http://www.matraforum.de/thread.php?thr ... a0e36724c1
Die heeft een 1600 met 5 bak in de Rancho gestoken.
BE3 bak zit normaal in een Citroën ZX met XU motor.
Spijtig dat mijn Duits verwaarloosbaar klein is anders vroeg ik hem om wat meer uitleg wat hij precies aangepast heeft.
De 1600 hoeft niet echt (80PK is genoeg) maar die 5 bak heeft wel mijn aandacht.
In elk geval had ik de Peugeot 309 (ook XU blok) naast de Rancho staan en dat is echt een wereld van verschil.
Vooral de breedte is een pak meer bij het XU blok.
1600er 5 Gang Rancho
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
1600er 5 Gang Rancho
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Een 5-bak van een Solara of een Murena past op een 1600. Je moet wel letten op de diameter van de uitgangsas van de 5-bak die in het vliegwiel gaat. Er zijn blijkbaar 2 verschillende diameters. Op een 1400 past enkel een 4-bak. Er zouden wel 1400's geweest zijn met een 5-bak. Doch de versnellingsbakken tussen de 1400 en de 1600 zijn onderling niet verwisselbaar.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Ik heb ook voor mijn murena een bronzen bus moeten laten draaien, het gat in de krukas was groter dan bij mijn originele motor.benny wrote:Een 5-bak van een Solara of een Murena past op een 1600. Je moet wel letten op de diameter van de uitgangsas van de 5-bak die in het vliegwiel gaat. Er zijn blijkbaar 2 verschillende diameters.