oppassen
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
oppassen
hallo iedereen,
Vandaag laatste dag voor ik op vakantie vertrek had ik in de voormiddag een deftig toertje gedaan met de murena.
Dacht bij mezelf vanavond lekker weer zal nog eens aanzetten samen met de vrouw .
Toen vroeg ik haar wil je eens rijden?Ok zei ze maar op de woonwijk waar minder verkeer is,ik zei ok.
Laatste 200meter gaf ik haar het stuur heb 2 maal mijn voordeur gezien zei ge moogt stoppen hoor als je wilt
Met dit ritje heeft de matra indruk gemaakt op mijn vrouw ze zou het wel zien zitten om er dagelijkse wagen van te maken
Ze heeft het weer gedaan de matra murena
Vandaag laatste dag voor ik op vakantie vertrek had ik in de voormiddag een deftig toertje gedaan met de murena.
Dacht bij mezelf vanavond lekker weer zal nog eens aanzetten samen met de vrouw .
Toen vroeg ik haar wil je eens rijden?Ok zei ze maar op de woonwijk waar minder verkeer is,ik zei ok.
Laatste 200meter gaf ik haar het stuur heb 2 maal mijn voordeur gezien zei ge moogt stoppen hoor als je wilt
Met dit ritje heeft de matra indruk gemaakt op mijn vrouw ze zou het wel zien zitten om er dagelijkse wagen van te maken
Ze heeft het weer gedaan de matra murena
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Gaat dus al de goede kant op.
Na de vakantie maar even diverse advertenties van te koop aangeboden Murena's uitprinten en deze zo her en der in huis rond laten "slingeren", dan begint ze zelf misschien wel over een 2e exemplaar.
Maar allereerst een prettige vakantie toegewenst.
Na de vakantie maar even diverse advertenties van te koop aangeboden Murena's uitprinten en deze zo her en der in huis rond laten "slingeren", dan begint ze zelf misschien wel over een 2e exemplaar.
Maar allereerst een prettige vakantie toegewenst.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Prettige vakantie!
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8022
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Daar hoef ik dus niet bang voor te zijn.
De vrouw heeft een hartsgrondige hekel aan autorijden.
Iedere gelegenheid dat ze niet hoeft te rijden grijpt ze aan, en elke rit dat ze mij het rijden kan laten doen ook.
Dat is altijd al zo geweest.
Toen we pas verkering hadden en ik het nog niet wist had ik een NSU Prinz voor haar verjaardag gekocht.
Die heeft een jaartje voor de deur stof staan te verzamelen en heb ik hem maar weer weg gedaan.
Ze nam voor alles de tram of de fiets, maar rijden in het verjaarsdagcado heeft ze nooit gedaan.
In ieder geval een prettige vakantie Jean, en een beetje mooi weer.
De vrouw heeft een hartsgrondige hekel aan autorijden.
Iedere gelegenheid dat ze niet hoeft te rijden grijpt ze aan, en elke rit dat ze mij het rijden kan laten doen ook.
Dat is altijd al zo geweest.
Toen we pas verkering hadden en ik het nog niet wist had ik een NSU Prinz voor haar verjaardag gekocht.
Die heeft een jaartje voor de deur stof staan te verzamelen en heb ik hem maar weer weg gedaan.
Ze nam voor alles de tram of de fiets, maar rijden in het verjaarsdagcado heeft ze nooit gedaan.
In ieder geval een prettige vakantie Jean, en een beetje mooi weer.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Dat is bij mijn vrouw wel anders. Die komt uit een familie van autorijders, mijn schoonvader rijdt een Saab 9-5 Griffin en zijn broer reed vroeger in een Simca Rallye 2. Zelf rijdt ze in een Ford Focus omdat deze destijds in Top Gear werd aangeprezen als de familie-auto met de beste wegligging (ik hoef je niet te vertellen dat we op zondagavond samen naar BBC2 kijken). Het is dat we nu teveel kinderen hebben om met z'n allen te rijden (oftewel, we komen een zetel tekort), maar toen we nog met z'n drieën waren ging dat prima. Ze durft niet alleen met de Matra weg, ik weet toch precies welk rammeltje er wel en welke er niet thuishoort en starten met een handchoke is ze ook wel verleerd. Maar ze kan er best mee rijden.oetker wrote:Daar hoef ik dus niet bang voor te zijn.
