Allen bedankt voor de goede wensen, ik zal in ieder geval m'n best gaan doen om er een rendabel succes van te maken.
Voorlopig blijf ik nog wel 1 of 2 dagen per week werkzaam in loondienst bij m'n huidige werkgever, en de overige dagen daarnaast ga ik dan zelfstandig aan het werk.
Het mooie is dat m'n huidige werkgever me ook steunt waar hij kan.
Hij is zelf inmiddels 62 en wil (bij gebrek aan opvolging) geleidelijk afbouwen met het tuincentrum, maar ik moet nog wel minstens 20 jaar verder.
Om een tuincentrum over te nemen heb ik de financiën niet voor, en gaan werken bij een andere werkgever zal me ook zwaar vallen (de vrijheid die ik nu heb krijg ik in loondienst nergens anders weer).
Vandaar dit besluit.
Ik heb er ruim een jaar over nagedacht, niet alleen over het bedrijf maar ook over de combinatie hiervan met m'n gezin en vele hobby's die dan ook in het gedrang gaan komen.
En de keuze is als volgt gemaakt:
-m'n gezin houd ik aan
-de Rancho houd ik aan maar gaat voorlopig wel op een laag pitje
-de 4x4 met bijbehorende voorraad gaat in de verkoop
oetker wrote:
Het valt niet mee om evt wernemers aan de vreet te houden.
En dat is ook de reden dat ik voorlopig gewoon als ZZP-er aan de slag wil gaan.
Het grove (grond)werk in de hoveniersbranche wordt meestal toch uitbesteed aan loonwerkersbedrijven, en daarnaast is het ook niet ongebruikelijk dat hoveniersbedrijven elkaar inschakelen bij grote opdrachten.
Verder is het zonder personeel in dienst ook nog vrij eenvoudig om in een slappe tijd (strenge winter) even wat werk via een uitzendburo of zoiets aan te pakken, maar als je personeel in dienst moet je die wel blijven betalen ook al is er even geen werk.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969