schakelknop op versnellinghandvat
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
schakelknop op versnellinghandvat
Ik zoek voor iemand van de club ( Stef) een versnellingsknop voor op de versnellingshandvat van een murena. Kleur bruin.
Wie heeft deze liggen en wil het verkopen?????
Wie heeft deze liggen en wil het verkopen?????
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Harry,
Alvast bedankt voor je aanbod.
Stef die de knop zoekt zegt dat deze geplakt zijn op de staaf en het beste te verwijderen zijn met een haardrager. Alles goed warm maken vooral de staaf waarop de knop gelijmd zit, zodat de lijm loskomt en dan los wringen. Niet met een verfstripper dan verbrandt de knop of je moet zorgen dat alleen de staaf warm wordt.
Wie heeft er nog ooit zo een pookknop losgemaakt????
Alvast bedankt voor je aanbod.
Stef die de knop zoekt zegt dat deze geplakt zijn op de staaf en het beste te verwijderen zijn met een haardrager. Alles goed warm maken vooral de staaf waarop de knop gelijmd zit, zodat de lijm loskomt en dan los wringen. Niet met een verfstripper dan verbrandt de knop of je moet zorgen dat alleen de staaf warm wordt.
Wie heeft er nog ooit zo een pookknop losgemaakt????
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Tja, die van mij was uitgewoond dus heb ik een mes gepakt en hem er af gesneden.
Volgens mij is dat ding niet op een normale manier te verwijderen en moet je de hele pook compleet vervangen.
Als ik er in kneep kreeg ik een gribusgevoel, net zo als het stuur overigens.
Daarna gewoon een mooie knop gekocht en gemonteerd en stuur ook maar vervangen.
Kreeg er een beetje een gevoel bij van duistere SM kelders als ik dat vast pakte.
Heb nog even iets met een Susuki Swift knop geprobeerd, maar was niet pas te maken zonder de schakelstang af te draaien.
Volgens mij is dat ding niet op een normale manier te verwijderen en moet je de hele pook compleet vervangen.
Als ik er in kneep kreeg ik een gribusgevoel, net zo als het stuur overigens.
Daarna gewoon een mooie knop gekocht en gemonteerd en stuur ook maar vervangen.
Kreeg er een beetje een gevoel bij van duistere SM kelders als ik dat vast pakte.
Heb nog even iets met een Susuki Swift knop geprobeerd, maar was niet pas te maken zonder de schakelstang af te draaien.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote
====
Herman wat is dat met die duistere SM kelders iets uit je jeugdjaren?
============================================
Vermoedelijk zoiets ja.
De knop en het stuur daar was bij mij het schuim nog al zacht van geworden, en als ik het vast pakte dan liepen de rillingen over mijn rug.
Dat was bij mij na de wagen 2 dagen in bezit te hebben er al uit.
Mijn mening is dat in een sportwagen een sportstuur en sportpook hoort te zitten, en het liefst een close ratio bak.
Bij de Murena is dat een extra lang ratio bak volgens mij , alhoewel ik er al veel speling uit heb kunnen halen.
Maar goed, snel schakelen is er toch niet bij.
De synchromessen van de 2 doen het nog aardig, maar als ik hem door rag naar zijn 2 is het tanden poetsen.
Dat komt door een verkeerd ontworpen tandwiel van de 2e versnelling.
====
Herman wat is dat met die duistere SM kelders iets uit je jeugdjaren?
============================================
Vermoedelijk zoiets ja.
De knop en het stuur daar was bij mij het schuim nog al zacht van geworden, en als ik het vast pakte dan liepen de rillingen over mijn rug.
Dat was bij mij na de wagen 2 dagen in bezit te hebben er al uit.
Mijn mening is dat in een sportwagen een sportstuur en sportpook hoort te zitten, en het liefst een close ratio bak.
Bij de Murena is dat een extra lang ratio bak volgens mij , alhoewel ik er al veel speling uit heb kunnen halen.
Maar goed, snel schakelen is er toch niet bij.
De synchromessen van de 2 doen het nog aardig, maar als ik hem door rag naar zijn 2 is het tanden poetsen.
Dat komt door een verkeerd ontworpen tandwiel van de 2e versnelling.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De Swiftknop was een redelijk alternatief geweest.
Alle aftermarket knoppen hebben een wat meer modern design.
Aangezien mijne het interieur heeft van een zilvergrijze, was de keus voor mij niet moeilijk.
Gewoon ??n bij de Halfords opgepikt voor €16.-
Hmmm...geen goede foto van mijn knop voorhanden.
Ongeveer te zien op deze foto.
Alle aftermarket knoppen hebben een wat meer modern design.
Aangezien mijne het interieur heeft van een zilvergrijze, was de keus voor mij niet moeilijk.
Gewoon ??n bij de Halfords opgepikt voor €16.-
Hmmm...geen goede foto van mijn knop voorhanden.
Ongeveer te zien op deze foto.
Last edited by oetker on Fri May 08, 2009 1:50 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Bij Harry de Matra geweest.
De grijze murena ziet er zeer mooi uit, maar er is nog werk aan, nu de achterkant en de motor.
Ik heb twee bruine versnellingsknoppen mee genomen.
Deze los maken van de pook valt niet mee. Ik heb het na een uur opgegeven en zal vandaag nog eens proberen.
De grijze murena ziet er zeer mooi uit, maar er is nog werk aan, nu de achterkant en de motor.
Ik heb twee bruine versnellingsknoppen mee genomen.
Deze los maken van de pook valt niet mee. Ik heb het na een uur opgegeven en zal vandaag nog eens proberen.
- Attachments
-
- handvat verwijderen (Small).JPG (75.13 KiB) Viewed 13434 times
-
- versnellingspook (Small).JPG (59.12 KiB) Viewed 13434 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Heb dat ook geprobeerd een tijdje terug.
Op een gegeven moment mijn geduld verloren
Weet niet waar het mee vastgelijmd zit, maar los te krijgen was het bij mij niet, en wat los komt is niet op de lijmverbinding.
Probleem is dat je geen oplosmiddelen kunt gebruiken.
De binnenvoering van de knop lost eerder op dan de lijm.
1 idee heb ik nog wel wat tot succes kan leiden.
Je zou kunnen proberen een pijpje over de stang schuiven en draaiend de knop in te drukken.
Het pijpje gaat dan fungeren als mes, vooral als je kop van d pijp een beetje scherp maakt.
Op een gegeven moment mijn geduld verloren
Weet niet waar het mee vastgelijmd zit, maar los te krijgen was het bij mij niet, en wat los komt is niet op de lijmverbinding.
Probleem is dat je geen oplosmiddelen kunt gebruiken.
De binnenvoering van de knop lost eerder op dan de lijm.
1 idee heb ik nog wel wat tot succes kan leiden.
Je zou kunnen proberen een pijpje over de stang schuiven en draaiend de knop in te drukken.
Het pijpje gaat dan fungeren als mes, vooral als je kop van d pijp een beetje scherp maakt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 3842
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge