FrieMatra zijn murena 2.2S
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zo op het oog lijkt de printbaan los gekomen te zijn van de print, op de plek van de soldering.
Meestal zit daar ook verkoolde print onder.
Daar kunnen gemakkelijk kruipstromen ontstaan.
Dat stukje printbaan wat los zit weghalen.
Het verkoolde deel weg halen onder de soldering met boortje of dremel.
Waar de print weer wat breder is een draadje solderen.
Meestal zit daar ook verkoolde print onder.
Daar kunnen gemakkelijk kruipstromen ontstaan.
Dat stukje printbaan wat los zit weghalen.
Het verkoolde deel weg halen onder de soldering met boortje of dremel.
Waar de print weer wat breder is een draadje solderen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Inderdaad Godfried, beter zo.
Kan nu weinig mee mis gaan.
Die printplaat is bij mij ook niet best.
Van de winter is mee puzzelen om te verbeteren.
Wil eigenlijk van de steenzekeringen af.
Aan 1 kant zitten alle draden al op de print gesoldeerd.
Was al zo toen ik de Murena kocht.
Iemand op het Nederlandse forum zou ze na gaan maken, maar hoor er weinig meer van.
Kan nu weinig mee mis gaan.
Die printplaat is bij mij ook niet best.
Van de winter is mee puzzelen om te verbeteren.
Wil eigenlijk van de steenzekeringen af.
Aan 1 kant zitten alle draden al op de print gesoldeerd.
Was al zo toen ik de Murena kocht.
Iemand op het Nederlandse forum zou ze na gaan maken, maar hoor er weinig meer van.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De veerkracht gaat een beetje uit de oude houders op den duur, en ik wil graag dat als ik door een diepe kuil ga dat ze blijven zitten.
Dit paneel zit min of meer buiten gemonteerd, en is daardoor zeer gevoelig voor oxidatie.
De moderne zekering heeft meer contactvlak en zit strakker in houder.
Eigenlijk is het hele electrische systeem gewoon aan vervanging toe.
Draden zijn hard en uitgedroogd, en breken zo maar af.
Het is een van de meest storing gevoeligste deel v.d Murena.
Zeker wat betreft de motorruimte wil ik eigenlijk een heel andere draadboom maken.
De draadbomen in de motorruimte is 1 van de brandoorzaken in de Murena, als ook de benzinepomp.
Die maak ik met veel minder draad, want de testconnector gaat er bij mij vrij zeker uit.
Zie daar helemaal geen nut van in deze analoge wagen.
Dit paneel zit min of meer buiten gemonteerd, en is daardoor zeer gevoelig voor oxidatie.
De moderne zekering heeft meer contactvlak en zit strakker in houder.
Eigenlijk is het hele electrische systeem gewoon aan vervanging toe.
Draden zijn hard en uitgedroogd, en breken zo maar af.
Het is een van de meest storing gevoeligste deel v.d Murena.
Zeker wat betreft de motorruimte wil ik eigenlijk een heel andere draadboom maken.
De draadbomen in de motorruimte is 1 van de brandoorzaken in de Murena, als ook de benzinepomp.
Die maak ik met veel minder draad, want de testconnector gaat er bij mij vrij zeker uit.
Zie daar helemaal geen nut van in deze analoge wagen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dit zal ook veranderd moeten worden!!
- Attachments
-
- na het ontroesten (Small).JPG (75.91 KiB) Viewed 8534 times
-
- beroeste opvulplaatjes (Small).JPG (57.93 KiB) Viewed 8534 times
-
- Wat hebben ze hier gedaan!! Andere schroeven geplaatst, foei! (Small).JPG (54.99 KiB) Viewed 8534 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Andr? en Harry,
Het was helemaal niet de bedoeling om deze wagen op te maken, ik had er zo mee willen rijden maar bij nader inzicht was het om te wenen en zo wil ik niet rijden!!! Gelukkig is het chassis goed op de rechtse sleepoog na.
De steenslag moet eraf want er zit meer oxidatie dan steenslag op het chassis.
Dit is Harry de Matraman zijn fout!! Ik ben bij hem gaan kijken en hij heeft me aangestoken met het restaureren van zijn grijze murena. Dat ziet er goed uit en dat wil ook met mijn murena. De buitenkant opnieuw lakken daar ben ik nog niet aan toe, thans de wagen wel maar dit zal voor !!!!!!!!!!!zijn.
Het was helemaal niet de bedoeling om deze wagen op te maken, ik had er zo mee willen rijden maar bij nader inzicht was het om te wenen en zo wil ik niet rijden!!! Gelukkig is het chassis goed op de rechtse sleepoog na.
De steenslag moet eraf want er zit meer oxidatie dan steenslag op het chassis.