De vrouw heeft een hartsgrondige hekel aan autorijden.
Een tweede Murena zit er nochtans niet in, we hebben voor de eerste al geen fatsoenlijke parkeerplaats. Wel is ze gecharmeerd van het design van de Avantime, dus wie weet als de Focus de geest geeft.
Laatst stond ik bij een benzinepomp, om de bandjes van mijn Murena op de juiste spanning te brengen. Loopt de pomphouder langs, met een van zijn personeelsleden. "Kijk, hier kun je tenminste je vrouw èn je vriendin in meenemen!".
Vertel dit verhaal thuis, zegt ze met een grote grijns "Als je dat doet, dan mep ik jou en je vriendin eruit en ga ik met de auto ervandoor"
Dus ik pas er wel voor op om vreemd te gaan.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Het lijkt wel of je klaar bent om een Rancho (4 plaatsen) te kopen.
Welkom hier.
Welkom hier.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
In Nederland worden auto's belast om het gewicht en brandstofsoort, in de provincie waar ik woon (Utrecht) komt een 2.0T op € 219 per kwartaal, een 3.0 V6 op € 240 per kwartaal en een 2.2 dCi op € 444 per kwartaal.GODFRIED wrote:De Avantime spreekt me ook wel aan, maar de dure rijkosten minder. Hier betaal je veel wegenbelasting voor zo een wagen, de motor is te zwaar!!
Aan de andere kant, mijn vrouw verdient meer geld dan ik
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Die auto heeft nog steeds een Bassie-en-Adriaan-imago, al konden die er aardig mee rijden:jo wrote:Het lijkt wel of je klaar bent om een Rancho (4 plaatsen) te kopen.
Maar voor zoiets heb ik echt een garage nodig, en die heb ik niet.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9913
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
[quote="brinkie"]
In Nederland worden auto's belast om het gewicht en brandstofsoort, in de provincie waar ik woon (Utrecht) komt een 2.0T op € 219 per kwartaal, een 3.0 V6 op € 240 per kwartaal en een 2.2 dCi op € 444 per kwartaal.
Zie ik dat goed ?? Per kwartaal!! Dat is veel geld!!
In Nederland worden auto's belast om het gewicht en brandstofsoort, in de provincie waar ik woon (Utrecht) komt een 2.0T op € 219 per kwartaal, een 3.0 V6 op € 240 per kwartaal en een 2.2 dCi op € 444 per kwartaal.
Zie ik dat goed ?? Per kwartaal!! Dat is veel geld!!
Matra Bagheera S - 1977
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Welkom in NederlandGODFRIED wrote:Zie ik dat goed ?? Per kwartaal!! Dat is veel geld!!brinkie wrote: In Nederland worden auto's belast om het gewicht en brandstofsoort, in de provincie waar ik woon (Utrecht) komt een 2.0T op € 219 per kwartaal, een 3.0 V6 op € 240 per kwartaal en een 2.2 dCi op € 444 per kwartaal.
