Gespot en gepost op Marktplaats , Ebay/ etc ...
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Nog ietsje duurder:
http://www.2dehands.be/autos/autos/over ... c_id=&afd=
http://www.2dehands.be/autos/autos/over ... c_id=&afd=
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik kan niet geloven dat onder deze Spyker C8 een Murena zit.
Dat zou een gigantisch en kostbaar project zijn geweest.
En dan een Alfa turbo motor met 340 pk er in.
Ik heb zo mijn vraagtekens bij deze advertentie.
Dat zou een gigantisch en kostbaar project zijn geweest.
En dan een Alfa turbo motor met 340 pk er in.
Ik heb zo mijn vraagtekens bij deze advertentie.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Renault Avantime
Voila een nieuwkomer al vanaf € 1200, nu kopen en nog enkele jaren laten staan... De 2 liter modellen zijn minder dik gezaaid.
http://www.2dehands.be/autos/autos/rena ... q=avantime
http://www.2dehands.be/autos/autos/rena ... q=avantime
http://www.2dehands.be/autos/autos/rena ... q=avantime
http://www.2dehands.be/autos/autos/rena ... q=avantime
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Als ik de monteurs hier uit de omgeving moet geloven blinken ze ook niet uit in betrouwbaarheid en sleutelvriendelijkheid... ik hoor tenminste met regelmaat negatieve dingen over de electronica, wielophanging en moeilijk te bereiken (dure) vervangingsdelen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Als jullie er een voor 1200 euro op de kop kunnen tikken, dan wil ik er gelijk twee. Laat ze maar komen, maar ik zal geen plaats moeten maken denk ik.
Ge moet maar eens contakt proberen te krijgen met die adverteerders, het zal je niet lukken.(heb dit al enkele keren getest)
Ik weet er zo in alle landen enkele staan voor belachelijk lage prijzen en je komt ook dezelfde wagens tegen voor verschillende prijzen, maar altijd zeer laag. Wagens die in België, Frankrijk en Duitsland terug te vinden zijn.(je vind ze ook tussen de andere merken)
Het gaat hier over criminelen die een bepaalde code hanteren en dus zo onderling contakten met elkaar leggen en onderhouden via deze weg.
Het is op alle verkoopsites een gekend probleem waar ze niets kunnen aan doen. Politie is hier ook van op de hoogte.
De goedkoopste die ik al tegen gekomen ben en effectief te koop, was een diesel met defecte motor voor 3600 euro.
Voor de rijdende exemplaren, maar dan zot van de kilometers vragen ze rond de 5000 euro.(+250.000km)
Dat is nog iets te duur om af te breken en te stokeren.
Mvg,
Matra 530 Lx
Ge moet maar eens contakt proberen te krijgen met die adverteerders, het zal je niet lukken.(heb dit al enkele keren getest)
Ik weet er zo in alle landen enkele staan voor belachelijk lage prijzen en je komt ook dezelfde wagens tegen voor verschillende prijzen, maar altijd zeer laag. Wagens die in België, Frankrijk en Duitsland terug te vinden zijn.(je vind ze ook tussen de andere merken)
Het gaat hier over criminelen die een bepaalde code hanteren en dus zo onderling contakten met elkaar leggen en onderhouden via deze weg.
Het is op alle verkoopsites een gekend probleem waar ze niets kunnen aan doen. Politie is hier ook van op de hoogte.
De goedkoopste die ik al tegen gekomen ben en effectief te koop, was een diesel met defecte motor voor 3600 euro.
Voor de rijdende exemplaren, maar dan zot van de kilometers vragen ze rond de 5000 euro.(+250.000km)
Dat is nog iets te duur om af te breken en te stokeren.
Mvg,
Matra 530 Lx
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Die wagens zijn echt niet voor die prijs te koop. als was het maar dat elke handelaar er ongezien een veelvoud voor bied en je hem dus niet eens te koop hoeft te zetten.
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Waar ik de garagist geregeld over hoor bij de Renaults, is dat de DIS bobines vaak stuk gaan.
Als er hoogspanning vrij komt zou dat best wel is zijn weerslag kunnen hebben op de computer modules, maar dat is mijn gedachte hierover.
Als er hoogspanning vrij komt zou dat best wel is zijn weerslag kunnen hebben op de computer modules, maar dat is mijn gedachte hierover.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik heb een achterbuurman die monteur is bij de Renault-dealer in Almelo, en een kameraad die werkt bij Renault in Hengelo.