Dit is Harry de Matraman zijn fout!! Ik ben bij hem gaan kijken en hij heeft me aangestoken met het restaureren van zijn grijze murena. Dat ziet er goed uit en dat wil ook met mijn murena. De buitenkant opnieuw lakken daar ben ik nog niet aan toe, thans de wagen wel maar dit zal voor !!!!!!!!!!!zijn.

Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote Jurgen
----------------
Sleepogen vooraan zijn een probleem bij de murena, die verdomde verkeersplateau's ook
---------------------------------------------------------------------------
Ik heb zelf nog geen probleem met het raken van drempels.
Misschien staat die van mij wat hoger.
Als ik echter de voorkant bekijk moet er in het verleden toch wel is wat geraakt zijn.

Ik hoop ze eigenlijk niet nodig te hebben.
Anders een paar wieltjes erop
----------------
Sleepogen vooraan zijn een probleem bij de murena, die verdomde verkeersplateau's ook
---------------------------------------------------------------------------
Ik heb zelf nog geen probleem met het raken van drempels.
Misschien staat die van mij wat hoger.
Als ik echter de voorkant bekijk moet er in het verleden toch wel is wat geraakt zijn.

Ik hoop ze eigenlijk niet nodig te hebben.
Anders een paar wieltjes erop

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ook de rechterkant!!! Het is zoals Jurgen zegt "als je aan de voorkant een borduur raakt zijn het de sleepogen die er tegen zitten". Deze sleepogen zijn meer als versiering bedoelt, om er veel aan te trekken zijn ze niet gemaakt. Veel te ligt en prul, een beetje geplooide plaat. Ik ben er zeker van dat ze hier nooit een test mee gedaan hebben. 

Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote Godfried
-----------------
Ik ben er zeker van dat ze hier nooit een test mee gedaan hebben
------------------------------------------------------------------------------
Ze waren gewoon overtuigd van de kwaliteiten van de murena
Deze auto zou nooit meer stil vallen.
Het is gewoon de Franse MR2 (Toyota)
-----------------
Ik ben er zeker van dat ze hier nooit een test mee gedaan hebben
------------------------------------------------------------------------------
Ze waren gewoon overtuigd van de kwaliteiten van de murena

Deze auto zou nooit meer stil vallen.
Het is gewoon de Franse MR2 (Toyota)

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat is inderdaad zo, dankzij het verzinken, en daarom zijn er nog best veel die de tand des tijds aardig hebben doorstaan.
Die sleepogen zijn inderdaad dun, denk dan ook dat het de bedoeling is de wagen aan alle 2 de ogen tegelijk te slepen.
Waarom zou je anders 2 sleepogen zetten?
Of het moet zijn om de bumper te beschermen voor de drempels.
Moderne techniek, vliegtuigen hebben dat in de staart voor een tailstrike

Die sleepogen zijn inderdaad dun, denk dan ook dat het de bedoeling is de wagen aan alle 2 de ogen tegelijk te slepen.
Waarom zou je anders 2 sleepogen zetten?
Of het moet zijn om de bumper te beschermen voor de drempels.
Moderne techniek, vliegtuigen hebben dat in de staart voor een tailstrike


I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Het is zeker de bedoeling om meer te rijden dan te laten slepen. Het eerste wat je voor raakt bij het oprijden van een borduur zijn de sleepogen en dan volgt de bumper, als ik zou overgaan!!! tot het plaatsen van een verbindingsstang tussen de twee sleepogen dan is het met de bedoeling om de bumper beter te beschermen. Pasop! Het is nog niet zo ver, het kwam gewoon spontaan in mijn gedachten.
Een showwagen er van maken is zeker mijn bedoeling niet. Ik heb mijn zonen al beloofd dat ze de murena ook mogen meenemen, maar het mag toch netjes zijn en betrouwbaar.
Een showwagen er van maken is zeker mijn bedoeling niet. Ik heb mijn zonen al beloofd dat ze de murena ook mogen meenemen, maar het mag toch netjes zijn en betrouwbaar.

Matra Bagheera S - 1977