Onderdelen V4
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- 72sonett
- Posts: 11
- Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
- Location: Groningen, NL
- Contact:
Ik denk niet dat het aan de elektronische ontsteking ligt maar eerder aan de sproeierbezetting van de carburateur.Maes Jules wrote:De motor draait maar voldoet niet aan mijn verwachtingen, ik denk er aan om de elektronisch ontsteking eens te vervangen door de originele.
MH
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- 72sonett
- Posts: 11
- Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
- Location: Groningen, NL
- Contact:
Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !
MH
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
72sonett wrote:Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !
Het zijn wel twee webers 40DCOE 151
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Dank zei mijn overleden vriend had ik een uniek stuk voor de V4 op de kop kunnen tikken(inlaat spruitstuk voor 2 dubbele webers),en dat wilde ik zeker op de motor van de M530 plaatsen,na een eerste mislukte revisie zou een tweede revisie wel het verwachte resultaat geven.Paul wrote:Het zal wel goed komen.
Alleen je vraagt ook veel ven het motortje.
Na te veel zaterdagen geprobeert te hebben om een betere afregeling te verkrijgen zonder resultaat is het mij ietje te veel geworden,ik laat alles wat bezinken (een paar weken met de kleinzoon gaan karten) en zal hulp moeten zoeken op een rollentestbank om zo de webers te kunnen afregelen(gisteren contact gehad met BCCP die reeds een dergelijke motor afgeregeld had,maar niet alleen de sproeiers moesten aangepast worden),het probleem is natuurlijk hoe krijg ik de M530 tot daar.
Zal ook wel een oplossing vinden zeker.
Tijd breng hopelijk raad.
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Jules,
Soms is het al moeilijk om het originele fatsoenlijk aan het draaien te krijgen, als je dan hier van afwijkt wordt het nog moeilijker. Het is een kwestie van de juiste persoon te vinden die weet wat hij doet, waarschijnlijk heb je deze nu gevonden. Ik kan je niet helpen met de verplaatsing. Veel succes.
Soms is het al moeilijk om het originele fatsoenlijk aan het draaien te krijgen, als je dan hier van afwijkt wordt het nog moeilijker. Het is een kwestie van de juiste persoon te vinden die weet wat hij doet, waarschijnlijk heb je deze nu gevonden. Ik kan je niet helpen met de verplaatsing. Veel succes.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
600€ voor 2 motoren teveel?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/ford-tran ... 913376.htm
http://nl.kapaza.be/antwerpen/ford-tran ... 913376.htm
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1666
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Leuk spul, m'n handen jeuken al weer.jo wrote:600€ voor 2 motoren teveel?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/ford-tran ... 913376.htm
Dit model Transit behoort (samen met de Bedford CF-serie) tot m'n grote favorieten onder de bestelwagens.
Als zoiets nog dagelijks 100% betrouwbaar gebruikt kon worden dan gaf ik m'n Nissanbus gelijk een schop.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Deze transits vond ik niet zo prettig rijden.
Dat eeuwig gierende cardan achterin was het ook niet.
We hadden daar ook een Renault Saviem en Mercedes 306.
Dat reed een stuk prettiger.
De saviem was wel een dweil, en de 306 veradelijk door zwaar onderstuur, maar een stuk comfortabeler.
Dat eeuwig gierende cardan achterin was het ook niet.
We hadden daar ook een Renault Saviem en Mercedes 306.
Dat reed een stuk prettiger.
De saviem was wel een dweil, en de 306 veradelijk door zwaar onderstuur, maar een stuk comfortabeler.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006