Positief: alle auto's tot en met bouwjaar 1986 worden belastingvrij zodra ze 25 jaar oud zijn. Dus nu zijn alle Matra's tot en met de Rancho belastingvrij, de vroegste Espaces worden dat ook. Niets geen gedoe met O-kentekens zoals in België of Saisonkennzeichen zoals in Duitsland, gewoon dagelijks rijden 365 dagen per jaar.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Avantime rijden is inderdaad geen goedkope hobby... Maar mijn avantime is tot op heden nog steeds goedkoper gebleken dan de bijtelling te betalen voor mijn zaken-auto (Skoda Octavia)
Even voor de Belgische lezers. In Nederland moet je als je een auto van de zaak rijdt een bedrag betalen als je deze ook prive gebruikt, de bijtelling. Dit is 25% (!!!!!!!!) van (en hier zie je hoe goed de Nederlandse overheid is in het uitmelken van de inwoners) de catologuswaarde van de auto. Je betaald dus bijtelling (belasting) over de gewone prijs, de BTW van de auto en de BPM (aanschafbelasting) van de auto! Kortgezegd heb je dan in 10 jaar de auto als bijtelling compleet aan de belastingsdient betaald!
Even voor de Belgische lezers. In Nederland moet je als je een auto van de zaak rijdt een bedrag betalen als je deze ook prive gebruikt, de bijtelling. Dit is 25% (!!!!!!!!) van (en hier zie je hoe goed de Nederlandse overheid is in het uitmelken van de inwoners) de catologuswaarde van de auto. Je betaald dus bijtelling (belasting) over de gewone prijs, de BTW van de auto en de BPM (aanschafbelasting) van de auto! Kortgezegd heb je dan in 10 jaar de auto als bijtelling compleet aan de belastingsdient betaald!
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- oetker
- Posts: 8022
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb geen medelijden met de mensen die bijtelling betalen.
Dat is altijd nog veel goedkoper als alles zelf betalen.
Het gaat dan om leasebakken waar het onderhoud/verzekering/belasting en meestal ook de brandstof wel gratis van is.
Er zijn ook auto's met 14% bijtelling, en die kosten nog minder.
Dat zijn dan wel de energiezuinige auto's.
Op die manier promoot de overheid dat je een energiezuinige auto neemt.
Dat is altijd nog veel goedkoper als alles zelf betalen.
Het gaat dan om leasebakken waar het onderhoud/verzekering/belasting en meestal ook de brandstof wel gratis van is.
Er zijn ook auto's met 14% bijtelling, en die kosten nog minder.
Dat zijn dan wel de energiezuinige auto's.
Op die manier promoot de overheid dat je een energiezuinige auto neemt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Melij hoef je niet te hebben hoor. Maar een 14% auto is geen optie als je 50k per jaar rijdt. En al helemaal niet als er van je verwacht wordt dat je af en toe nog wat spullen mee vervoerd voor klanten. (dan is een C1, 109, Prius, Polo of Fabia toch echt te klein)
Maar als het voor mij al voordeliger is een Avantime te rijden dan de Octavia in de bijtelling dan kun je wel zeggen dat ze doorgeslagen zijn. Ik zou Netto 280 Euro per maand moeten betalen om met de Octavia prive te mogen rijden! Dat is dus 3400 Euro Netto per jaar voor een wagen die nooit van mij zal zijn! De km's die ik binnen NL rijdt kan ik inderdaad brandstof gratis tanken, maar op vakantie (de meeste km's van het jaar) gaat dat niet op, want de fiscus gelooft benzinebonnen van over de grens niet.
Afgezien van de aanschaf betaal ik nu minder aan wegenbelasting, benzine, onderhoud en verzekering als dat ik bijtelling aan de Skoda zou betalen.
On-topic: mijn vrouw reed altijd met plezier in de Murena. Als ik vroeger aan het varen was reed ze eben op en neer naar Delfzijl vanuit Dordrecht om een dagje gedag te komen zeggen.....
Maar meestal rij ik tegenwoordig. Maakt niet uit in welke van de auto's. Mijn vrouw is toch geen coureur.... Mijn dochtertje daarintegen heeft wel wat autoliefde in zich heb ik het idee.
