Jullie behoren tot het hart van de club, dit is wat MatraMania zo speciaal maakt.
Bedankt voor jullie aanbod. Alles op zijn tijd. Ik zal de klus wel klaren tijdens mijn goede momenten. Geweldig dat er mensen van Matramania zich belangeloos willen inzetten voor anderen leden.
Ik weet dat Benny ook en zware taak op zich heeft genomen voor een ander lid. Prachtig.
Ik heb de kompressie gisteren gemeten van alle vier de cilinders ( koud).
Ziet er niet zo goed uit!! Cilinder 1--8bar 2--6bar 3--7,5bar 4--9bar
Ik heb de nieuwe bougies eruit gegooid en nieuwe geplaatst van een ander merk, al wetend dat dit zinloos is.
Cilinder 2 doet nu wel mee, niet door de bougie maar ik heb hem meer brandstof gegeven stationair. Raar maar waar? Misschien de carburator eens volledig open gooien, nieuwe dichtingen en zuiver maken!
De motor blijft draaien als ik de lucht inlaat dicht houd, ook al heb ik de aansluiting van de vacu?m lampen dicht gemaakt. Waarschijnlijk zuigt hij lucht rond het huis dat op de carburator zit bij een S.
Mijn volgende stap!! Een elektrische benzinepomp voorlopig aansluiten om te zien of de warme motor hier op reageert en beter start!!
Als ik op rempedaal druk blijft het toerental terug vallen ( 200-500tr/min maar dit is elektrisch, de motor blijft normaal draaien.
Ik heb in het werkplaatshandboek al bekeken hoe het moet om de cilinderkop te verwijderen. Dit kan perfect zonder de motor uit te bouwen.
Ik heb ondertussen wel al beterschap. De motor draait nu rustig zoals het moet stationair. De voorontsteking staat op 12%.
Wordt vervolgd.