Beiden hoor ik vaak over dezelfde problemen... remschijven en schokbrekers die overmatig snel verslijten, dashboardcomponenten die uitvallen, boordcomputers die een eigen leven gaan leiden en problemen met de electronica van sleutel/slot/startonderbreker.
Daarnaast vinden ze de onderdelen vrij duur, en moeilijk te vervangen zonder ingrijpend sleutelwerk.
Beiden hoor ik vaak over dezelfde problemen... remschijven en schokbrekers die overmatig snel verslijten, dashboardcomponenten die uitvallen, boordcomputers die een eigen leven gaan leiden en problemen met de electronica van sleutel/slot/startonderbreker.
Daarnaast vinden ze de onderdelen vrij duur, en moeilijk te vervangen zonder ingrijpend sleutelwerk.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
Je moet gewoon op je hoede zijn voor malafide oplichters.
We zijn volwassen mensen en weten dat "koopjes" alleen gedaan kunnen worden in dromenland. Of het nu met auto's, huizen of eender wat te maken heeft.
Alles wat nog maar ruikt naar een koopje, daar moet je jouw tijd niet aan verdoen. Meestal vragen die kerels een voorschot (natúúúrlijk te betalen via de welbekende en befaamde Western Union) en hoor je d'r zeker weten nooit meer iets van. En weg zijn ze met jouw zuurverdiende centen zonder enig spoor achter te laten.
Iedereen wil een eerlijke prijs voor iets wat ie verkoopt.
En een eerlijke prijs voor een fatsoenlijke Avantime begint pas rond de 10.000€.
Goedkoper kán, maar dan is er zeker voor enkele duizenden € aan kosten aan...
Groetjes,
Dieter
We zijn volwassen mensen en weten dat "koopjes" alleen gedaan kunnen worden in dromenland. Of het nu met auto's, huizen of eender wat te maken heeft.
Alles wat nog maar ruikt naar een koopje, daar moet je jouw tijd niet aan verdoen. Meestal vragen die kerels een voorschot (natúúúrlijk te betalen via de welbekende en befaamde Western Union) en hoor je d'r zeker weten nooit meer iets van. En weg zijn ze met jouw zuurverdiende centen zonder enig spoor achter te laten.
Iedereen wil een eerlijke prijs voor iets wat ie verkoopt.
En een eerlijke prijs voor een fatsoenlijke Avantime begint pas rond de 10.000€.
Goedkoper kán, maar dan is er zeker voor enkele duizenden € aan kosten aan...
Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dit komt niet alleen bij Renault voor maar bij alle merken. sommige type zullen er wel meer last van hebben.Muddy Bandit wrote: dashboardcomponenten die uitvallen, boordcomputers die een eigen leven gaan leiden en problemen met de electronica van sleutel/slot/startonderbreker.
Daarnaast vinden ze de onderdelen vrij duur, en moeilijk te vervangen zonder ingrijpend sleutelwerk.
Van een slecht werkende startbeveiliging weet ik alles van, de escort van mijn zoon heeft dit propleem ook gekend. Ik heb het uitgeschakeld na veel ergenis.

Matra Bagheera S - 1977
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
De pen-bobine's is een zwak punt bij Renault. Als een van deze bobines aan de verkeerde kant van de v6-motor vervangen moeten worden dan heb je daar heel veel werk aan! Kun je haast niet bij.
Prijs van onderdelen is gewoon noormaal. Vrijwel alles wat aan slijtage onderhevig is kun je direct van een Espace of Laguna pakken. Speciale delen zijn wel een probleem. Zo had ik een lek in mijn hydrauliekleiding van de stuurbekrachtiging. Deze leiding levert Renault niet meer....... Dus zelf iets moeten fabriceren.
De v6 zelf schijnt trouwens enorm betrouwbaar te zijn. Deze is in vele Citroens gebruikt. Mijn garagist heeft altijd bij een Citroen-garage gewerkt en nooit problemen gehad met deze blokken. (op de bobine's na)
Prijs van onderdelen is gewoon noormaal. Vrijwel alles wat aan slijtage onderhevig is kun je direct van een Espace of Laguna pakken. Speciale delen zijn wel een probleem. Zo had ik een lek in mijn hydrauliekleiding van de stuurbekrachtiging. Deze leiding levert Renault niet meer....... Dus zelf iets moeten fabriceren.
De v6 zelf schijnt trouwens enorm betrouwbaar te zijn. Deze is in vele Citroens gebruikt. Mijn garagist heeft altijd bij een Citroen-garage gewerkt en nooit problemen gehad met deze blokken. (op de bobine's na)
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B