Maar als het voor mij al voordeliger is een Avantime te rijden dan de Octavia in de bijtelling dan kun je wel zeggen dat ze doorgeslagen zijn. Ik zou Netto 280 Euro per maand moeten betalen om met de Octavia prive te mogen rijden! Dat is dus 3400 Euro Netto per jaar voor een wagen die nooit van mij zal zijn! De km's die ik binnen NL rijdt kan ik inderdaad brandstof gratis tanken, maar op vakantie (de meeste km's van het jaar) gaat dat niet op, want de fiscus gelooft benzinebonnen van over de grens niet.
Afgezien van de aanschaf betaal ik nu minder aan wegenbelasting, benzine, onderhoud en verzekering als dat ik bijtelling aan de Skoda zou betalen.
On-topic: mijn vrouw reed altijd met plezier in de Murena. Als ik vroeger aan het varen was reed ze eben op en neer naar Delfzijl vanuit Dordrecht om een dagje gedag te komen zeggen.....
Maar meestal rij ik tegenwoordig. Maakt niet uit in welke van de auto's. Mijn vrouw is toch geen coureur.... Mijn dochtertje daarintegen heeft wel wat autoliefde in zich heb ik het idee.
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Tsja, die nederlandse belastingen maken het autobezit niet leuker, de auto is hier met stip de grootste melkkoe.
Ik betaal nu slechts € 80,= per kwartaal voor m'n Nissan Vanette 2.3D (bedrijfswagenkenteken) en de rest is belastingvrij of staat geschorst.
Maar toen m'n Suzukivloot (2x Samurai en 1 Swift) nog voor de deur stond betaalde ik ruim € 500,= per kwartaal... je wordt hier gewoon afgestraft als je een paar personenauto's op LPG bezit.
Ik betaal nu slechts € 80,= per kwartaal voor m'n Nissan Vanette 2.3D (bedrijfswagenkenteken) en de rest is belastingvrij of staat geschorst.
Maar toen m'n Suzukivloot (2x Samurai en 1 Swift) nog voor de deur stond betaalde ik ruim € 500,= per kwartaal... je wordt hier gewoon afgestraft als je een paar personenauto's op LPG bezit.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8022
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8022
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
quote Harry
---------------
Ik denk dat ik ook maar eens in nederland kom wonen daar heb je veel meer voordelen.
===================================================================
Ik kan dat goed vergelijken omdat mijn zoon in Gent woont en werkt, maar als ik echt een conclusie moet trekken maakt het niet zo veel uit.
Het Bruto salaris in Belgie is meestal wat kleiner, maar daar staan veel lagere kosten tegenover.
Daarbij denk ik aan huis en ziekenfonds, wat in Belgie een schijntje kost in vergelijking tot hier.
Daarbij spreekt het systeem van veel zwart betalen (NB: in geld of bonnen) mij niet zo aan.
Bij ziekte zal dit niet meetellen in je uitkering.
Ook de regeling van vakantiedagen is bedenkelijk.
---------------
Ik denk dat ik ook maar eens in nederland kom wonen daar heb je veel meer voordelen.
===================================================================
Ik kan dat goed vergelijken omdat mijn zoon in Gent woont en werkt, maar als ik echt een conclusie moet trekken maakt het niet zo veel uit.
Het Bruto salaris in Belgie is meestal wat kleiner, maar daar staan veel lagere kosten tegenover.
Daarbij denk ik aan huis en ziekenfonds, wat in Belgie een schijntje kost in vergelijking tot hier.
Daarbij spreekt het systeem van veel zwart betalen (NB: in geld of bonnen) mij niet zo aan.
Bij ziekte zal dit niet meetellen in je uitkering.
Ook de regeling van vakantiedagen is bedenkelijk.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Die Horizon is de belastingvrije vervanger geworden voor de Swift, maar daar zit nog geen LPG-installatie op.
Netto zijn de rijkosten van beide auto's momenteel ongeveer gelijk, 1:11 op super 98 en belastingvrij of 1:18 op LPG en belasting betalen (G3-750 kg) compenseert elkaar aardig.
Een gasinstallatie voor de Horizon staat nog wel op m'n verlanglijstje, niet vanwege de brandstofkosten maar wel vanwege de slechte verkrijgbaarheid van super 98 in nederland.
