Bagheera vollegaas
- GODFRIED
- Posts: 9854
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb jaren geleden ook problemen gehad door een vuile benzinetank, dus spoelen zal waarschijnlijk niet overbodig zijn.
Riem piept!! Controleer de houder waar de alternator op bevestigt is, deze zijn regelmatig gebarsten. Ik heb de houder op mijn baghera moeten lassen en op ??n van de afbraken zat ook een scheur in deze houder.
Riem piept!! Controleer de houder waar de alternator op bevestigt is, deze zijn regelmatig gebarsten. Ik heb de houder op mijn baghera moeten lassen en op ??n van de afbraken zat ook een scheur in deze houder.
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Hip Hip Hoera, vanmorgen vlotjes door de keuring gereden, remmen/handrem perfect, lichten, c.o. enz...van blijdschap een ritje gemaakt, en toen...begon ze plots op drie poten te lopen ? De paar maanden stilstand zal er wel voor iets tussen zitten, k'zal me deze week eens bezighouden met de elektrische benzinepomp en ontsteking te plaatsen.
Bagheera X '78
- oetker
- Posts: 8001
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Gefeliciteerd, nou kan je weer een jaartje rondrijden.
Lang stil staan geeft meestal weer wat extra te doen, ook al zit je daar niet op te wachten als de zomer een beetje van start is.
Dan wil je gewoon wat rijden zonder al te veel problemen.
Succes met het oplossen van het probleem en happy driving
Lang stil staan geeft meestal weer wat extra te doen, ook al zit je daar niet op te wachten als de zomer een beetje van start is.
Dan wil je gewoon wat rijden zonder al te veel problemen.
Succes met het oplossen van het probleem en happy driving
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Vanmiddag even gekeken, luchtfilter eraf, 3000 rpm en het ding begon te knallen vanuit de 2de cilinder. Delco-kap contactjes proper gemaakt, die zagen nogal groen, bougie's eruit gedraaid, de 2de zag behoorlijk zwart. Ik had nog 2 nieuw stel bougies tussen de nieuwe parts van de donor bagh, 4 nieuw bougies erin en hup...
Nu draait ze terug mooi en gaat ervandoor als een speer, maar in een hogere versnelling onder de 2000rpm durft ze even stotteren...deze week toch maar de elektronische ontsteking erin gooien.
Nu draait ze terug mooi en gaat ervandoor als een speer, maar in een hogere versnelling onder de 2000rpm durft ze even stotteren...deze week toch maar de elektronische ontsteking erin gooien.
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
@Jos, ze is dagelijks gekeurd, heb wel getwijfeld omdat ik er eigelijk niet zoveel mee rij, net geen 3000 km op 2jaar, maar ik ga ze de volgende keer toch oldtimer laten keuren.
bon, vandaag de elektrische benzinepomp een plaatsje gegeven, nog wel even aansluiten morgen, alsook de elektronische ontsteking ingebouwd, toch wel even zoet mee geweest, bobijn/delco en een plaatsje voor de sturing gezocht, na een aantal knallen kwam de bagh tot leven, ze reageerde heel goed op het gas en ging vlot in toeren, maar toen waren de webers leeg. Morgen de bekabeling van de benzinepomp leggen en vervolgens de stroboscoop eens laten flitsen.
Blijft nog het inbouwen van een hoofdschakelaar zodat ik de batterij niet steeds hoef af te koppelen als ze wat langer op stal gaat.
wordt vervolgd
bon, vandaag de elektrische benzinepomp een plaatsje gegeven, nog wel even aansluiten morgen, alsook de elektronische ontsteking ingebouwd, toch wel even zoet mee geweest, bobijn/delco en een plaatsje voor de sturing gezocht, na een aantal knallen kwam de bagh tot leven, ze reageerde heel goed op het gas en ging vlot in toeren, maar toen waren de webers leeg. Morgen de bekabeling van de benzinepomp leggen en vervolgens de stroboscoop eens laten flitsen.
