. Je krijgt het waarschijnlijk nooit meer terug.
Dan je sleutelt zelf niet. Toch zal dat regelmatig moeten gebeuren. Hopelijk heeft hij alles al vernieuwd of vervangen.
Voor dagelijks gebruik en niet zelf sleutelen zou ik hem niet kopen, ben bang dat het vlug een ergenis gaat worden.
succes.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb ondertussen met een clublid gesproken die naar de bagheera is gaan kijken en er mee gereden heeft. Deze zou in uitstekende staat zijn en vakkundig gerestaurreerd.
Een punt om zeker bij stil te staan.
Is de bagheera nog steeds te koop bij de man die hem gerestaureerd heeft of is hij al bij verschillende eigenaars geweest.Voor mij blijft het een droom van een auto en zou ik mijn bagheera niet kunnen missen, heb alleen spijt dat ik hem niet 10 jaar eerder gekocht heb. Ik heb te veel energie in een andere auto ( Opel GT) gestoken waar ik dan toch afscheid van genomen heb.
De techniek van de bagheera is eenvoudig en goed te onderhouden maar weet dat hij ondertussen wel meer dan 30 jaar oud is.
Veel succes met je beslissing.
Een punt om zeker bij stil te staan.
Is de bagheera nog steeds te koop bij de man die hem gerestaureerd heeft of is hij al bij verschillende eigenaars geweest.Voor mij blijft het een droom van een auto en zou ik mijn bagheera niet kunnen missen, heb alleen spijt dat ik hem niet 10 jaar eerder gekocht heb. Ik heb te veel energie in een andere auto ( Opel GT) gestoken waar ik dan toch afscheid van genomen heb.
De techniek van de bagheera is eenvoudig en goed te onderhouden maar weet dat hij ondertussen wel meer dan 30 jaar oud is.
Veel succes met je beslissing.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Gefeliciteerd met je aanschaf, en welkom hier.
Er komt nog een periode dat er meer Bagheera rijders dan Murena rijders zijn.
Post bij gelegenheid maar wat foto's van je nieuwe aanwinst.
Dat zien we graag.
In ieder geval veel plezier met kat.
Er komt nog een periode dat er meer Bagheera rijders dan Murena rijders zijn.
Post bij gelegenheid maar wat foto's van je nieuwe aanwinst.
Dat zien we graag.
In ieder geval veel plezier met kat.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
De Bagheera is zeker dagelijks te gebruiken. Ik moest indertijd geregeld met de auto naar het werk omdat er nog geen openbaar vervoer was op dat uur. En ik moet zeggen dat de rit van 100 km enkel meeviel. De wagen heeft mij nooit in de steek gelaten. Weer of geen weer en het verbruik lag op een echte 6l/100km gemiddeld. Il lon het eerst niet geloven maar toch was het zo.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
En veel succes.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De bagheera is inderdaad een auto die zeer zuinig omspringt met benzine. Ik rij zonder problemen 550-700km met een tank.
Hoeveel er in België rondrijden is volgens mij niet gekend, veel zijn er dat niet daar ben ik zeker van. Een wilde gok, max 100 stuks en ik denk dat het al zeer hoog gegrepen is.
Hoeveel er in België rondrijden is volgens mij niet gekend, veel zijn er dat niet daar ben ik zeker van. Een wilde gok, max 100 stuks en ik denk dat het al zeer hoog gegrepen is.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Met de Bagheera heb je inderdaad een uniek stukje franse automobielgeschiedenis in huis gehaald.
Dit om verschillende redenen: de fameuze drie zitplaatsen, de meeste Bagheera's hebben de jaren tachtig niet gehaald vanwege enorme roestproblemen hetgeen ze anno 2011 UITERST zeldzaam maakt, en Matra is jammer genoeg ter ziele gegaan waardoor het merk tot de geschiedenis behoort.
Technisch is een Bagheera een eenvoudige wagen, de motor is door zijn simpele mechaniek zeer betrouwbaar.
Het onderhoud is simpel, je hoeft geen distributieriem te vervangen, en met een (achteraf) opgebouwde electronische ontsteking ben je helemaal gerust.
Bij een gematigde rijstijl is het verbruik best ok, de Bagheera oogt dan wel als een sportwagen, gelukkig voor de portemonnee heeft hij een kleine motor.
De prestaties vallen desondanks nogal mee, alhoewel een vijfde versnelling best zou geapprecieerd worden...
De ambiance die je ervaart in de "cockpit" van een Bagheera is uniek, de lage zitpositie, een zee van beenruimte, de twee zetels naast je en de motor die achter je rug ligt te duwen, het maakt het rijden met de Bagheera tot een unieke sensatie.
De wegligging is door de grote spoorbreedte en de centrale motor ronduit goed.
De "panters" zijn bijna volledig van het straatbeeld verdwenen, gelukkig is dit bij jouw exemplaar niet het geval.
Wij hopen deze dan snel eens te mogen bewonderen! Join the club!
Bart
Dit om verschillende redenen: de fameuze drie zitplaatsen, de meeste Bagheera's hebben de jaren tachtig niet gehaald vanwege enorme roestproblemen hetgeen ze anno 2011 UITERST zeldzaam maakt, en Matra is jammer genoeg ter ziele gegaan waardoor het merk tot de geschiedenis behoort.
Technisch is een Bagheera een eenvoudige wagen, de motor is door zijn simpele mechaniek zeer betrouwbaar.
Het onderhoud is simpel, je hoeft geen distributieriem te vervangen, en met een (achteraf) opgebouwde electronische ontsteking ben je helemaal gerust.
Bij een gematigde rijstijl is het verbruik best ok, de Bagheera oogt dan wel als een sportwagen, gelukkig voor de portemonnee heeft hij een kleine motor.
De prestaties vallen desondanks nogal mee, alhoewel een vijfde versnelling best zou geapprecieerd worden...
De ambiance die je ervaart in de "cockpit" van een Bagheera is uniek, de lage zitpositie, een zee van beenruimte, de twee zetels naast je en de motor die achter je rug ligt te duwen, het maakt het rijden met de Bagheera tot een unieke sensatie.
De wegligging is door de grote spoorbreedte en de centrale motor ronduit goed.
De "panters" zijn bijna volledig van het straatbeeld verdwenen, gelukkig is dit bij jouw exemplaar niet het geval.
Wij hopen deze dan snel eens te mogen bewonderen! Join the club!
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- matrafan
- Posts: 2194
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
-
- Posts: 1666
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Er zijn er inderdaad niet veel meer, en van de Rancho nog minder...
Maar hoe is dit geteld, zijn dit alleen de legaal rijdende exemplaren of zitten de projecten en museumstukken hier ook bij?
Maar hoe is dit geteld, zijn dit alleen de legaal rijdende exemplaren of zitten de projecten en museumstukken hier ook bij?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- matrafan
- Posts: 2194
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Dit zijn enkel degene die ingeschreven zijn bij de BFOV in België.
Of deze nog allemaal rijvaardig zijn is helemaal niet zeker.
Staat ook geen datum bij van wanneer deze gegevens dateren.
Had enkel de vraag gesteld hoeveel matra's in ons land waren.
Kreeg dit als antwoord.
Van de murena's worden de gegevens helemaal niet vrijgegeven.
Blijkbaar mag dat in België niet zomaar openbaar gemaakt worden????
Of deze nog allemaal rijvaardig zijn is helemaal niet zeker.
Staat ook geen datum bij van wanneer deze gegevens dateren.
Had enkel de vraag gesteld hoeveel matra's in ons land waren.
Kreeg dit als antwoord.
Van de murena's worden de gegevens helemaal niet vrijgegeven.
Blijkbaar mag dat in België niet zomaar openbaar gemaakt worden????