De grootste kosten kwamen van die Samurai's, 1080 kg (geel kenteken)op LPG en geen G3-installatie... maar ja, die dingen reden hooguit 1:6 en dat is op benzine ook geen lolletje.
Maar als de Rancho klaar is komt er hier wel weer een Suzuki 4x4 terug, ik heb een belastingvrij chassis van een Suzuki SJ413 (1986) met geldig kenteken op de kop getikt.
Netto zijn de rijkosten van beide auto's momenteel ongeveer gelijk, 1:11 op super 98 en belastingvrij of 1:18 op LPG en belasting betalen (G3-750 kg) compenseert elkaar aardig.
Een gasinstallatie voor de Horizon staat nog wel op m'n verlanglijstje, niet vanwege de brandstofkosten maar wel vanwege de slechte verkrijgbaarheid van super 98 in nederland.
De grootste kosten kwamen van die Samurai's, 1080 kg (geel kenteken)op LPG en geen G3-installatie... maar ja, die dingen reden hooguit 1:6 en dat is op benzine ook geen lolletje.
Maar als de Rancho klaar is komt er hier wel weer een Suzuki 4x4 terug, ik heb een belastingvrij chassis van een Suzuki SJ413 (1986) met geldig kenteken op de kop getikt.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8022
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Eigenlijk te gek voor woorden dat in NL het pas loont om LPG te rijden als de wagen 25 jaar of ouder is.... Strookt totaal niet met het beleid om schone auto's te bevoordelen.
Nou ben ik bezig met onderzoeken wat het kost om een auto (Murena en Avantime) in te voeren en op kenteken te krijgen in Noorwegen.... Da's pas echt schrikken! Denk dat ik voor de Murena wat kunstgrepen moet uithalen.... (foto's van de slechtste delen tonen en beweren dat hij nog niet rijklaar is) en dat de Avantime dan de deur uit moet.... (Avi zou 10.000 Euro kosten om in te voeren! )
Nou ben ik bezig met onderzoeken wat het kost om een auto (Murena en Avantime) in te voeren en op kenteken te krijgen in Noorwegen.... Da's pas echt schrikken! Denk dat ik voor de Murena wat kunstgrepen moet uithalen.... (foto's van de slechtste delen tonen en beweren dat hij nog niet rijklaar is) en dat de Avantime dan de deur uit moet.... (Avi zou 10.000 Euro kosten om in te voeren! )
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- oetker
- Posts: 8022
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Exact mijn gedachtengang....
Maar, ik weet van in ieder geval 1 Murena dat hij als V6 in Noorwegen op kenteken is gezet. (Ulf Tinglum) Dus het kan wel... Maar ja, onze planning voor bverhuizen is tussen nu en drie jaar, en om nou de Murena nog eens een paar jaar niet te gebruiken.......
De Avi zal waarschijnlijk niet meegaan. Helaas.... Eentje kopen in Noorwegen valt ook niet mee, schijnen er maar zeer weinig te zijn (als ze er al zijn). Aan de andere kant: de prijzen van 2ehands wagens liggen zo hoog dat het misschien toch wel loont je eigen wagen in te voeren.... We zien wel als het zo ver is....
Maar, ik weet van in ieder geval 1 Murena dat hij als V6 in Noorwegen op kenteken is gezet. (Ulf Tinglum) Dus het kan wel... Maar ja, onze planning voor bverhuizen is tussen nu en drie jaar, en om nou de Murena nog eens een paar jaar niet te gebruiken.......
De Avi zal waarschijnlijk niet meegaan. Helaas.... Eentje kopen in Noorwegen valt ook niet mee, schijnen er maar zeer weinig te zijn (als ze er al zijn). Aan de andere kant: de prijzen van 2ehands wagens liggen zo hoog dat het misschien toch wel loont je eigen wagen in te voeren.... We zien wel als het zo ver is....
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B