Blijft nog het inbouwen van een hoofdschakelaar zodat ik de batterij niet steeds hoef af te koppelen als ze wat langer op stal gaat.
wordt vervolgd
Bagheera X '78
- oetker
- Posts: 8001
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
bwa, even tijd zat wegens post-operatieve pols, en als de verveling toeslaat kan ik maar beter op een rustig tempo wat sleutelen. Dit zijn wel leuke klussen, jammer genoeg is m'n digitaal stuk, en de foto's van de gsm zijn onduidelijk, morgen zal ik mijn dochter haar toestel afhandig maken
Bagheera X '78
- GODFRIED
- Posts: 9854
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Vanmorgen de stroomvoorziening van de benzinepomp in orde gebracht, voor de goede orde een zekering tussen geplaatst, kontakt aan en tiktiktik...tik, startte vrijwel onmiddelijk. De mechanische pomp eraf gegooid en afgedicht.
In tegenstelling tot Godfried heb ik een rvs beugeltje op de motorsteun gemaakt waar de benzinepomp op gemonteerd zit, netjes uit de weg.
Dan maar de stroboscoop eraan gehangen, ontsteking op 8? gezet, draait vlotjes en ze gaat heel vlot van plaats nu, nergens een dip !
In tegenstelling tot Godfried heb ik een rvs beugeltje op de motorsteun gemaakt waar de benzinepomp op gemonteerd zit, netjes uit de weg.
Dan maar de stroboscoop eraan gehangen, ontsteking op 8? gezet, draait vlotjes en ze gaat heel vlot van plaats nu, nergens een dip !
Bagheera X '78
- matrafan
- Posts: 2153
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Die witte kabel is idd de olie peilstok, die kabel was bij aankoop geknipt en niet in gebruik, ik zoek nog een connector die in de peilstok past, voorlopig heb ik een stukje kabel op de peilstok gesoldeert met die 2 kabelschoentjes, maar dat zal in de toekomst wel defenitief worden. Het trillen van de benzinepomp valt reuze mee hoor, eigenlijk nihil, als je aan het rijden bent zie je het natuurlijk niet. Maar de kans is groot dat ik ze achteraf nog tegen de achterwand schroef, maar dat was nu te moeilijk daar ik nog aan't revalideren ben met mijn linkerpols, k'moet het eigenlijk met 1 hand zien te redden.
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
zoow, de laatste weken alle kleine werkjes tot een goed einde gebracht, afgelopen week nog de linkse koelwaterbuis vervangen en eindelijk de hoofschakelaar van de batterij een plekje gegeven, vanmorgen 3uur zoet geweest met het poetsen van de bagh, alles in de wax gezet en het interieur een beurt gegeven + nog wat details.
Het resultaat mag er zijn, dochterlief haar digitaaltje afhandig gemaakt en een kleine fotoshoot gehouden, ik mag nu zeggen dat ze af is ! ik hoop jullie hieronder niet te vervelen met een aantal foto's ?
Het resultaat mag er zijn, dochterlief haar digitaaltje afhandig gemaakt en een kleine fotoshoot gehouden, ik mag nu zeggen dat ze af is ! ik hoop jullie hieronder niet te vervelen met een aantal foto's ?
Bagheera X '78
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
- matrafan
- Posts: 2153
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- oetker
- Posts: 8001
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
ik vermoed dat je de schakelaar van de achterruitewisser/sproeier bedoeld ? De hoofdschakelaar zit in de middenconsole gebouwd, maar ik vermoed dat je het knopje naast de pook bedoeld. k'heb de rondrit met spijt in het hart gemist wegens een domme reden, maar dat vertel ik later wel eens...als ik de foto's zag heb ik wel eens gevloekt wees daar maar zeker van, maar ondertussen heb ik de bagh wel als dagelijks voertuig gebruikt, zonder probleem trouwens.matrafan wrote:Prachtige bagheera Vollegaaz,
Sta al te watertanden om die beauty met eigen ogen te aanschouwen.
Jammer dat ge verleden week niet op de rondrit waard.
Zal voor een volgende keer zijn.
Ps.: ??n vraagje: wat is de functie van de schakelaar naast de versnellingspook.
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
hendrik wrote:Ja vollegaas, jou bagheera mag gezien worden zeer mooi maar dochterlief
mag ook gezienworden jij moet een gelukige man zijn dat kan niet anders.
grt harry de matra.
Dochterlief vroeg of ze niet effe een ritje mocht maken, toen ik ja zei was ze al even snel verdwenen, momenteel is ze wel aan het studeren voor haar theoretisch rij-examen...tja kleintjes worden groot en probeer maar eens iets te weigeren....
t'vrouwtje zit soms ook achter het stuur, maar ik betrap mezelf toch op heel wat commentaar...je kent dat wel: haal je voet van de koppeling, geef toch gas mens enz... anderzijds zit ze bijna dagelijks in m'n firmawagen en dat doet me niets...oetker wrote:Foto's vervelen nooit David.
Het is een snoepje geworden.
Mag de vrouw er wel in rijden nou die af is ?
Bagheera X '78
- GODFRIED
- Posts: 9854
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Prachtige bagheera. Dat je zo een mooi exemplaar ging maken had ik niet verwacht. Om te watertanden, daar kunnen we niet genoeg van krijgen. Als je ons wil vervelen met foto's dan zul je beter je best moeten doen of een ander merk plaatsen.
David prachtig werk, petje af. Ik wist niet dat er nog zo veel gekken waren om aan die roetsbakken te beginnen, ja beginnen doen er genoeg maar het gewenste resultaat behalen dat gebeurt meestal na verschillende keren van eigenaar te zijn verwisseld.
We worden de club met de mooiste Matra!! Prachtig mannen.
Dit moet anderen toch aanzetten om ook zo een mooi wagen te hebben.
Als ik je dochter zie dan moet ik zeggen "die heb je ook goed afgewerkt maar dat heb je niet alleen gedaan".
David prachtig werk, petje af. Ik wist niet dat er nog zo veel gekken waren om aan die roetsbakken te beginnen, ja beginnen doen er genoeg maar het gewenste resultaat behalen dat gebeurt meestal na verschillende keren van eigenaar te zijn verwisseld.
We worden de club met de mooiste Matra!! Prachtig mannen.
Dit moet anderen toch aanzetten om ook zo een mooi wagen te hebben.
Als ik je dochter zie dan moet ik zeggen "die heb je ook goed afgewerkt maar dat heb je niet alleen gedaan".
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Teveel mooie woorden, k'begin haast te blozen
Ik had het vrij makkelijk in tegenstelling tot andere bagheera rijders. K'heb alles samen anderhalf jaar gesleuteld alvorens ze de straat op kon, sindsdien heb ik natuurlijk niet stilgezeten want er was altijd wel iets en verleden jaar heb ik op het eind van de chassisbalk een stukje moeten lassen, dat bleek in het verleden al eens hersteld geweest. Verder is er nergens gelast en eigenlijk in prima staat qua chassis, k'had bij aankoop direkt een nieuwe gasfles aan mijn half-automaat gehangen, maar deze is ongebruikt gebleven Daarbovenop was het interieur nog zeer goed, dat was trouwens de reden waarom ik dit exemplaar kocht. K'heb het meest gesukkeld met de elektriciteit en de remmen, maar dat is allemaal prima nu, alhoewel ik gisteren merkte dat de verstralers het niet meer doen
Zo blijven we bezig natuurlijk.
Als ik de gelegenheid heb om ze ergens op een brug te zetten zal ik de onderkant eens fotograferen !
Ondertussen kijk ik rond naar iets nieuws, gisteren nog een spitfire gemist aan een te gekke prijs, maar t'zal vermoedelijk een 530 worden als de kans zich voordoet, of der moest een Djet uit de kast vallen
Ik had het vrij makkelijk in tegenstelling tot andere bagheera rijders. K'heb alles samen anderhalf jaar gesleuteld alvorens ze de straat op kon, sindsdien heb ik natuurlijk niet stilgezeten want er was altijd wel iets en verleden jaar heb ik op het eind van de chassisbalk een stukje moeten lassen, dat bleek in het verleden al eens hersteld geweest. Verder is er nergens gelast en eigenlijk in prima staat qua chassis, k'had bij aankoop direkt een nieuwe gasfles aan mijn half-automaat gehangen, maar deze is ongebruikt gebleven Daarbovenop was het interieur nog zeer goed, dat was trouwens de reden waarom ik dit exemplaar kocht. K'heb het meest gesukkeld met de elektriciteit en de remmen, maar dat is allemaal prima nu, alhoewel ik gisteren merkte dat de verstralers het niet meer doen
Zo blijven we bezig natuurlijk.
Als ik de gelegenheid heb om ze ergens op een brug te zetten zal ik de onderkant eens fotograferen !
Ondertussen kijk ik rond naar iets nieuws, gisteren nog een spitfire gemist aan een te gekke prijs, maar t'zal vermoedelijk een 530 worden als de kans zich voordoet, of der moest een Djet uit de kast vallen
Bagheera X '78
-
- Posts: 4064
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- oetker
- Posts: 8001
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: